Hae Anna.fi-sivustolta

Kuinka ruokailuvälineet juhlapöytään?

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Minna, 04.07.2006.

1. Minna Vierailija

Viikonloppuna juhlat tulossa. Miten laitan haarukat ja veitset kauniisti ruokapöytään? Joskus olen nähnyt serviettien sisään laitetut haarukat ja veitset. Olisiko missään ohjetta tällaiseen? Laitan siis seisovan pöydän ja vieraita tulossa n30.

2. Omppu Vierailija

Itse olen aina asetellut haarukan ja veitsen pareittain niin, että veitsi laitetaan nojalleen, terä alaspäin haarukan piikkien varaan. Olen vielä lisäksi asetellut nämä ruokailuvälinparit esim. kivasti kaaren muotoon tai nousevaan linjaan.

Ruokaliinan sisään en ole niitä laittanut, mutta jos sinulla on isokokoiset ja paksut liinat tai mieluiten kangasliinat niin sekin varmasti onnistuu. Noista pienemmistä paperiliinoista tulee vähän ryppyiset ja ei-juhlavat jos niitä kovasti muotoillaan.

Yhdessä ravintolassa näin, että ruokailuvälineet oli laitettu perinteisen kynttilämallisesti taitellun kangasliinan sisään. Oli napakka paketti, josta ei tosin edes arvannut, että siellä oli välineet sisällä

3. Tuula Vierailija

MInä olen ollut niin "kamala" emäntä, että olen laittanut korkeat astiat (metalliset, tähän tarkoitukseen olevat) lautaspinojen viereen pöydän päähän, toiseen pystyyn haarukat ja toiseen veitset, kuten joissakin ravintoloissakin on ruokapöydissä. Eli ei kovin kauniisti mutta kätevästi ja vähän tilaa vievästi.

4. vierailija Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari