*KUINKA PIAN RASKAUSOIREET ALKAVAT?*

  • Viestiketjun aloittaja **Magda
  • Ensimmäinen viesti
raskaana nyt
Hello!

Täällä onkin lista jo noista raskausoireista, mutta kertokaapas kuinka pian raskausoireet on teillä alkanu? Täällä on just ovis takana ja nyt mietteet jo mahdollisissa oireissa... :).

Minulla alkoi raskausoireet viikkoa ennen kuukautisten alkamista. Oletin että on vaan"Paha" PMS.
Rinnat olivat todella arat, kävin kierroksilla enemmän kuin normaalisti, aineenvaihdunta hidastui jne. Sitten alkoivat kuukautiset (valekuukautiset) ja kestivät kokonaiset 2 pv, yleensä kestäneet sen 7 pv. Rintojen kipuilu ei poistunut ja aloin epäillä raskautta. Myöskin alavatsa kokoajan omituisen oloinen. Alaselkääkin painoi, jopa jalkoja särki. nivusiakin... pientä lämpöä, hyvin pientä.
Pään keskellä ihme kipupiste. Pissalla ravaamista. aineenvaihdunnan hidastumista.
Tein sitten testin ja kahdesta aikasemmasta on viivat olleet himmeät (lapset jo teinejä) ja tästä vahva punainen viiva ilmestyi toisen viivan viereen. :)

joten... kyllä sitä voi olla raskaana vaikka kuukautiset alkaisivat. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa, mutta ei kannata hätäillä ja liiaksi miettiä sitä raskaaksi tuloa kun vauvaa on tekemässä. Se yleensä heikentää tehoa (huomannut! :D )
 
Viimeksi muokattu:
oireeton
Hyvin yksilöllistä tuo on. Minulla kolmen raskauteni aikana ainut oire on ollut kuukautisten pois jääminen. Seitsämännellä kuukaudella vatsakin oli kasvanut sen verran, että profiilissa huomasi jotakin. Äitiysvaatteita en tarvinnut, pari kokoa suuremmat farkut vain. Kaikki kolme lasta olivat lähes 4-kiloisia.
 
moi
moi! aattelin kysyä täältä neuvoja että mitä mun kannattaisi tehdä. Olen 16 vuotias tyttö ja harrastimme poikaystäni kanssa seksiä ekaa kertaa ja hän oli sisälläni jonkun aikaa ilman ehkäisyä..tosi tyhmää,en tiedä miksi näin kävi mutta jotenkin vaan näin pääsi tapahtumaan ja kaduttaa tosi paljon..

tämä tapahtui 26.4.13 ja menkkojen olisi pitänyt alkaa siinä n.13.5 yleensä tosi säännölliset, no mitään ei tullut oottelin siinä sitten pari päivää ja tein testin 15.5 ja se oli negatiivinen. Ajattelin , että saatoin tehdä sen liian aikaisin kenties? Mutta sitten 24.5 mulla tuli ihan pientä vuotoa 1-2 päivän ajan ja yksi sellanen verinenklöntti, ja yleensä vuoto on runsasta ja kestää 5-6 päivää. No tein sitten uuden testin vielä 30.5 ja sekin oli negatiivinen. Voinko silti olla raskaana? vai pitäisikö vielä odottaa jonkun aikaa ja tehdä uusi testi? Voiko näihin testi tuloksiin luottaa edes ja milloin niihin voi luottaa? Miten tässä tilanteessa pitäisi menetellä, kun raskaus ei todellakaan olisi ajankohtaista vielä:/ ? Mistä ihmeestä olette saaneet varmuuden siihen että oletteko vai ette raskaana?

