Kuinka pian rautatabletit alkaneet vaikuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brunette73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Brunette73

Jäsen
17.04.2009
403
0
16
Hei!
Järkyttävään väsymykseeni löytyi syy hemoglobiinin suuresta laskusta, määräsivät rautatablettikuurille. Onneksi syy selvisi, harmittaa vain, etten älynnyt aloittaa raudan syömistä jo aiemmin, eivätkä neuvolassakaan mitään aiemmin maininneet, paitsi nyt, kun arvot olivat menneet liian alas.

Kuinka pian olette huomanneet rautatablettien vaikutuksen itsessänne? Aika masentavalta kuulosti purkin kyljessä maininta "3-4kk:n kuluessa".

Minulla kohosi hemoglobiini melkein kymmenen pinnaa viikossa, mutten ole puolessatoista kuukaudessakaan saanut arvojani normaalille tasolleni. Anemian vaaraa ei siis näyttäisi enää olevan, mutta hemoglobiini junnaa paikoillaan, eikä enää näytä kohoavan.

Valmisteesta ja siitä kuinka se sinulle sopii, sekä siitä missä pisteessä sinun rauta varastot ovat josta taasen hemoglobiini arvo ei sano mitään.
Eli jos on jo varastosta syönyt niin se täyttyy ensin ja sitten vasta itse hemoglobiini arvo alkaa nousta.
Valmisteiden kohdalla on tosiaan eroja myös. Minulla vain laski arvo kun käytin sitä obsidan++ valmistetta mutta perinteinen retafer on taasen ollut tehokas ja niitä syön koko ajan siis ilman raskauttakin 3-4 päivässä että arvot pysyis jota kuinkin kohdallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sehän riippuu:
Valmisteesta ja siitä kuinka se sinulle sopii, sekä siitä missä pisteessä sinun rauta varastot ovat josta taasen hemoglobiini arvo ei sano mitään.
Eli jos on jo varastosta syönyt niin se täyttyy ensin ja sitten vasta itse hemoglobiini arvo alkaa nousta.
Valmisteiden kohdalla on tosiaan eroja myös. Minulla vain laski arvo kun käytin sitä obsidan++ valmistetta mutta perinteinen retafer on taasen ollut tehokas ja niitä syön koko ajan siis ilman raskauttakin 3-4 päivässä että arvot pysyis jota kuinkin kohdallaan.

Mulla on juuri tuota Obsidan++ -valmistetta, jota terkkari suositteli. No saapa nähdä, auttaako. Todella ärsyttävää, en ole koskaan aiemmin ollut apteekin asiakkaana näin tiuhaan kuin nyt raskausaikana, milloin Rennietä, milloin Panadolia tai Scheriproctia, hirveää rahanmenoa!

Yhteistyössä