Kuinka pitkäksi aikaa saisin hoitajan vajaalla 500e/kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen ajatellut palkata hoitajan avuksi kotiin esim. parina päivänä viikossa. Saisin yksityisen hoidon tukea kolmesta lapsesta eli ilmeisesti sen 480e/kk jos yhdestä saa kerran 160? Paljonko olette itse maksaneet hoitajalle, paljonko tuolla rahamäärällä voisi teetättää tunteja? Tarvitseeko Kelalle olla joku minimituntimäärä että saa tuon tuen? Niin ja paljonko tekee kaikki vakuutus-ym. maksut suurinpiirtein? Kiitos jos joku jaksaa auttaa..

mietis asiaa ensin myös omalle kohdallesi, kuinka paljon työtunteja tekisit 500 euron edestä kuukaudessa? ja siitä verot vielä pois tietenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mieti myös omalle kohdalle;24747740:
mietis asiaa ensin myös omalle kohdallesi, kuinka paljon työtunteja tekisit 500 euron edestä kuukaudessa? ja siitä verot vielä pois tietenkin.

Onko siinä jotain pahaa jos kysyy muiden mielipiteitä ja kokemuksia??

[QUOTE="vieras ap";24747766]Onko siinä jotain pahaa jos kysyy muiden mielipiteitä ja kokemuksia??[/QUOTE]

Sanoinko että on jotain pahaa? Sanoin vaan että kannattaa myös aina ajatella omalle kohdalle, että kuinka paljon olisi itse valmis tekemään työtä tuon rahan edestä :) Osalla, en tarkoita tällä nyt sinua, tuntuu vain välillä olevan sellainen käsitys että mahdollisemman halvalla pitää saada joku tekemään töitä, ja harva itse kuitenkaan sitten suostuisi siihen.

30 tuntia viikossa taitaa olla minimi. en usko että kukaan viidellä sadalla tekee sitä määrää, mutta sitä toteutunutta tuntimäärähän ei kai varsinaisesti kukaan pysty tarkistamaan jos hoitajan kanssa pääsette asiasta yhteisymmärrykseen..
jos et ota/saa sitä yksityisen hoidon tukea niin voit saada kotitalousvähennyksen kotona tapahtuvasta lastenhoidosta.

Hankalaa voi olla saada hoitajaa tolla palkalla kun Kelan sivujen mukaan hänen pitäisi kuitenkin olla kunnan hyväksymä palvelun tuottaja. Olethan huomioinut mahdollisen vaikutuksen kotihoidontukeen (siis mikäli nuorin lapsesi on alle 3v)?

Me maksettiin meidän hoitajalle 10 e tunnilta, plus sitten vakuutusmaksut ja muut. Sekin tuntuu minusta aika pieneltä summalta, mutta isompaan ei ole varaa. Työ on kuitenkin todella vastuullista ja kyse on kuitenkin niistä omista kullanmurusistaa. Kailleimmista aarteistaan.

[QUOTE="vieras";24747936]Hankalaa voi olla saada hoitajaa tolla palkalla kun Kelan sivujen mukaan hänen pitäisi kuitenkin olla kunnan hyväksymä palvelun tuottaja. Olethan huomioinut mahdollisen vaikutuksen kotihoidontukeen (siis mikäli nuorin lapsesi on alle 3v)?[/QUOTE]

Jään äitiyslomalle joten kodinhoidon tukea en saa muutenkaan. Jotain kymmentä euroa tunnilta olen itsekin miettinyt mutta ei tosiaan ole mitään käsitystä mitä hoitajille keskimäärin maksetaan. Pitää varmaan joku hoitorinki perustaa jos on tuo minimituntiraja 30h, mulle riittäisi varmaan joku 8h viikossa..

Yhteistyössä