Kuinka paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumihiutale2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä poika 7,5kk ja syö kerralla reilun pikkupurkin. Oon tehny nyt niin että annan semmoisen pikkupurkin ja siihen sekotan 3-4 teelusikallista niitä 8kk ruokia että tottuis niihin makuihin ja paloihin. Plus jälkkärit.

Aamiainen: Riisipuuroo marjasoseella n.1,5-2dl
Lounas: Kasvissosetta tuo reilu pikkupurkillinen + desi jogurttia
Välipala: 215g jogurttia
Päivällinen: liha/kala/kana sosetta reilu pikkupurkillinen + puoli purkkia hedelmää
Iltapala: Kaurapuuroa n. 1,5dl + pikkupurkki hedelmäsosetta

Maitoa meillä ei mee varmaan ku joku 2 desiä, mut maitotuotteita saan yhteensä menemään n.6 dl. Käsittääkseni suositukset vaihtelee 5-7dl välillä.
Heti herättyä yritän antaa maitoa, ei mene yleensä ku n. 40 ml ja illalla ennen nukkumaan menoa isä saa menemään n.150ml.
Poika jätti just tissin pois niin luulen että siihen liittyy tuo ettei maitoo suostu oikein juomaan, varsinkaan multa.. en oo kyllä ihan varma.. ja tämä nyt ei enää kuulu tähän aiheeseen :laugh:

muoks* Yösyönnit lopetti n. 5kk iässä..

Meillä syödään näin, tyttö nyt 8 kk. Tosin pienikokoinen ja allergiat selvittelyssä. Sen vuoksi ruokahalukin hyvin vaihtelevaa.
Aamulla ja illalla puuro, jonka teen itse 0,5 dl hiutaleita, 1dl vettä ja maitoa joukkoon. Ei kyllä syö kaikkea kuin tosi harvoin. Lisäksi sosetta vähäsen.
Ruuaksi 2 kertaa päivässä kasvissose kanan kera hieman alle 1 dl menee kerralla, toivottavasti.
Välipalaksi annan hedelmäsosetta välillä, riippuen unista.
Maitoa menee 5-6 dl vuorokaudessa (syö siis vielä yöllä) + ruokiin sekoitetut n. 1,5 dl.

Aamupuuro 1,5 dl + 0,5 purkkia hedelmää / marjaa
Iso purkki lihasosetta
215 g Jukurttihedelmä- tai marjasosetta
Iso purkki lihasosetta
Iltapuuro 1,5 dl + 0,5 dl hedelmää / marjaa

Yhteistyössä