Mielestäni minulla ei ole pahemmin ollut mitään raskausoireita, että aika normaali olo. Muutakun aina välillä vähän menkkamaisia kipuja. Parina aamuna on ollut vähän huono olo, mutta muutenkin tulee aika usein jossei syö mitään. Rinnat on aina välillä ehkä hieman turvonneet, mutta siitäkään ei ihan selvää varmuutta saa.
 
uumoilija
itselläni tuli ensimmäiset oireet jo sillä viikolla kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, olimme juhlimassa viikonloppua ja aamulla huomasin ettei mikään pysynyt sisälläni, ei ollut normaali krapula minulle. Tissit hieman turvoksissa ja etovaa oloa aina välillä. Vasta viikkoja menossa 7 + jotain. ja kaikki raskausoireet kadonnut kuin tuhka tuuleen. Voiko olla että olen saanut keskenmenon?
 
Raksatyttö
Sen vain tiesi että on raskaana. Kuin vatsasta olisi tullut viesti aivoihin. Testin tein vain refleksinomaisena tekona. Ikää tosin oli jo paljon ensimmäisessäkin raskaudessa. Vatsa kasvoi heti, viikolla 10 näytin jo selvästi pömppövatsalta -lienee kohdun asennosta ja paikasta kiinni milloin alkaa näkyä. Huonovointisuutta jos verensokerit pääsi liian alas, mutta ykännyt en kertaakaan kummastakaan. Palelu myös sopii mulla oireisiin; kesäilmalla fleece ja pitkät housut jalassa ja aina vaan viluttaa... Kotitestejä tehneelle teinille vinkkaisin teettämään veresta raskaushormonin määrän -siellä näkyy varmemmin kuin virtsaerityksenä.
 
mp
Avopuolison kanssa raskautta "yritetty" puolisen vuotta suurinpiirtein... Lokakuussa sitten alkoivat vihlovat alavatsakivut ja toive raskaudesta viimein heräsi... Mentiin viikko eteenpäin kunnes yöllä alkoi tosi kovat vatsa kivut jotka ajoivat ensiapuun. Pitkien tutkimuksien jälkeen selvisi että kohdussani oli 14 cm halkasialtaan oleva munasarjakysta joka jätti alleen vasemman munasarjan ja munatorven. Lokakuun puoltaväliä elettiin kun tähystyksessä poistettiin sitten munasarja sekä munatorvi. Itkin ja itkin että näinkö meille ei vauvaa sitten ikinä tulekkaan... Noh tämän episodin jälkeen en ole koko vauvaa uskaltanut toivoa ennenkuin nyt! Tärppi päivä oli 24.11 ja nyt on viikonajan ollut tosi etova olo ja ihan kun kävelisi ilmassa. Olen aina ollut tosi tempperamenttinen luonne, mutta nyt avokkini on sanonut että olen kuin tuuliviiri tunteittei kanssa! Yhdessä hetkessä raivoan ja kiukkuan ja hetie kohta nauran tai itken. Myöskin erinäisiä mielitekoja on alkanut esiintyä! Voisin syödä esim porkkanaa koko päivän. Olen aina ollut perso makealle, mutta nykyisin pelkkä ajatuskin suklaasta tai muusta makeasta ällöttää!! Voiko tämä siis olla että tuolla masussa olisi joku vai kuvittelenko vain kaiken kun vauvan toive on niin suuri???


Ei täällä kukaan tekstin perusteella pysty sanomaan onko joku raskaa vai ei. Miksi ette hyvät naiset kävele sinne apteekkiin tai kun koneen ääressä olette, tilaatte netistä raskaustestin ja teette sen. Älkää täältä kyselkö, eiköhän se testi kerro se varmiten kun joku täällä tekstin perusteella.

Toista lasta tässä yrittämässä ja vaivoja on aina ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa ja sitten jänskätän että alkaako vai eikö ja jos menee 2 päivää yli niin kipitän apteekkiin. Tähän asti (vuosi) ei ole vielä tärpännyt vaikka niin olen ollut useasti varma fiiliksistä ja kropasta että nyt ollaan mutta eipäs sitten oltukaan.

