kuinka pian synnytyksen jälkeen voi alkaa treenata vatsalihaksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ambrella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ambrella

Vieras
sisempiä vatsalihaksia jo jonkin verran oon harjottanu,mut mielessäni kummittelee sellanen et oon joskus kuullu ettei pitkään aikaa synnytyksen jälkeen sais tehä kunnolla vatsalihasliikkeitä..kun niihin saattaa jäädä joku väli...ja sitä ei sit sais koskaan pois ja maha näyttäs hassulta...
olipas vaikeesti selitetty,toivottavasti joku tajus ja osais ottaa kantaa!
kiitos:)

niinhän ne sanoo. ite huomas jossain kohtaa raskautta että maha menee pyramidiksi kun pitää nousta tutkimuspöydältä. ni eihän ne löydä takaisin hetkeensieltä sivuilta

Menet selinmakuulle jalat koukkuun ja jännität pitkät vatsalihakset (pyrit ylöspäin). Samalla koetat navan ylä- ja alapuolelta uppoavatko sormet siihen keskivakoon lihasten keskelle. Siinä kun on se jännesauma, joka venyy lihasten välissä ja lihakset erkaantuvat raskaana. Niin kauan kun siinä on selvää rakoa, ei saisi tehdä vatsalihaksia. Mulla meni lähes vuosi, että se rako meni yhteen. Mutta sainkin ison lapsen ja maha oli iso.

Jos alkaa punnertaa vatsalihasliikkeitä liian aikaisin, tuloksena on ikuinen pullahtanut masukupu.

. Siinä kun on se jännesauma, joka venyy lihasten välissä ja lihakset erkaantuvat raskaana. Niin kauan kun siinä on selvää rakoa, ei saisi tehdä vatsalihaksia. Mulla meni lähes vuosi, että se rako meni yhteen.

Mulla ei ole mennyt vieläkään eikä tule menemäänkään kuin korjausleikkauksella.
pahat repeämät vatsalihaksissa. jumppa ei auta mahan litistämiseen yhtän just siksi että lihaksia ei ole vatsan keskellä ollenkaan, toinen kaartuu kohti kylkeä ja toinen on jäänyt sivulle.
kerro ntämän iha nsen takia että jos ap tai joku muu huomaa että useamman kuukauden synnytyksestä tuntuu vielä selvää rakoa vatsan alueella, kannattaa kertoa neuvolassa, fysioterapia auttaa jonkun verran jos sitä saa ajoissa. minä luulin olevani vain lihava :(

:( kiva kuunnella työkavereiden esitelmöintiä siitä kuinka jumppa auttaa

tollai olenkin kokeillut ja noin kk sitten oli ehkä 2 sentin väli ja nytten ehkäpä sentin rako,jotta kaipa se siitä umpeutuu niin voi alkaa jumppaileen:) vauva nyt 3kk ja ( viides mussukka)kiitos neuvoista:)

Mulle sanottiin, että aikasintaan jälkitarkastuksen jälkeen vois alkaa treenaa vatsoja. Ja jostain luin, että jos toi rako on 2 cm tai yli niin sillonkaan ei sais vielä tehdä.

Yhteistyössä