Kuinka pitkään kaukalossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

5kk

Vieras
Kuinka pitkää olet pitänny/pidät vauvaa turvakaukalossa yheen putkeen esim ostosreissulla tms.?
Meillä tuo lähes 5kk vauva olis varmaan vaikka kuinka pitkää siinä tyytyväisenä.. Mutta itselle tulee kurja olo kun toinen kököttää siellä ja että puutuuko sillä paikat :(

Usein käy juuri niin että kun itse pysähdymme kahville/syömään (arvioden tietenkin vauvan ruoka-ajan mukaan) ni vauva ottaa ja nukahtaa, sitten olen syöttänyt maidon vauvan ollessa kopassa paikoillaan..

Onko kellään tietoa onko jotakin suosituksia tästä, mm. vauvan selkää ajatellen?

En tiedä onko tuosta mitään suosituksia, mutta oon ajatellut että sen verran voi pitää kun itsekin jaksaisi istua autossa. Eli kun pysähdytään niin (eikä muuten pysähdytä silloin kun vauva nukkuu :) ) otetaan syliin pois kaukalosta, vaipan vaihtoon ym. Kaupassa käydessä pidin kyllä kaukalossa kaupassakin, mutta eipä tuo niin kauaa kestä.

En nyt ihan hirveän montaa tuntia pitäisi yhteen putkeen, jos nukkui kolme tuntia niin silloin kyllä, mutta muuten kyllä pari tuntia kerrallaan oli meillä aika maksimi.

Meillä on poika ollut pisimmillään pari tuntia sukulaisreissujen matkojen ajan. Yleensä nukkuu koko tuon ajan, joten eiköhän toisen olo ole silloin ollut ihan hyvä kaukalossa. =)

Fysioterapeutti sanoi että ei ole mitään syytä ottaa vauvaa kiireesti pois turvakaukalosta, jos on esim. nukahtanut autoillessa siihen ja jatkaa unia kotona. Kunhan ei nyt tuntikaupalla päivittäin pidä. Eiköhän nuo istuimet ole aika ergonomisesti suunnitellut.

vauvalle 1½h on se aika, että pitäisi nostaa välillä pois. ja fysioterapeutin mielestä on vihoviimeinen keksintö koko travelsystem, koska lapsia pidetään ihan liian kauan siinä kaukalossa. miten voikaan olla vaikeaa jos tunteja meinaa shoppailla, niin laittaa vauva rattaisiin?? eriasia jos on puolen tunnin reissua..

Yhteistyössä