Kuinka pian raskaustesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon pitänyt tarkkaa kirjaa kierrostani syyskuusta 2014 asti, kierrot on yleensä suht epäsäännöllisen pituisia. Keskiverto 26 päivää, ikinä ei ole mennyt yli 28 päivän. Yleensä mulla on ollut vuoronperään 28 ja 23 päivän kierrot.

Nyt ollaan päivässä 29 eikä menkkoja kuulu ollenkaan, joka vähän ahdistaa kun odotuksena oli tuo lyhyempi kierto tällä kertaa. Yleensä mulle tulee sellainen menkkafiilis jo jonkun verran ennen kuukautisia, vatsa kipuilee tietyllä tavalla jne, mutta nyt ei ole ollut mitään.

Kuinka pian tekisitte raskaustestin? En jotenkin usko olevani raskaana, mutta pelottaa silti ihan mielettömästi.

Jos menkkoja ei kuulu nii voisin tehdä huomenna (koska ole niin malttamaton). Raskauoireet on kyllä mulla alkaneet ihan selkeästi jo siinä vaiheessa kun menkat on olleet myöhässä, joten olen jo tiennyt enen testiä melko varmasti.

No eihän tuo nyt ole epäsäännöllistä kiertoa nähnytkään!
Mulla on oikea munasarja 28 päivää ja toinen 26. Mutta edes viikon heitot eivät täytä epäsäännöllisen kierron merkkejä.

Jos tuntuu, että oireita ei ole mihinkään suuntaan (ei raskauden oireita, eikä PMS ->turvotusta, kipeitä tissejä...) niin kyseessä voi olla ovuloimaton kierto. Eli et ole ovuloinut. Voit odotella viikon-pari, menkat voivat alkaa tuskallisella tiputtelulla, joka jatkuu melkein viikon. Sitten vuotaa kuin seula monta päivää ja päälle vielä hermoja raastavat tiputtelut.

Raskaustestin voi tehdä sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Eli huomenna aamulla voit testin tehdä. Jos se näyttää negaa, niin odottele pari päivää ja tee uusi. Jos edelleen näyttää negaa, niin voi olla tuo anovulatorinen (ovuloimaton) kierto.

Yhteistyössä