kuinka pian iltaviihteelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselevä

Vieras
Kuinka pienen vaavin olette jättäneet hoitoon, kun olette lähteneet ekan kerran synnytyksen jälkeen iltaviihteelle? Itse tekisi mieli hieman jo lähteä jossakin käymään kavereiden/isukin kanssa. Tosin vaavi on rintaruokinnalla, enkä rintapumpulla ole saanut mitään ulos, eli olisi sitten korviketta annettava. Meidän vaavi on nyt 8 viikkoinen.

Minä olin ekan kerran kun vauva oli 2,5kk vanha, en imettänyt enää niin oli ""helpompi"" lähteä.
Kohta tässä ketjussa taas tapellaan kuinka huonot äidit vaan käy bilettämässä jne. siihen nää aina menee, valitettavasti...

joo, kerron minäkin käyneeni ulkona vauvan ollessa 2,5 kk ikäinen. Ja meillä vauva oli siinä vaiheessa myös pulloruokinnalla joten ei ollut vaikeaa ja iskä pärjäsi hienosti vaavin kanssa sen aikaa. Näin meillä, eikä harmita yhtään =)

Mä kävin katsastamassa iltaelämää ensimmäisen kerran vauvan ollessa seitsemänviikkoinen. Mukana mulla oli pumppu ja pari kertaa sitä oli käytettävä, kun tuntui että kohta poksahtaa. Kotona isukki antoi sillä aikaa vauvalle pumpattua maitoa pakkasesta. Mukavaa oli! :)

Kannattaa sitten ennen sitä iltaa testata korviketta ja pulloa, että pieni osaa siitä pullosta syödä, eikä korvike aiheuta vatsavaivoja.
Ja moralisoinnit jätän väliin.

Itse kävin istumassa iltaa vaavin ollessa pikkusta vajaa 3 kk. Mummu antoi yöllä pumpattua maitoa pakkasesta. Itse olin siis autolla liikenteessä, ettei sen takia tavinnut jättää imetyksiä aamulla väliin... Sen verran tarttee sanoo, että jos vauva on täysimetyksellä ja omaa maitoa ei ole pakkasessa, niin onko viihteelle lähtö sen arvoista että aloitat korvikkeiden antamisen???

Meidän poika on kohta 4kk. Vielä en ole missään käynyt, mutta ensi viikonloppuna olis tarkoitus mennä miehen kanssa kaverin 40-vuotissynttäreille. Tosin ei aiottu viipyä pitkään, 4-5 tuntia suurinpiirtein (päivällä) kun sen aikaa arvelisin pystyväni olemaan ilman että tissit räjähtää...
Ongelmana on, että pumppaamalla maitoa ei tule, muuten ottaisin pumpun mukaan. :( Täytyy vielä katsoa, että huoliiko poika tuttipulloa ja korviketta, kun ei ole synnytyssairaalasta lähdön jälkeen kumpaakaan saanut. :/
Alkoholia en aio juoda (no ehkä pari lasillista viiniä) , koska haluan imettää heti kun tulen kotiin.

Minä olin eka kerran viihteellä vauvan ollessa 2kk ja imetin illalla just ennen lähtöä. Isä antoi vauvalle korviketta sitten yöllä. Lähdin sen verran myöhään illalla liikenteeseen, että pumppua ei edes tarvinnut ottaa mukaan. Pumppasin sitten kotiin tultua. Ja eka kerran kun on liikkeellä niin ei tarvitse edes paljoa ottaa, niin saa hiprakan aikaseksi. Aamupäivästä voi sitten huoletta taas imettää. Imetyksen takia ei kannata stressiä ottaa vaikka vaikka jostain syystä aina löytyy korvikkeen vastustajia. Sellaiset puheet vain loukkaa sellaisia äitejä kuten minä, jotka yrittävät viimeiseen asti imettää, mutta maito ei vain riitä. Kaikesta yrityksestä huolimatta.

Poika oli muistaakseni 3,5 kk kun olin ensimmäisen kerran viihteellä.

Iskä antoi omaa pakastettua maitoa pullosta jonka käyttöä oli harjoiteltu muutaman kerran aikaisemmin.:)

En kyllä korviketta alkaisi minäkään antamaan iltaviihteelle pääsyn takia..

asian vierestä, mutta kun niin monet ovat asiasta maininneet...siis mitä pahaa on siinä, että antaa satunnaisesti korviketta jos omaa maitoa ei satu olemaan pakkasessa??

ap:n kysymykseen, itse olin ekan kerran kun vaavi oli 6vkoa. sen jälkeen en sitten olekaan käynyt, mutta huomenna olisi aikomus, nyt vauva 4kk.

Jos antaa kerran korviketta se ei tarkoita että ALOITTAA korvikkeen antamisen. Ei korvikkeessa mitään pahaa itsessään ole vaan siinä, että jos usein antaa niin rinnoista tuleva maitokin saattaa vähentyä kun vauva ei ime niin paljoa. Got it?

Juuri niin, korvikkeen antamisessa silloin tällöin EI ole mitään pahaa! Meidänkin vauva saanut ajoittain korviketta, vaikka imetyksellä ollaankin muuten menty. Eli siitä vaan viihteelle, mutta kannattaa tosiaan testata aiemmin syökö vauva pulosta (jos ei ole saanut) ja maistuuko korvike... :)

Ei tämäkään ymmärrä.. Miten maidontuotanto voi vähentyä yhden illan aikana jos kuitenkin pumppaa sitä sitten rinnoista? Eihän vauvatkaan saman verran aina syö.

