Kuinka rahatasiat kun aloitte seurustella?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tuli vain mieleen tuosta yhdestä ketjusta, että kuinka teillä oli raha-asiat suhteen alussa?

Mä ja miesystävä maksetaan kumpikin omat laskumme ja vuokrat, mutta esim. ruokien suhteen ei olla niin tarkkoja. Kumpikin ostaa mitä ostaa ja yhdessä ne syödään, välillä on mun likkakin syömässä. Baariin jos mennään miehen kanssa, niin kyllä mies aika monesti ostaa mullekin.

Jos tarvitsen johonkin enemmän rahaa niin sen sitten lainaan mieheltä.

Mun miehellä oli tilillä jotakin kun oli kesätienesteillä tienannut, mä olin muuten aivan peeaa, mutta sain vanhemmilta kuukausittain pienen rahasumman tilille. Lopun elämisen kustansi kummankin vanhemmat, kun muutettiin yhteen niin eleltiin opintotukien varassa ja pummattiin loput vanhemmilta.

Mä olin opiskelija, kumpikin maksoi omat menonsa. Miehen autolla kävin koulussa, kustansi osan bensoista, joka silloin maksoi jotain reilut 4 markkaa litra. Muuten työsskäyvänä sponssasi jos mentiin jonnekin. 16 vuotta ollaan yhdessä oltu.

Alkuun oli tietty omat rahat, mutta kun muutettiin yhteen ja ostettiin toinen auto, niin otettiin myös yhteinen tili ja samalla kaikista rahoista tuli yhteisiä. Tällöin olimme olleet yhdessä noin 7kk:tta.

Ku alettiin seurustella... Oltiin 16 ja mies kävi koulun lisäksi töissä, mutta pelasi kaikki rahansa. Minä käyttelin minulle säästettyjä lapsilisiä maltillisesti. Me muutettiin yhteen vasta kun mentiin naimisiin. Ekan asunnon takuuvuokra maksettiin minun tililtä, niistä lapsilisistä.

Sen jälkeen kaikki oli vaan yhteistä.

oltiin 16 ja 17 ku alettiin seukata ja heti oli rahat yhteisiä, toinen saatto ostaa toiselle jne. ja ku 8kk myöhemmin muutin omaan niin sitte varsinkin puhallettiin yhteen hiileen ja ku mies sai kortin 1v myöhemmin seurustelun aloittamisesta niin sit varsinkin puhallettiin yhteen. minä maksoin vuokran ja mies auton kulut ja kumpiki osti ruokaa (vanhemmat tuossa vaiheessa autto vielä jonkin verran)

Mieshän se maksoi bensat yms, kotona asuttiin sillon vielä molemmat. Omat rahat oli siis toki kummallaki, mutta kun yhdessä kuljettiin niin enimmäkseen mies maksoi (no, minä olinkin 10 000 kertaa köyhempi kuin mieheni). 8kk seurustelun jälkeen muutettiin yhteen, ja käytännössä mies maksoi kaiken. Mulla ei ollu tuloja ku opintorahan verran, eikä kesällä sitäkään. Edelleen miehen rahoilla eletään.

No ennen kun muutettiin yhteen molemmilla oli omat rahat ja molemmat osti itse mitä tarvitsi mutta esim jos oltiin minun luona viikonloppu luonnollisesti ostin ruuat mutta vastaavasti mies maksoi bensat kun ajoi mun luo viikonlopuks. Tietysti mies herrasmiehenä maksoi jos käytiin vaikka ulkona vaikka olisin miten sanonut maksavani itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mä ja miesystävä maksetaan kumpikin omat laskumme ja vuokrat, mutta esim. ruokien suhteen ei olla niin tarkkoja. Kumpikin ostaa mitä ostaa ja yhdessä ne syödään, välillä on mun likkakin syömässä. Baariin jos mennään miehen kanssa, niin kyllä mies aika monesti ostaa mullekin.
Meillä menee kans näin. Kummallakin omat tilit ja kumpikin shoppailee mitä itse haluaa omilla extraeuroillaan. Vuokra maksetaan puoliksi siihen varatulta tililtä, laskut samoin. Toimii hyvin, en haluaisi yhteisiä rahoja.