Kuinka pian voisi yrittää raskautta loop-hoidon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninnero

Vieras
Minulle tehtiin kk sitten loop hoito ja toiveissa saada lapsi koska pelko syöpäsolujen uusiutumisesta on kova ja raskaana pysyminen vaikeutuu sitä mukaan mitenkä monta hoitoa on jouduttu tekemään. Juuri uusimmassa annassa oli haastattelu naisesta jolla oli kohdunkaulan syöpä,eli siihen asti jo mennyt. Onneksi nämä solumuutokset minulla huomattiin :)

Ninnero Älä huoli liikoja:hug:

Miulle tehtiin 09-elokussa Loop-konisaatio(löytyi CIN 3 tason muutos) ja sain luvan jatkaa yrittämistä heti kun vuoto oli kunnolla lakannut!
Helmikuussa 2010 oli kontrolli ja kaikki Ok.=)..seuraava kontrolli taas 2011 helmikuussa.

Jos nyt kaikki Ok, voit hyvin kuumeilla vauvaa - älä anna liikaa pelolle valtaa!!!
Nyt sinua tarkkaillaan kohdunkaulan muutosten suhteen suhteen säännöllisesti - vähintään 1v:n välein!(halutessasi 6kk)

Oikein ihanaa talven&joulun odotusta, sekä niitä Plussatuulia!!!:wave::heart:

Viimeksi muokattu:
Ninnero Älä huoli liikoja:hug:

Miulle tehtiin 09-elokussa Loop-konisaatio(löytyi CIN 3 tason esiaste) ja sain luvan jatkaa yrittämistä heti kun vuoto oli kunnolla lakannut!
Helmikuussa 20101 oli kontrolli ja kaikki Ok.=)..seuraava kontrolli taas 2011 helmikuussa.

Jos nyt kaikki Ok, voit hyvin kuumeilla vauvaa - älä anna liikaa pelolle valtaa!!!
Nyt sinua tarkkaillaan sen suhteen tarkemmin - vähintään 1v:n välein!(halutessasi 6kk)

Oikein ihanaa talven&joulun odotusta, sekä niitä Plussatuulia!!!:wave::heart:

Vau kiitos lämpimästä viestistäsi! Eli voisimme alkaa nyt yrittämään? Sairaalan ohjeissa oli että ensimmäisen 3 kk aikana pitäisi käyttää kumia?! tiedätkö tästä mitään? suoraan sanottuna ei malttaisi tuhlata enää aikaa ja jos ei tärppääkkään helpolla.

mie ymmärsin asian että heti ku tarkistus on ok saa luvan alkaa yrittään.

mulla on loop hoito ensviikolla. papa luokak 4. lääkäri meinas että kaikki järjestyy... pelko pahimmasta oli.

Mua vaan pelottaa tuhlata aikaa,näiden syöpäsolujen löytyminen oli tosi iso järkytys. Jälkitarkastus olisi vasta puolen vuoden päästä....voih.Olisikohan mentävä yksityisen puheille tässä asiassa?!

Sairaalan ohjeissa oli että ensimmäisen 3 kk aikana pitäisi käyttää kumia?! tiedätkö tästä mitään? suoraan sanottuna ei malttaisi tuhlata enää aikaa ja jos ei tärppääkkään helpolla.

Minä kysin asiaa ihan kahdeltakin hoitavalta erikoislääkäriltä ja molemmat sanoivat, että jos en halua odottaa, voin jatkaa yrittämistä heti kun jälkivuoto lakannut!:)

Ninnero Voit tietenkin odotella siihen jälkitarkastukseen, 6kk:den päähän.
Sitten jos kaikki OK, jatkaa yrittämistä.
..on vain pitkä aika kyllä "odottaa"(miulle oli) ikää jo silloin 44v..

Raskauduinkin Jouluna 09..keskeytynyt km tammikuussa rv 8+3
Nyt Elokussaa oli kemiallinen rv 4+3..elämä on tällaista..

Tätä juuri tarkoitin omalla kohden - aika ei pysähdy ja niitä "sekunda" munasoluja miulla taitaa suurimmaksi osaksi enää ollakkin.

Jos olet vielä nuori nainen ja jaksat odotella, voit sen tehdä.

Päätös on mielestäni ihan siun oma!!

Kuumeiletko esikkoa..vai onko lapsosia jo entuudestaan?=)

Viimeksi muokattu:
Minä kysin asiaa ihan kahdeltakin hoitavalta erikoislääkäriltä ja molemmat sanoivat, että jos en halua odottaa, voin jatkaa yrittämistä heti kun jälkivuoto lakannut!:)

hyvä koska minusta tuntuu että ei siinä olisi ongelmaa jos kerta kontrollit muutenkin puolen vuoden välein. puoli vuotta on suht pitkä aika ja lähinnä pelottaa että tuo asia uusiutuu jossain vaiheessa ja en saisi lapsia :((

Kuumimmat

Yhteistyössä