kuinka paljon???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katiska

Vieras
kuinka paljon maitoa keskimäärin kuusi viikkoinen vauva juo yhdellä syöttökerralla tai vuorokauden aikana. meillä on uudenvuoden aattona tupaantuliaiset ja tyttö on menossa hoitoon mummolle. minulla on maitoa jonkin verran pakastimessa mutta että tietäisi jotain suuntaa niin osaisi lypsää lisää, kun tuota maitoa kyllä rinnoissa riittää vaikka toisellekkin muksulle:) ei tarttis käyttää sitten hätävara korvikkeita jos maito loppuu kesken ja tissi ei ole paikalla.

Luultavasti noin 100ml syöttökerralla. Meidän tyttö oli mummolassa 10-viikkosena noin klo 17.00-11.00 ja maitoa oli mennyt noin 600ml tietty sitä menee hiukan hukkaankin aina joten kannattaa varata mieluummin reilusti ettei kesken lopu. Imetin vielä juuri ennen kuin lähdimme.

täytyy pumppailla varman päälle:) ajattelin myös käydä ostamassa varatuttelia jos sattuu loppumaan. teitääkö kukaan onko myynnissä sitä jauhemaista äidinmaidonkorviketta? joku seitsemänvuotta sitten ainakin oli kun kummipoikani syntyi.
ja onko millaisia kokemuksia rintalapsien korvikeruokinnasta. eli jos vauva on ritaruokinnassa ja joskun saa korviketta niin mikä korvike olisi vatsa ystävällisin? ajateelin vaan että jos joskus tulee sellainen yhtäkkinen meno niin mitä korviketta kannattaisi pitää varalla jos ei ole pakastimessa omaa maitoa?

Riippuu vauvan painosta. Vauva tarvii kuudesosan painostaan maitoa vuorokaudessa. Esim. 4500 kg tarvii vrk.ssa 7,5 dl eli jos syö kuusi kertaa niin kerralla menee n. 1,3dl.

Olen antanut Nannia, mielestäni parempi kuin tutteli, mutta ainahan nuo pikkasen masulle käy kun on muuten rintaruokinnassa. Jauheita luultavasti on vieläkin myynnissä mutta omasta mielestäni ne on aika hankalia ihan pienen kanssa kun joutuu sitten odottamaan että jäähtyy.

Omasta kokemuksesta sanoisin, että silloin kun maitoa riittää lypsettäväksi eli juuri tuossa alussa, kannattaa sitä lypsää reilusti pakkaseen joka tapuksessa, jos jaksaa - olo rinnoissa hyvä. Oikein käsiteltynä ja riittävän kylmässä se säilyy jopa 6 kuukautta. Itse pumppasin yhdessä vaiheessa joka aamu toisen rinnan, josta en ollut yöllä imettänyt kuin alkuyöstä. Sain sillä tavalla hyvät varastot, joista on ollut monesti paljon iloa. Hyviä pumppausvinkkejä löytyy imetystuen kotisivuilta:)

Yhteistyössä