Vauva 2,5kk ja kysymys asennoista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moi

Vieras

Hei vaan täällä tuore äiti kyselee..

Kuinka paljon tämän ikäistä lapsosta tulisi pitää mahallaan? Tuo kun ei niin kovasti vielä tietenkään tuossa asennossa viihdy. Tuntuu vain, että jatkuva sylittely ei sitten ole niin hyväksi kääntymisen ym. opettelussa..
Olen iloinen kaikista vinkeistä!

Pidettiin pieniä hetkiä aluksi ja joku kiinnostava lelu sitten eteen nosteli päätään ja pian se rupes keikkuun siellä hartioiden välissä ja volaa alkoi viihtyyn vatsalleen..

No meillä on pidetty sen verran kun vauva on jaksanut olla... Kitinähän siitä tulee kun ei enää jaksa. Ja sitten on käännetty selälleen. Siitähän se sitten vauvakin vahvistuu kun on mieluummin useita kertoja vähän aikaa siellä lattialla massullaan.

meillä ei viihtynyt masullaan ollenkaan ennen 4kk selälteen aina köllötteli. Mahallaan ei jaksanu nostaa päätään ja hermostu vaan. Ei haitannu kehitystä kaikki kääntymiset ja liikkeelle lähdöt teki aikasin. vajaa 6kk konttas, 7kk nousi tukia pitkin ylös, 10,5kk lähti kävelemään.

Tämä ei varmaan paljoa auta mutta asiassa kuin asiassa - sinä kyllä tiedät kuinka kauan lapsi voi massullaan olla. Kokeiltava se on. Jos vauva ei tykkäää olla mahallaan se kyllä siitä ilmottaa :) Ja en usko, että sylitellä voisi liikaa!!! Ja juu... nauti jokaisesta päivästä, kun vauva on vielä pieni eikä mene jokapaikkaankokoajan :)

Meillä ruvettiin pitämään vauvaa masullaan vasta kun oppi itse siten kääntymään... Eli joskus 3,5-kuukautisena. Muuten saattoi olla masullaan isän rinnan päällä, ei yleensä lattialla.

niin no juurikin tänään neuvolassa täti sano että mekin voidaan nyt alkaa harjoittelee masulla ollessaan tasapainoa. että alkaa käsillä nostaa ja varaa niihin painoa ja lantio siitä sit ei enää nouse ku löytää tasapainon. päivittäin vähän aikaa. reenaa olka- ja niskalihaksia.

Kiitti vastauksista:)!
Juu meillä ei kyllä sylissä säästellä (ihan jo siksikin, et koira tunkee kuonoaan lapseen niin mielellään kun tuo yksikseen on), mutta tuntuu "liian helpolta" vauvalle toisinaan. Siis lihasten käytön osalta. Pieniä hetkiä nyt mahallaan kokeillaan toisinaan. Ja tosiaan, taitaa se selällään oleminen olla tärkämpi, siitähän se kääntyminen tosiaan lähtee.

Meillä mentiin kyllä ihan niin kuin vauva halusi... eli jos vauva halusi pötkötellä selällään niin sitte oltiin niin... Kyllä se alkaa itekseen haluamaan mahalleen jos on sen aika.

Mä olen lukenut, että sylissä vauva joutuu sopeutumaan kantajansa liikkeisiin ja saa siinä automaattisesti harjoitusta lihaksille ja tasapainolle. Ja jos mietit vaikka tuhat vuottakin taaksepäin, tuskinpa vauvoja on kovin paljon voitu pitää lattialla. Monessa paikassa maalattiat ja täällä päin palloa vielä niin kylmä, ettei siellä ilman kapaloa olisi tarjennut. Eli eiköhän ihmislajin vauvat ole sopeutuneet siihen, että niitä joudutaan kanniskelemaan aika suuri osa ensimmäisestä elinvuodestaan.