Mars mars apteekkiin tai jos on hankala mennä niin netistä tilaat niin tulee suoraan postiluukusta raskaustesti joka kertoo missä mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Anneli
...Mutta aina voi kokeilla :) (anteeksi ylipitkästä tekstistä)

Unohdin tästä pilleriliuskasta kaksi pilleriä, tosin ensimmäisen niin että kerkesin ottaa sen 10 min ennen kuin se 12h olisi tullut täyteen, mutta liuskan alusta jolloin unohdus olisi vaikuttanut ehkäisytehoon. Toisen unohdin liuskan keskivaiheilla, jolloin sen ei olisi pitänyt vaikuttaa mihinkään.

Nyt vain mietin että olisko nää unohdukset kuitenkin voinut vaikuttaa ehkäisytehoon? Eiköhän sekin mahdollisuus ole vaikka unohdushetkillä järkeilin itselleni muuta...omaa tyhmyyttä.

Viime viikolla (en muista tarkkaa päivää) yhtenä iltana autossa istuessani alavatsaa alkoi yhtäkkiä vihloa todella kovaa, niin etten pystynyt liikuttaa jalkojani. Tämä kesti puolisen tuntia aaltoillen, siis välillä vihloi vähemmän ja välillä se kasvoi niin kovaksi että meinas itku tulla. Sen jälkeen on oikeestaan joka päivä aina välillä vihlassu. Tää kipu ei kuitenkaan tule minkään tietyn liikkeen yhteydessä vaan ihan satunnaisesti. Myös ilmavaivat ovat alkaneet vaivata. Poikaystävä sanoi juuri yksi aamu että mun rinnat on kasvaneet, tätä en kyllä itse oo huomannut. :D

En edes ajatellut raskauden mahdollisuutta ennen kuin eilen aamulla, kun tajusin nähneeni jo pari yötä putkeen vauvaunia...:D ensin ystäväni vauva oli syntynyt ja hoivailin sitä onnellisena, seuraavana yönä yritin pelastaa jotain vauvaa hukkumasta ja samana yönä toisessa unessa istuin sängyn reunalla ihmetellen mahaani jossa napani oli kääntynyt ulospäin niinkuin raskaana oleville käy. Mene ja tiedä voiko tälläinen tarkoittaa mitään.

Testiä mun ei ole järkeä alkaa tekemään ennen uutta vuotta, menkkojen pitäisi alkaa juuri niihin aikoihin. Sen takia ahaluaisin mielipiteitä, murehdinko aivan turhaan vai pitäiskö varmuuden vuoksi pysyä vesilinjalla vuoden vaihteessa? Tuppaan olemaan aika vainoharhainenkin. :/ kiitos kelle tahansa kuka jaksoi lukea!
 
Jannika
Moikka!

Itse harrastin suojaamatonta seksiä tasan viikko sitten ja nytten tuntuisi olevan oireita jotka viittaisivat raskauteen. Joka päivä on kuvottava olo, alavatsassa tuntuu hassulta, päätä särkee ja alaselkä on myös kipeä. Muutamina päivinä on ollut myös huimausta. Nyt on kovasti pyörinyt mielessä että oisinkohan raskaana?
 
joulumama
Pöö kaikki!

Jätin yhdistelmäpillerit pois kuukausi sitten, että jos tulen raskaaksi niin ei haittaa, tervetuloa vaan. Noh, näinhän siinä heti kävi. Tänään vahva plussa. Oli niin selkeet oireet, että ryntäsin testaamaan. Olen nyt 28 ja joskus 20 vee vahingossa ollut samassa tilanteessa, joka päätyi aborttiin. Joten tunnistin oireet kyllä heti, vaikken halunnu ehkä uskookkaan, että voiko näin nopeesti kaikki tapahtua. Molemmissa alkuraskauksissa seuraavanlaiset oireet ennen plussaa, jotka laitto herätys kellot soimaan!

