kuinka paljon vauva tarvitsee vaihtelua ruokiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuli vaan mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuli vaan mieleen

Vieras
Onko mitään käsitystä kuinka paljon 8-10kk vauva kaipaa/tarvitsee vaihtelua ruokiinsa? Tietysti monipuolisesti ja terveellisesti tulee syöttää.

Mietin että kun olen itse tehnyt ruokia; kala-, jauheliha- ja kinkkusosetta. Niitä on yhteensä sen verran että jos pelkästään niitä syöttäisin 2xpv ni riittäis varmaan pari viikkoa. Olen myös antanut valmisruokia ihan vaitelun vuoksi (mm. tonnikalaa ja lammasta sisältäviä) ja muutenkin "reissuruokana".

Te jotka teette kaikki vauvan ruoat itse ni kuinka montaa eri sosetta teillä on "kerralla" tarjolla, vaikkapa 2 viikon aikana?

Meillä on ollut 2 erilaista possusose, 1 naudanlihasose, 1 kanasose, 2 erilaista kalasosetta, 2 erilaista kasvissosetta. Kasivssoseisiin olen yhdistänyt välillä lammasta tai kananmunaa. Näitä sitten vaihdellen tarjolla, niin että kahden viikon aikana syö kerran munaa tai lammasta, 3 kertaa kalaa, 3-4 kertaa kasvista ja loput tasaisesti possua, nautaa tai kanaa.

hmm... vaihteli sen mukaan miten ehdin/viitsin soseita sillon tehdä. Se ainakin oli tavoite ettei kahta kertaa samanpäivän aikana samaa ruokaa. Pakastimessa taisi aina olla joku 4-5 erilaista sosetta valmiina. Itse kun tein en seurannut juurikaan reseptejä niin joka kerta tuli vähän erilaista vähän sen mukaan mitä kaapissa oli ja mikä oli kaupassa hyvältä näyttänyt.
Sitten tietysti välillä siitä ruoasta mitä miehen kanssa syötiin niin sovelsin vauvallekin annoksen.

Yhteistyössä