Kuinka pitkäksi aikaa kissa yksin kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissanomistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kissanomistaja

Vieras
Kuinka pitkäksi aikaa uskallatte tai raskitte jättää kissan yksin kotiin, jos joku käy päivittäin vaihtamassa sille puhtaan veden, antamassa ruokaa ja puhdistamassa hiekkalaatikon?

Meilllä korkeintaan vuorokausi, en mielellään jätä nuinkaan pitkäksi aikaa.

Vuorokaudeksi uskaltaisin yksin jättää kunhan on ruokaa ja juomaa, sekä puhdas hiekkalaatikko (jos sisäkissa). Pidemmiksi ajoiksi hankkisin ehdottomasti jonkun joka kävis kissan luona katsomassa että kaikki on hyvin, viettäis vaikka aikaa kissan kanssa.

Pakon edessä mennyt kolmekin viikkoa... Tosin siinä ajassa pääsi välillä kyllä sitten jo ulkoilemaankin. Meillä kun kissavanhus ei muutenkaan leikkinyt sitten yhtään, kun nukku vaan, joten tuskin tylsistyi yhtään sen enempää kun muutenkaan. Tai ainakin oli oma entinen itsensä, kun tulin ja kämppäkin oli ehjä.

mä en jättäs kun max 2 päivää kissat keskenään. Hiekka menee äkkiä kakkaseksi ja kupit tyhjäksi, vaikka joku käviskin niillä tapana protestoida pissimällä lattialle yms. jos oon pois kauan

No en todellakaan jättäisi kissojani keskenään useaksi viikoksi! Kissa joka on tottunut ihmisen seuraan myös kaipaa sitä. Niin että joku käy meillä kotona ruokkimassa ja tsekkaamassa kissat, voisin pitää kissoja keskenään ehkä 3-4 yötä, muuten ne viedään jonnekin hoitoon. Meillä kissat näyttää närkästyneiltä jo yhden yön poissaolon jälkeen, että jaahas sietää sitä kotiin tulla :D

Kumpaa pidätte parempana seuraavista:
a) kissa on yksin kotona tutussa ympäristössä 6-7vrk, mutta sille käydään antamassa ruokaa, vettä ja siivomassa hiekkalaatikko kerran päivässä
b) kissa viedään hoitolaan (ei tosin ole koskaan aiemmin ollut hoitolassa).
Kissa on jo iäkäs.

Meillä on kaksi kissaa ja korkeintaan kolme päivää raskin antaa olla kotona keskenään. Ovat tottuneet käymään ulkona milloin huvittaa, joten tuo kolme päivää sisällä on niille yhtä helvettiä. pelkäävät vieraita joten ruokkija ei voi niitä päästää ulos= olisivat sitten 2-3 pv ulkona ennen kotiimme paluuta.

Meidän kissa on siis täysin sisäkissa, eli ulkoilu ei ole ongelma. Nyt vain yritän miettiä, kumpi noista vaihtoehdoista olisi parempi meidän neitivanhukselle.

Mun kisu tais olla kahdesti viikon niin että -olikohan se- 4-H kerhon tyttö kävi kolme kertaa päivässä antamassa ruokaa, päästämässä ulos / sisään, tyhjensi tietenkin hiekkalaatikon ja oli kisun seurana. Hyvin meni mutta mulla oli ikävä.
Kissanomistajan kysymykseen: Ehdottomasti kisun on saatava olla kotona turvallisessa ympäristössä!

Viimeksi muokattu:
Kumpaa pidätte parempana seuraavista:
a) kissa on yksin kotona tutussa ympäristössä 6-7vrk, mutta sille käydään antamassa ruokaa, vettä ja siivomassa hiekkalaatikko kerran päivässä
b) kissa viedään hoitolaan (ei tosin ole koskaan aiemmin ollut hoitolassa).
Kissa on jo iäkäs.

Mä valitsisin a:n. Uskoisin vanhan kissan voivan paremmin tutussa ympäristössä jossa ruoka ja hiekkalaatikko ovat omilla tutuilla paikoillaan joissa se on oppinut niiden aina olevan. Ihanteellisinta olisi että henkilö joka käy paikalla päivittäin olisi joku joka on kissalle entuudestaan jollakin tavalla tuttu ja jolla olisi käydessään myös aikaa viettää hetki kissan kanssa seurustellessa.

[QUOTE="vieras";25255140]Mä valitsisin a:n. Uskoisin vanhan kissan voivan paremmin tutussa ympäristössä jossa ruoka ja hiekkalaatikko ovat omilla tutuilla paikoillaan joissa se on oppinut niiden aina olevan. Ihanteellisinta olisi että henkilö joka käy paikalla päivittäin olisi joku joka on kissalle entuudestaan jollakin tavalla tuttu ja jolla olisi käydessään myös aikaa viettää hetki kissan kanssa seurustellessa.[/QUOTE]

peesi