-hengästyminen: nousin töissä tänään jakkaralle seisomaan ja jo pomppas syke, pienikin fyysinen rasitus kuormittanut paljon enempi ku ennen, jopa puhuminen hengästyttää :D
-väsymys: töiden jälkeen vois ottaa aina päikkärit, tosin oli päiviä jolloin meno oli niin hektistä, että ei oo kerinny päikkäreille, mutta myös iltasin tuli ajoissa uni, normisti yönkukkuja aamunnukkuja, nyt päinvastoin.
-pissalla ravaaminen alko jo melkein viikkoo ennen plussaa
-vilunväristyksiä paljon, mutta ei mitenkää kuumeinen tai kipee olo kylläkään
-sitten jotain repäseviä kipuja nopeesti asentoo vaihtaessa
-sydän jumputtaa iltasin

Sitten erikoisia ulkopuolisia sattumia
-mies tokas, että tissit on kasvanu
-mies makas päällään rintaa vasten ja tokas, että ompas vahva syke

Sitten vaan semmone oudon varma fiilis asiasta sisäisesti, vaikka aivot taistelikin sen uskomista vastaan :D
 
Nuorukainen
Heissan! Aattelin täällä kysäistä, kun tuntuu olevan porukkaa jotka osaavat neuvoa :) Olen toki nuori tyttö (kohta 17-vuotias) ja saattaa teitä kauhistuttaa, mutta asiaan. Harrastin n. kolmisen viikkoa sitten suojaamatonta seksiä, en mitenkään tarkoituksellisesti, en omista e-pillereitä enkä mitään muutakaan ehkäisykeinoja. Menkat tuli pari viikkoa sitten iha normaalisti, mutta olisiko siltikin mahollista olla raskaana?? Maha turpoilee iltaa kohden ja alamahassa tuntuu pieniä nippailuja. Harrastan ratsastusta ja kun olen hevosen selässä ja kevennän ravissa se sattuu alamahassa. Olen nälkäinen jatkuvasti ja vessassa saa rampata.. Osaako kukaan neuvoa?
 
Testi/lääkäriin
Heissan! Aattelin täällä kysäistä, kun tuntuu olevan porukkaa jotka osaavat neuvoa :) Olen toki nuori tyttö (kohta 17-vuotias) ja saattaa teitä kauhistuttaa, mutta asiaan. Harrastin n. kolmisen viikkoa sitten suojaamatonta seksiä, en mitenkään tarkoituksellisesti, en omista e-pillereitä enkä mitään muutakaan ehkäisykeinoja. Menkat tuli pari viikkoa sitten iha normaalisti, mutta olisiko siltikin mahollista olla raskaana?? Maha turpoilee iltaa kohden ja alamahassa tuntuu pieniä nippailuja. Harrastan ratsastusta ja kun olen hevosen selässä ja kevennän ravissa se sattuu alamahassa. Olen nälkäinen jatkuvasti ja vessassa saa rampata.. Osaako kukaan neuvoa?
Varmimmin asia kyllä selviää kun käyt ostamassa raskaustestin. Toinen mahdollisuus voisi olla myös jokin tulehdus, joka aiheuttaa kyseisiä oireita. Vuotoa, kirvelyä virtsatessa....? Kun testin tulos selviää ja jos se on negatiivinen eikä oireet katoa, niin sitten lääkäriin.
 
Viimeksi muokattu:
monika
Moi. En ole käyttänyt ehkäisyä kahteen ja puoleen vuoteen. Koskaan ennen menkkoja ei oo ollut rintojen arkuutta eikä muitakaan pms oireita. Selkä kylläkin särkenyt päivää ennen kuukautisten alkua. Viime kuukautiset alkoi 7.7 ja kestivät normaaliin tapaan 5päivää. Kuukautiset olivat juuri lopuillaan ja juostessani tunsin kun jotain tuli jokaikisellä askeleella housuihin... Ruskeaa tuhruvuotoa tuli kuukautisten jälkeen vielä 4 päivää. Viimeisen viikon ajan ollut huimailua, kahvihimo (en ole ennen tykännyt kahvista) ja edellispäivänä rinnat tulivat todella kipeiksi, nännit aristavat. Onko teillä ollut mitään samankaltaista? Raskautta toivottaisiin kovasti mutta saa taas nähdä kun ennenkään ei ole tärpännyt :(. Kuukautisten pitäisi alkaa 5päivä. Uskallanko silti testata?
 