Anna mennä vaan! Onnellinen äiti=onnellinen lapsi.

Taisin käydä viihteellä, kun vauva oli 4,5kk. Mies antoi korviketta yöllä.
Meillä ei ainakaan tuosta korvikkeen antamiseta ollut imetykselle haittaa. Kävin iltaisin jumpassa ja lenkillä yms. ja silloin mies aina antoi korviketta jos vauvalla oli nälkä.
Ei se vauva siihen ""kuole"" jos se saa välillä korviketta. Sitä vartenhan se on tehtykin.
Tietenkin sitten, jos alkaa hylkimään rinta, niin ei kannata jatkaa,jos haluaa vielä imettää. Jotkut vauvat oppivat pullolle nopeasti. Maito tulee helpommin siitä pullosta, eikä tissi enää kelpaa.

Mulla ainakin syy korvikkeen ""antamattomuuteen"" on yksinkertaisesti se, että kerran voi imettää itse, haluan että lapsi saa omaa maitoani.
En ajattele asiaa niin, että maidontulo vähentyisi tai oppisi pullolle.

Vauva oli noin 2kk kun lähdin ekan kerran viihteelle, vaikka korvikkeella oltiin kokoajan menty, niin ei sitä olisi edes jaksanut aikaisemmin (koliikki), isä oli vauvan kanssa tuolloin. viihteelle vaan, se saa kummia aikaan sitä jaksaa taas aivan eritavalla(jos saat nukkua myös seuraavana pvänä). Ainahan piilee se vaara kun joudut kokeilemaan että huoliiko pullon sekä korvikkeen niin hän saattaa alkaa vieroksumaan rintaa, mutta sitä ei voi etukäteen ennustaa. Itse jos olisin pystynyt imettämään täysin niin tuskin olisin mihinkään lähtenyt,olettaen että maitoa ei ole kertynyt tarpeeksi pakkaseen. Jos maitoa tulee todella reilusti niin silloin olisin takuulla lähtenyt samoihin aikoihin kun lähdin meidän tilanteessamme. Mikäli itselläsi on sellainen tunne että tarttis päästä ja uskaltaisitkin lähteä niin radalle vaan!

tyttö 1 v 3 kk enkö vielä ole käynyt tuulettamassa,yksinhuoltaja kun olen eikä ole mitään paikkaa mihin tytön vois huoletta jättää hoitoon. Huoh,arvatkaapa vaan tekiskö mieli lähtee parille drinksulle.

me käytiin isänän kanssa tuulettumassa pojan ollessa 5 viikkoa. mummulassa oli yötä ja hyvin pärjäsi. pulloruokinnalla ollut alusta saakka joten sinällään helppoa.. varmasti vihaisia vastauksia tulee mutta päätettiin isännän kanssa nauttia hetki vain toisistamme =)

No oli teillä jo aikakin lähteä. Johan olitten 5 vkoa olleet kolmestaan. eihän se mikään suhde sellaista voi kestää, ettei kuukauteen ole kahdenkeskistä aikaa...

Nim. Ironia

eikai siinä pahaa ole jos korviketta antaa, mutta vaikka antaisi ihan vähän ja kerran vaan, niin altistaa vauvan lehmänmaitoproteiinille, joka voi laukaista allergian. Eli jos vauva saa VAIN äidinmaitoa, todennäköisesti ei tule maitoallergiaa vasta kuin sille altistetaan. (siis jos on tullakseen). Korjatkaa jos väärää tietoa.

älkää nyt pistäkö tappeluksi tätä(kin!!!) ketjua!

Meillä oli poika yökylässä ensimmäisen kerran 2 kk iässä, ja sen jälkeen ollut kerran kuussa mummolla yön hoidossa. Alkuaikoina poika sai yöllä lypsettyä maitoa, mutta nykyään maidon vähentymisen ja imetyksen pikku hiljaa loppumisen (vauvan toimesta) vuoksi saa korviketta. Tosin kotona ei enää syö yöllä mutta mummua on kiva juoksuttaa. ;)

Nostetaas vähän keskiarvoa. Meidän tyttö oli noin 8 kk kun olin ensimmäistä kertaa ihan oikeesti viihteellä. Tietysti tyttö oli viettänyt tätä ennenkin isänsä kanssa ihan vaan kaksistaan aikaa, mutta tuota ennen en baarissa käynyt.

Äh.. Aina näihin keskusteluihin pitää tunkea tuo kahdenkeskinen aika,parisuhteen hoitaminen ja se että jos lähtee ulos niin se tarkoittaa sitä, ettei kestä vauvaansa. C´moon!
Meillä oli poika tutussa mummulassa ensimmäistä kertaa yökylässä 2kk ikäisenä ja aivan hyvin pärjäsi, ei mitään ongelmaa. Tämän jälkeen oli ihana nauttia taas siitä arkielämästä, eipä jäänyt haikailemaan baarien perään kun muisti kuinka typerää se on.
Me ei ainakaan ryyppäämällä hoideta parisuhdetta? No tyylinsä kullakin, me kyllä hoidetaan sitä ihan kotona. Tekipä vaan tanssimaan mieli, ja aatelkaa; ei ole edes tippaakaan huono omatunto! ;)

Yhteistyössä