Kuinka paljon teillä isät osallistuu vauvan hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostunut

Vieras
Ihan mielenkiinnosta vaan kyselisin, että kuinka paljon muiden perheissä isät osallistuu vauvan/lasten hoitoon? Erityisesti kiinnostaisi tietää ihan pienien vauvojen (n. 0-6kk) ikäisten äitien "kertomukset" ?:)
Tekevätkö isät pitkää työpäivää?
Osallistuvatko työpäivän jälkeen kuinka paljon hoitamiseen?:)

Meillä isä on tehny normaalia työviikkoa(38h) ja on osallistunu aktiivisesti vauvanhoitoon jo silloin kun vauva on ollu ihan pieni.Joskus piti ihan tapella kumpi saa vaihtaa vaipan :D

meillä yksi lapsi ja nyt 3kk mieheni tekee 8-16 töitä ja kun hän tulee kotia niin on lapsen kanssa melkein koko illan että minä pääsen salille/juoksee tai muuten vaan hemmottelemaan itseäni. sillon on minun hoito ilta kun miehellä omat treenit. tyttö menee nukkumaan puol 8 että sitten saadaan olla ihan kahdestaa.

meillä isä tekee normaalia (40 h) viikkoa, joskus muutaman tunnin yli ja päivytyksiä noin 6-9 viikon välein.. osallistuu lapsen hoitoon aina kun on kotona ja välillä passittaa äidin kaupoille ja jää yksin tenavan kanssa (ikää 6 kk)...

Meillä 2kk vauvan isä hoitaa vauvaa siinä missä minäkin tultuaan päivätöistä kotiin. Eli vaihtaa vaippaa ja hyssyttää olkapäällä ja sylissä. Maitotissejä ei hänellä vielä ole;-) Meillä on myös kaksi vanhempaa lasta, alle eskari-ikäisiä. Aina se on niin mennyt, että mies töistä tullessaan tarttuu rättiin tai luuttuun tai hoitaa lapsia jotta minä voin tehdä ruokaa ja hoitaa keskeneräisiä kotihommia. Ikinä ei ole tarvinnut miestä tähän pakottaa tai kiristää tai valittaa. Lasten isä laittaa monesti myös nämä vanhemmat lapset nukkumaan yöunille iltaruokineen ja pesuineen. Itselle on luojan kiitos siunaantunut mies joka jaksaa ja haluaa ja ymmärtää auttaa perheenhoidossa vielä oman työpäivänkin jälkeen. Hän on niin paljon kotihommiakin tehnyt, että on nähnyt ettei se kotiäitiys mitään lokoisaa lonkan vetoa ole jos haluaa, että kotona perusaskaret ovat edes jollain mallilla. Ei tulisi yksinään elämästä mitään tai tottakai selviäisi, mutta kovin kävisi raskaaksi. Kaikkeen toki tottuu, itse lienen aika mukavuudenhaluinen jotta on ihanaa kun toinen auttaa:)

Jaetaan tasan. Jos mies 8 tuntia poissa niin sit sen vastuulla 8 tuntia ku tulee kotiin. Vaihtoehtoisesti siivoaa jos mä vahdin lasta. Ekat 2kk mies oli kotona ja silloin jaettiin myös tasan.

Mulla mies jäi työttömäksi samoihin aikoihin ku vauva syntyi. Eli siis ihan alusta asti ollut mukana hoitamassa. Jäi vauvan kanssa kotiin ku kävin shoppailemassa yms.. Vaihtaa vaipat, kylvettää, syöttää, leikkii, työntelee rattaissa jne.

Työpäivän jälkeen ja viikonloppuisin osallistui ihan tasan mun mielestä ja on ollut hommia jotka on ollut vauva-aikana miehen juttuja kuten esim kynsien leikkaus.Esikoinen oli pullolla ja mies heräsi joka toiseen syöttöön.

Yhteistyössä