Wiikis
Hei,
Sain 3 päivä tätä kuuta hedelmöityshoidolla kohtuun alkion. Nyt on 5 raskaustestiä tehtynä ja kaikki näytti plussaa!!!! :) Oireena on ollut oksentelua, huimausta, alavatsassa vihlonta kipuja vasemmalla ja oikealla puolella;enimmäkseen vasemmalla puolella.
 
hämmetyny
Hei kaikille! Kysymys onko muilla ollut ehkäisyn lopettamisen jälkeen raskauteen viittaavaa oireilua??? Tuota tossa 10.12 kävin ottamassa ehkäsy kapselin pois kun koin että se ei sovi oikein mulle. Ajattelin että annan horoonitasapainon normalisoitua, olin yli vuoden ilman normaali kiertoa.
No olen parisuhteessa ja lasten teosta on ollut puhe mutta,,.
No olen kärsinyt vähän hassuista oireiluista tässä lähi aikoina..
Jatkuva nälkä oli ton kapselinkin kanssa mutta nyt on mukaan tullut kuvotus ja jatkuva jano! Kamala väsymys kausi, oon vapaa päivinä vaan nukkunu jopa yli 12 tuontia . Olen ollu vähän siinä pelossa että tulen kipeäksi kun nenä on vuotanu jä lämpö vähän heitelly mut ei oo flaunssaa ei ainakaan lääkkeistä oo iloa ollu.
Maha on ollut aivan tolaltaan se kramppaa ja nipistelee! Yleensä kärsin ummetuksesta mutta nyt on maha löysällä?? no jo sen takia joutuu käymään paljonn vessassa muttaa kun pissattaa myös.
Tuntuu että ramppaan vessassa koko ajan.. Olen jouluna herkutellut ja syönyt mielestäni normaalisti mutta paino on pudonnut 10 kiloa??
Mulla ei ole aavistustakaan joutuuko tää sekamelska ihan vain hormoonien tasottumisesta, eikä ole käryäkään millon kuukautiset mahtaa siis alkaa (voi kuulemma viedä jonkin aikaa).
Vois hyvin olla joku suolistoon liittyvä sairaukin kun mahan kanssa on ollu ongelmia ennenkin.
Mutta mulla on vähän sellanen fiilis että odottaisin.. Varmahan ei vielä voi olla,, Kysymys onko muilla ollut ehkäisyn lopettamisen jälkeen raskauteen viittaavaa oireilua?
 
TheRichKids
Anteeksi kun tungen tähän ketjuun ihan "väärällä" asialla mutta olen niin kovasti lohdun/kuuntelijan tarpeessa. Olen nyt vajaa 30v, 3 lapsen äiti. Menin lopettamaan e-pillerit joulukuun 10.12.14 siinä toivossa että alan käyttää pessaaria(femcap), ja saisin haluni takaisin. Menkat tulivat sitten 15.12. Ei siinä. Nyt kun sitä pessaaria on käytetty kahdesti, 30.12 mies vetäytynyt ja 4.01 päästetty sisälle, olen tullut hysteeriseksi olenko raskautunut :/ Lapsi luku ehdottomasti täynnä ja kaiken kukkuraksi asumme maassa jossa abortti on laiton! Olen ihan hysteerinen! Normaalista kierrosta minulla ei ole tietoakaan kun pillereitä olen syönyt teinistä saakka, raskauksia lukuunottamatta. Tänään ollut alaselkä ja reidet aivan "tulessa". Olen flunssainen ja palelen. Olevinaan olen jo keksinyt metallin maunkin suuhuni. Jos kp on nyt 25, olettaen verrattuna edellisiin menkkoihin pillereiden kanssa, menkat tulisivat 5 päivän kuluttua. Tein aamulla negatestin hurjuuksissani. Ovulaatiolaskuri kertoo oviksen olleen uutenavuotena, ja elättelen toivetta että ovis olisi ollut jo ohi kun on päästetty sisälle, siitä typerästä pessaarista huolimatta. Mitä minä teen?? En missään nimessä halua lasta enää :( pahoitteluni jos aihe on arka täällä lasta toivoville mutta olen niin yksin tämän kanssa, miehelle en halua puhua, itsepähän menin sössimään pillereiden kanssa.
 
