Kuinka pian vauvan syntymän jälkeen ootte saanu lapsilisäpäätöksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja km
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

km

Vieras
Mä hain sitä samalla ku hain äitiyspäivärahaa. vauva on nyt 5 viikkoinen eikä kelalta oo vielä tullu päätöstä lapsilisästä. Mielestäni edellisten lasten kohdalla se tuli hyvin pian syntymän jälkeen, mutta en oo varma. Miten teillä muilla? Mietin vaan että pitääkö mennä kelalta kysyyn, että mikä viivyttää vai meneekö siellä aina pitkään tämän asian kanssa?

mä tein lapsilisähakemuksen toissapäivänä ja lapsi on syntymässä lokakuun lopulla :)

samalla kun tein äitiyspakkaushakemuksen ni huomasin että lapsilisähakemuksenkin voi tehdä etukäteen jo.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Eka lapsilisähän tulee vasta lapsen syntymää seuraavassa kuussa.

Niin tulee. Meidän vauva syntyi Heinäkuussa joten sen pitäis saada eka lapsilisä nyt elokuussa. Edellisistä lapsista tuli kyllä ihan erikseen päätös lapsilisästä, ei se tullu äitiyspäivärahapäätöksen yhteydessä kuten jollekki tähän ketjuun vastanneelle oli tullu. Eikä myöskää ollu päätöstä nytkää äitiysrahapäätöksen mukana.

No, mä oottelen lapsilisäpäivän yli ja jos ei sitä tuu niin käyn sitte kelalta kysyys että onko ne unohtanu tehdä päätöksen vai oonko mä unohtanu sillon hakea sitä yhtäaikaa äitiysrahan kanssa (mitä epäilen syvästi, oon 99% varma että ruksasin sen kohdan jossa sanottiin että haen samalla kertaa myös lapsilisää).

Kelan sivujen mukaan päätös tulee ensimmäisen maksukuukauden lopulla.

Muoks. Tämä siis näkyi, kun kirjautui kelan sivuille. Mulla vauva myös syntyi heinäkuussa ja hain lapsilisää yhdessä muiden etuuksien kanssa. Nyt kirjautuessa näkyy, että päätös on tehty edellispäivänä ja postitettu eilen. Tulee varmaankin tänään tai huomenna postissa.

Yhteistyössä