Kuinka pian sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kismet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kismet

Vieras
olette olleet täysin kivuttomia?
Minulla sektiosta 8 päivää. Tähän asti otin kolme kertaa päivässä 600mg ibuxin:ina lähinnä estämään tulehtumista. Tänään olen ottanut aamulla vain puolikkaan 600mg. Sain tikit tänään pois. Ajattelin että tuo kiristävä tunne tuolta oikealta helpottaa. Se tuntuu siis ainoastaan jos käännyn vasemmalle kyljelle tai yritän nousta siltä kyljeltä ylös. Ja se tosissaan sattuu, tuntuu tuolla sisällä.
Mutta ei se helpottanut :( Noustessa sattuu edelleen ihan kamalasti.

Ja nyt vihloo koko vatsaa, onko pelkkiä ilmavaivoja ( niitäkin on ) vai voiko johtua siitä että olen ottanut lääkettä sen verran vähemmän etten ole tiennyt että vatsa on edelleen noinkin kipeä?

Mulla oli kipuja 2viikkoa ja sanottiinkin että ottaa särkylääkettä vaikkei kipua tuntuiskaan. Särkyä ei sais olla, joten ota vaan lääkettä. Viikko on lyhyt aika niin isosta leikkauksesta. Mä söin 3x600mg Buranaa tuon kaks viikkoa. Olo kyllä alkaa heti helpottaa kun oot kerta saanut tikit pois. Mutta tosiaan älä anna kivun vaivata, koska sitä varten on lääkkeitä.

Täysin kivuton, niin, että ei oikeesti enää ollut mitään haittaa, tais mennä puol vuotta.
Toki särkylääkkeitä ei tarvinnut noin kauaa käyttää :)
oisko mennyt särkylääkkeitä parisen viikkoa tai reilu. Kyllä se siitä :hug:

Muistelisin, että täysin kivutonta oloa sai odotella pari viikkoa. Vaikuttaa varmasti kipulääkkeen nopea vähentäminen. Lepäile ja ota lääkettä. Sektio on iso leikkaus ja vaatii pitkän kuntoutumisen.

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
Mulla oli kipuja 2viikkoa ja sanottiinkin että ottaa särkylääkettä vaikkei kipua tuntuiskaan. Särkyä ei sais olla, joten ota vaan lääkettä. Viikko on lyhyt aika niin isosta leikkauksesta. Mä söin 3x600mg Buranaa tuon kaks viikkoa. Olo kyllä alkaa heti helpottaa kun oot kerta saanut tikit pois. Mutta tosiaan älä anna kivun vaivata, koska sitä varten on lääkkeitä.

Kai tuo kipu tuolta sisältä häviää? Kun tosiaan tuntuu vaan noustessa. Ettei jää lopuks ikää :(
Taidan illalla nukkumaan käydessä ottaa taas sen 600mg.

Kuuden viikon nostokiellon ajan olin aika kipee, alkuun popsin lääkkeitä muutamn viikon varmaan. Leikkaushaavaan sattui vielä kuukausienkin jälkeen, mutta vain hetkittäin eikä lääkettä tarvittu.

Alkuperäinen kirjoittaja kismet:
Alkuperäinen kirjoittaja niina:

Kai tuo kipu tuolta sisältä häviää? Kun tosiaan tuntuu vaan noustessa. Ettei jää lopuks ikää :(
Taidan illalla nukkumaan käydessä ottaa taas sen 600mg.

Mulla oli tuollasta samanlaista kipua.. Kuukauden päästä olin vasta täysin kivuton. Kyllä se siitä paranee.. Anna aikaa. Lepäile ja liiku sopivassa suhteessa ja muista syödä säännöllisesti. Halit sulle ja voimia paranemiseen.