TheRichKids
Hei kaikille! Kysymys onko muilla ollut ehkäisyn lopettamisen jälkeen raskauteen viittaavaa oireilua??? Tuota tossa 10.12 kävin ottamassa ehkäsy kapselin pois kun koin että se ei sovi oikein mulle. Ajattelin että annan horoonitasapainon normalisoitua, olin yli vuoden ilman normaali kiertoa.
No olen parisuhteessa ja lasten teosta on ollut puhe mutta,,.
No olen kärsinyt vähän hassuista oireiluista tässä lähi aikoina..
Jatkuva nälkä oli ton kapselinkin kanssa mutta nyt on mukaan tullut kuvotus ja jatkuva jano! Kamala väsymys kausi, oon vapaa päivinä vaan nukkunu jopa yli 12 tuontia . Olen ollu vähän siinä pelossa että tulen kipeäksi kun nenä on vuotanu jä lämpö vähän heitelly mut ei oo flaunssaa ei ainakaan lääkkeistä oo iloa ollu.
Maha on ollut aivan tolaltaan se kramppaa ja nipistelee! Yleensä kärsin ummetuksesta mutta nyt on maha löysällä?? no jo sen takia joutuu käymään paljonn vessassa muttaa kun pissattaa myös.
Tuntuu että ramppaan vessassa koko ajan..

Ihan kuin minulla nuo sinun oireet! Tuohon alle jo kirjoitinkin missä mennään mutta kirjaamasi oireet oisi voineet olla minun omia :/ tosin minä pelkään raskautta...
 
Viimeksi muokattu:
Aadaa
Täällä ite jännätään! Ovulaatiokivut alkoi sunnuntaina ja limaa tulee vähän vieläkin :p ja ovis oli luultavasti ma - ke ja laskettiin vauvaehdokkaat sisään maanantaina ja torstaina :) yrityskerta 2.. voi kun nyt vaan tärppäis! Pitäis vielä vajaa 2 viikkoa odottaa jos ne menkat sieltä kuitenkin tulevat :)
 
daara
odottelin menkkoja, koska olin väsynyt ja menkkamaiset kivut. 2päivänä tuli ministi verta ja siihen loppu. Odottelin viikon eteenpäin, eikä menkat alkanu, mutta menkkamaiset kivut on kokoajan, päätä on särkeny ja vatsa kurnii jatkuvaan, kohdun kohtaan sattuu, sekä alaselkään ja alavatsassa myös Semmonen repivä tunne munasarjoissa.. Rinnat ollu yli 2viikkoa tosi kippet, samoin alavatsaa on sattunu 2 viikkoa, kävin tänään testin apteekista ja 2 viivaa selkeesti :) kivut kyllä on semmoset että voi joutua käymään lääkärissä tarkistaa tilanne. Tämä on kolmas raskaus, mulla on 2 poikaa. Tsemppiä ja plussaa oottaville myös <3
 
Tepanen
Kaksi kiertoa ollut nyt nuvaring putkeen, kun muuten menkat ois ollut lomalla ja lomahan olis sen erän perään ollut pilalla. Noh, ekan renkaan alussa söin kaksikin eri antibioottikuuria (en muista niiden nimiä..). Nyt sitten ollut seuraavia oireita:

-Mielialan heittelyt (toki hormonaaliset ehkäisyvalmisteet on näitä nyt menkkojen aikaan aiheuttanut)
- Silloin kun menkkojen olisi pitänyt olla, oltiin juhlimassa ja siitä seurasi aivan järjetön krapula, oksensin ja tein kuolemaa iltaan asti, vaikken ollut tuhdissa humalassa. (krapulat ei koskaan ole olleet näin kovia! Ei vaikka takana olisi ollut "useempikin päivä")
-Lämpöä noin kuukauden (37 molemmin puolin, normaali 36,4)
-Nyt hiljan tissit turvonneet, arat
-Valkovuotoa
-Alavatsan turvotusta
-Paino noussut, syön kokoajan.. Kokoajan on nälkä ja tekee mieli jotain tiettyjä ruokia. Etenkin kookosta :D
- Nyt tullut flunssan oireet (kipeänä siis olisin jo kolmatta kertaa vähän muutaman kk:n sisään..)
-Vilun väreet
-Ilmavaivat ja peräpukamat (tosi sitkeät sellaiset, eivät todellakaan tyypillinen vaiva..)

