*KUINKA PIAN RASKAUSOIREET ALKAVAT?*

  • Viestiketjun aloittaja **Magda
  • Ensimmäinen viesti
**Magda
heippa onnekkaat raskaanaolevat!

Olen tuolta haaveilupuolelta ja olisin halunnut otsikkoon vastauksen, teillähän sitä kokemusta on..:D Eli kertokaapas kuinka pian raskausoireet on teillä alkanu? Täällä on just ovis takana ja nyt mietteet jo mahdollisissa oireissa... :).

Ihanaa odotusaikaa kaikille!
 
rinnat kipeät
Rinnat kipeytyivät n. viikko oviksen jälkeen, eli n. viikko ennen oletettujen kuukautisten alkamista. (Mulla tosin on aina olleet kipeät ennen kuukautisia, mutta yleensä vain pari päivää ennen kuukautisten alkamista.) Oli vähän kuumeinen olo. Väsytti ja paleli ehkä enemmän kuin normaalisti. Ja muistan huomanneeni, että nänneihin tuli jo semmoisia pieniä "muhkuroita" ennen testin tekemistä, joita ei yleensä ollut.
 
Miiga
Minullakin oli outouksia olossa jo viikko ovulaatista ja siis hedelmöityksestä eli kauan ennen kuukautisten oletettua alkamista. Ensioireet-ketjussa on paljon lisää erilaisista oireista ja myös niiden ajoituksesta.

 
vastailija
Heippa!

On kovin yksilöllistä milloin oireet (jos niitä ylipäätään tulee) alkavat. Itselläni oli 5 viikolta lähtien pitkään väsymystä ja flunssaa ja viikolla 7 alkoi kova pahoinvointi, jota jatkui aina viikolle 14. Minulla on myös paljon ystäviä, joilla oireita ei ole ollut lainkaan. Rinnat ovat minulla olleet koko raskausajan samankokoiset ja tuntuiset kuin ennen raskautta. On hassua että aina painotetaan rintojen muuttumista raskausaikana mutta minulla ei ainakaan ole tapahtunut yhtään mitään!

Terv. mamma rv 36+6
 
hih*
Vähän ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, olin jotenkin oudolla tavalla kipeän oloinen. Niin, aamuöinen vessassa ravaaminen oli ehkä selkein oire ja se, että heräin klo 6, enkä saanut unta. Tätä vessassakäyntiä olenkin nyt saanut harrastaa reilut seitsemän kuukautta ja unettomat yöt ovat tuiki tavallisia;-)
 
expecting
Ekasta lapsesta oireet alkoivat pari päivää oviksesta: alavatsan nippailut ja menkkamaiset krampit. Lisäksi heti oviksen jälkeen myös rinnat tajuttoman kipeät. Tokasta lapsesta oireet alkoivat kans tosi pian, samalla tavalla alavatsatuntemuksilla. Lisäksi kärsin myös unettomuudesta ja ruuansulatusvaivoista... siis ihan heti viikosta 4 lähtien.
 

Yhteistyössä