Tänään on itkukin tullut mitä oudoimmista asioista. Mies on isyyslomalla mutta joutui tänään olemaan aamusta aikasesta iltapäivään asti reissussa. Eli olin ekaa kertaa yksin kahden vilkkaan kissan ja kahden lapsen kanssa. Ja nyt tosiaan haavaakin vähän särkee.
Ja itkettää.
Itkin jopa sitä että ihmiset eivät ole laittaneet tälle uudelle vauvalle postitse kortteja niin kuin ensimmäisen kohdalla oli. Siitäkin sain itselleni pahan mielen. Ja nyt itkustelin tätä kipua. Kaikkeen sitä joutuukin :D

Phuh... hui kamala kun te pelotteletten... onneksi kaksi todella helppoa alatie-synnytystä takana, mutta jos tämä kolmas jostain syystä päätyisikin keisariksi... brrh.
Mulla on joku keisarinleikkaus-kammo kai. Ja oikeasti, olen todella herkkä lääkkeille ja kuulostaa kamalalta jos joutuisin ottamaan yhdenkään 600 buranan.
Kerran yhden pahemman onnettomuuden jälkeen otin yhden 600 ja olin ihan tokkurassa loppuillan ja tuli vaan huono olo siitä... ei kiitos.

(tavallisesti puolitan kaksisatasenkin...)

Mutta toivottavasti ei syytä huoleen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kismet:
Tänään on itkukin tullut mitä oudoimmista asioista. Mies on isyyslomalla mutta joutui tänään olemaan aamusta aikasesta iltapäivään asti reissussa. Eli olin ekaa kertaa yksin kahden vilkkaan kissan ja kahden lapsen kanssa. Ja nyt tosiaan haavaakin vähän särkee.
Ja itkettää.
Itkin jopa sitä että ihmiset eivät ole laittaneet tälle uudelle vauvalle postitse kortteja niin kuin ensimmäisen kohdalla oli. Siitäkin sain itselleni pahan mielen. Ja nyt itkustelin tätä kipua. Kaikkeen sitä joutuukin :D

Ja onnea vauvasta! :flower: :)

Jaa mulla on kaks sectioo takana ja en oikeastaa kummastakaan ole ollut kipeä. Ekan jälkeen viikko sairaalassa ja siell äsöin lääkkeet mitä annettiin. Ja toisena päivänä vasta sängystä ylös.

Toisen section jälkeen sain kipullääkettä kerran yöllä ja sit aamulla kun noustiin ylös ja illalla otin siinä ne sit oli... Niin ja tosiaan spuol vuorokautta leikkauksen jälkeen olin suihkussa, ilman tippaa ja katetria.... Kotiin päästiin kun vauva oli käynyt 2vrk tarkastuksessa...

Ja kotona en siis ole kummankaan jälkene tarvinnut kipu lääkettä...

Juu siis se semmoinen vihlova kipu noustessa tai yskiessä tai nauraessa hellitti pahimmalta osaltaan varmaan siinä just 2-3 viikon päästä leikkauksesta. Ja tosiaan lääkäri sanoi, että ottaa särkylääkettä säännöllisin väliajoin ainakin se pari ekaa viikkoa (ennaltaehkäisee kipua), koska satavarmasti haavakipua esiintyy. Ja jos on kipeä, niin rupeaa jännittämään muita lihaksia ja sitten on koko kroppa kipeä. Eli vielä kerran: iso leikkaus kun on kyseessä, niin harvapa siitä ilman haavakipua selviää. Täysin kivuton olin jälkitarkastuksessa eli 2kk sektiosta.

No minulla ei kauheesti kipuja ole, eikä ole ollut. Jälkisupistukset oli ihan hirveet, haavakipu niihin verrattuna olematonta. Mutta tänään kun en ole tuota tulehdusta ennalta ehkäsevää lääkettä ottanut kuin vähän niin ajattelin että johtuiko tuo vatsakipu siitä. Taisi johtua vain ilmavaivoista kun jo helpotti :) Yöksi otan kuitenkin vielä 600mg.
Minulla ei tunnu kipua yskiessä, ei nauraessa, eikä oikeastaan muutenkaan muuta kuin jos esim. housun reuna painaa haavaa tai juuri silloin kun nousen tuolta vasemman kyljen kautta ylös niin oikealla puolella tuntuu sellainen repivä tosi ällö kipu.

Kyllä tää tästä. Nuo mielialan vaihtelut vaan vähän hämmentää, ei ole minun tapaistani itkeä mitättömistä asioista, harvemmin itken muutenkaan.

Yhteistyössä