Tein 6 päivää sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa (kun tosiaan nyt niitä renkaalla siirrettiin) ja se oli nega. Välillä olin toki näkevinäni haamun mutta eikai nyt sentään...
Mieskin välillä tuumaa, että "vauva se siellä sun mahassas kasvaa.." kun valitan painon nousua.
(Ei muuten lohduta, kun se nega on sitten vaan kovempi pettymys..)

Eli hyvin paljon eri raskausoireita. Toki, näitä on erilaisia ollut joskus aiemminkin, en tiedä heitteleekö vaan hormonit niin kovaa ja kun on vauvakuumetta kovasti.. Aina ollut pettymys, kun menkat onkin tulleet, vaikka ollut fiilis, et "josko ois ehkäisy pettänyt.." Nyt toki on jotenkin hyvin "vahvat" oireet ja vaikka nyt ei olla lasta yritetty, niin olisi se kuitenkin kummallekin iloinen asia. Ollaan jättämässä ehkäisyä pois tässä, mutta yritystä ei vielä ole, kun häitä tässä odotellaan ensin.. Mutta toki rakkautta vauva paljon saisi ja yllätyksenä positiivinen olisi... :D Eli taas kerran plussaa odotellen ja negaa peläten. Mutta jos taas kerran on nega, niin voi olla melkoiset oireet negassakin...!

Ja tosiaan, vaikkei olla yritetty, niin hassua silti tuntea pettymyksen tunnetta negasta. o_O
 
Raskausopas
Hei kaikki.

Tein blogiini top 10 oiretta raskauden alkamisesta.

  • 10. Ruoka tuntuu vastenmieliseltä
  • 9. Mielialan vaihtelut
  • 8. Vatsan alueen turpoaminen
  • 7. Jatkuva pissahätä
  • 6. Jatkuva väsymys
  • 5. Arat ja turvonneet rinnat
  • 4. Pahoinvointi
  • 3. Kuukautiset myöhässä
  • 2. Ruumiinlämpösi on kohonnut, eikä laske
  • 1. VARMISTUS: positiivinen tulos raskaustestistä
Lisätiedot löytyy : http://raskausopas.com/raskaus-oireet/
 
apuja
Tarvitsen nopeasti apua! Mulla alkoi menkat 29.12 ja loppui 1.1. Mulla on epäsäännölliset menkat tai ainakin oon aina luullut että on. En ole pitäny kirjaa menkoistani ikinä. Noh 8.1 ja 9.1 harrastimme suojaamatonta seksiä ja laukesi tietysti sisään. Mulla on munasarjoihin pienesti sattunut ja kun istuin junassa en pystynyt edes liikkumaan hetkellisesti. No eilen (16.1) alkoi flunssa ja kurkkukipu ja räkää ihan hitosti keuhkoissa. Onko mahdollista että olen raskaana? Milloin suosittelisitte tekemään rtestin? Kiitos nopeita vastauksia!
 
iidaaps
Tarvitsen nopeasti apua! Mulla alkoi menkat 29.12 ja loppui 1.1. Mulla on epäsäännölliset menkat tai ainakin oon aina luullut että on. En ole pitäny kirjaa menkoistani ikinä. Noh 8.1 ja 9.1 harrastimme suojaamatonta seksiä ja laukesi tietysti sisään. Mulla on munasarjoihin pienesti sattunut ja kun istuin junassa en pystynyt edes liikkumaan hetkellisesti. No eilen (16.1) alkoi flunssa ja kurkkukipu ja räkää ihan hitosti keuhkoissa. Onko mahdollista että olen raskaana? Milloin suosittelisitte tekemään rtestin? Kiitos nopeita vastauksia!
Hei!

