Kuinka paljon ylimääräistä maitoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja runde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

runde

Vieras
teiltä on tullut päivässä kun olette imettäneet?Mulla tulee yli puoli litraa ja olen sitä pakastanut.Nyt mulla on jo ainakin 40 litraa maitoa pakkasessa ja ajattelin keitellä siitä puuroa kunhan tuo poika on sen ikäinen että sille saa puuroa antaa.Kauankohan se maito säilyy pakkasessa että se ois vielä käyttökelposta?

Eipä tuota alussakaan paljon ylimääräistä tullut vaan juuri sopivasti vauvalle. Silti on hyvin riittänyt ja riittää edelleen vaikka lapsi on jo reilusti yli 2v. :) Kiva kun olet saanut maitoa talteen. Sillä on varmasti käyttöä tulevaisuudessa.

Tuolta voit lukea maidon säilyvyydestä. http://www.imetystukilista.net/faq/pumppaus.php

Suositelen että alat luovuttamaan maitoa. Maitohan säilyy pakasteessa vain 3kk, joten vanhaksi ehtii mennä ennenkuin puuroja pojallesi keittelet. Ja jos sitä tuota tahtia koko ajan lisää tulee niin pian hukutte siihen :whistle: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Ootko ajatellut alkaa luovuttamaan maitoa alueesi keskussairaalalle?
No kyllähän sekin on käynyt mielessä mutta täältä on matkaa 125 kilsaa ja muutenkin se lähettäminen on hankalaa.En edes tiedä miten se käytännössä tapahtus.

Alkuperäinen kirjoittaja runde:
Ootko ajatellut alkaa luovuttamaan maitoa alueesi keskussairaalalle?
No kyllähän sekin on käynyt mielessä mutta täältä on matkaa 125 kilsaa ja muutenkin se lähettäminen on hankalaa.En edes tiedä miten se käytännössä tapahtus.

ainakin oysiin voi lähettää matkahuollon kautta

Alkuperäinen kirjoittaja emppuliinit:
Suositelen että alat luovuttamaan maitoa. Maitohan säilyy pakasteessa vain 3kk, joten vanhaksi ehtii mennä ennenkuin puuroja pojallesi keittelet. Ja jos sitä tuota tahtia koko ajan lisää tulee niin pian hukutte siihen :whistle: :laugh:
Luin tuosta usnean lähettämästä linkistä että säilyy pakasteessa (arkku ) puoli vuotta.Sitä sais luovuttaa puoli vuotta että tässä ois vielä 2.5 kuukautta aikaa luovuttaa.

Keski-Suomessa on sääntönä, että alle 3 kk synnytyksestä muistaakseni.... Ole yhteydessä keskussairaalan maitokeittiölle, he tietää asiasta enemmän ja kertoo neuvoja ja ohjeita. Tai sitten olisko alueellasi äitiä, joka tarvitsisi maitoa, voisit luovuttaa suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja runde:
Alkuperäinen kirjoittaja emppuliinit:
Luin tuosta usnean lähettämästä linkistä että säilyy pakasteessa (arkku ) puoli vuotta.Sitä sais luovuttaa puoli vuotta että tässä ois vielä 2.5 kuukautta aikaa luovuttaa.

mun kohdalla ainakin joustettiin niin, että kun maidon laatu oli hyvä ja sairaalalla kova pula, niin pyysivät luovuttamaan muutaman kuukauden yliaikaa :)

Keski-Suomessa on sääntönä, että alle 3 kk synnytyksestä muistaakseni.... Ole yhteydessä keskussairaalan maitokeittiölle, he tietää asiasta enemmän ja kertoo neuvoja ja ohjeita. Tai sitten olisko alueellasi äitiä, joka tarvitsisi maitoa, voisit luovuttaa suoraan.
Neuvolassa ei ainakaan noteerannut millään lailla kun minä puhuin ylimääräisestä maidosta niin arvelin sitte että sille ei ole tarvetta.Mullakin kun tuo maito tulee ihan itestään maidonkerääjiin,kun imetän toisesta rinnasta tulee kerääjä täyteen 50-60 ml.

Kääks, voin kuvitella olotilasi. Kysele! ja voihan terkalta kysyä suoraan tietäskö hän jotain äitiä alueeltasi joka tartteis. Pirauta maitokeittiölle ja kysy (voi löytyä äidinmaitokeskuksen nimellä.) Tsemppiä!

Yhteistyössä