Jos kiertosi olisi n. 28 - 30päivää niin ovulaatio osuisi 12.1-14.1 päivän tiennoille. Tietenkin on todella vaikea arvuutella toisen ihmisen ovulaatiota. Luulenkin että tuntemuksesi ovat johtuneet mahdollisesta ovulaatiosta.

Mielenkiinnosta kyselen kun kirjoituksesi on tovin vanha tuliko kuukautiset? Suosittelen ehdottomasti laittamaan kuukautiset ylös, jotta itsekin saa mielenrauhan onko tuntemukset ovulaatiosta johtuvia vaiko mahd. raskaudesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Apua
Raskausoireet voivaat alkaa heti kun raskaus alkaa = munasolu kiinnittyy. Jotkut oireiloevat myös ovulaatisota ja oireet saattavat muistuttaa raskausoireita.

Jotkut ovat oireille herkempiä kuin toiset, ja voivat tosiaan oirehtia jo heti alkuvaiheessa, toiset eivät oireita huomaa vielä plussattuaankaan.

Itselläni oli selkeitä raskausoireita kaksi viikkoa ennen oletettujen kuukautisten alkamista: pahoinvointia nälkäisenä, tajuton väsymys, flunssamaisia oireita. Tosin yritin hillitä omaa innostustani ajattelemalla, että ko. oireet olisivat voineet olla jotain muutakin - mikä on totta :) Kohdallani ne kuitenkin olivat mitä ilmeisimmin ihan sitä itseään. Repäisykivut alkoivat n. viikkoa ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa, ja siinä vaiheessa uskalsin jo toivoa enemmän.
En tiedä enää että ketä voi uskoa. Siis olen 15 ja harrastin seksiä mun 17 vuotiaan poikaystävän kanssa. Ilman kondomia. Typerää, tiedän. Ja nyt on ollu ainaki viikon ajan pahoinvointia aamusta iltaan ja vatsa tuntuu hiukan turvonneelta. Virtsaamisen tarve lisääntynyt ja vatsa kipua monena päivänä. Kirjoitin jo eräälle toiselle palstalle ja joku siellä väitti että raskausoireet eivät ala vasta kuin 16 viikolla. En tiedä ketä uskoa. Ja kuukautisten olisi pitänyt jo olla. Ja pissatulehdustakin ehdoteltiin, mutta olen kokenut pissatulehduksen ja silloin sattui virtsatessa. Nyt ei satu ja virtsa ihan normaalin väristä. En tiedä olenko saanut sitten jonkun sukupuolitaudin?
 
Viimeksi muokattu:
No jestas
En tiedä enää että ketä voi uskoa. Siis olen 15 ja harrastin seksiä mun 17 vuotiaan poikaystävän kanssa. Ilman kondomia. Typerää, tiedän. Ja nyt on ollu ainaki viikon ajan pahoinvointia aamusta iltaan ja vatsa tuntuu hiukan turvonneelta. Virtsaamisen tarve lisääntynyt ja vatsa kipua monena päivänä. Kirjoitin jo eräälle toiselle palstalle ja joku siellä väitti että raskausoireet eivät ala vasta kuin 16 viikolla. En tiedä ketä uskoa. Ja kuukautisten olisi pitänyt jo olla. Ja pissatulehdustakin ehdoteltiin, mutta olen kokenut pissatulehduksen ja silloin sattui virtsatessa. Nyt ei satu ja virtsa ihan normaalin väristä. En tiedä olenko saanut sitten jonkun sukupuolitaudin?
Raskaus on varsin todennäköinen. Nyt mars apteekkiin ostamaan raskaustesti tai vaihtoehtoisesti terveydenhoitajan luokse tekemään se. Älä lykkää asiaa liian pitkään ellet halua ryhtyä teiniäidiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä