Kuinka saada maito nousemaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onni

Vieras
Nyt siis tilanne se että vauva on vielä sairaalassa. Minä kotiuduin tänään. Sairaalassa jo pumppasin ja maito rupesi nousemaan hyvin. Nyt esim. ennen kotiin lähtöä pumppasin 2 tunnin välein ja maitoa tuli jo reilu 20ml.
Muutamia tippoja vain ennen sitä.

Huomenna saan neuvolasta pumpun kotiin lainaan ja pääsen pumppailemaan kotonakin ja koetankin pumpata ihan niin usein kuin suinkin mahdollista mutta olisiko muita keinoja millä saada maito nousemaan rintoihin kun vauvan lähellä pitoa nyt ei ole? Vauvan kanssa olen kyllä sen ajan mitä pääsen vauvaa hoitamaan, ruokkimaan ja sylittelemään sairaalassa mutta sekään ei ole kuin n. 2-3h vuorokaudesta.

joo, ja juoda pitää paljon. sit riippuen kuinka kauan joudut olemaan ilman vaavia.. Sitten kun saa pumpun niin ei kannata pumpata rintaa täysin "tyhjäksi" vaan "herutella" useammin vuoronperään rinnoista ..

Mulla auttoi nikolai-alkoholiton olut. Päivässä pari tölkkiä ja johon lähti maitoo suihkuumaan. Suosittelen myös imetysteetä jota saa luontaistuotekaupoista. kamalanmakuista, mutta auttoi... Tsemppiä! :)

Ei vauva LUULTAVASTI muutamaa päivää kauempaa enää sairaalassa ole. Riippuen mihin suuntaan tilanne nyt muuttuu.
Mikähän olisi sitten sopiva väli pumppaamisille? :) Sen maidonhan toki vien sairaalaan vauvalle minkä irti saan :)

en oikeen osaa sanoa mikä olis hyvä väli pumppaamiselle.. miten nyt itsestä tuntuu paremmalta ja miten jakselee pumppailla.. ja miten rinnanpäät kestää.. Sitten sitä pumppua pitäis jaksaa peseskelläkkin siinä välissä, (ite kun vähän liiankin hysteerisenä keittelin koko ajan sitä pummppua, mut se onki taas jo oma aiheensa) :)

Niin tiheästi pumpailet,yölläkin, vauvan kuvan katseleminen samalla, veden juominen,lepääminen yms. Onnea vauvasta ja toivotaan, että pieni pääsee pian kotiin. Onko hänellä infektio vai jotain muuta (jos siis haluat kertoa)?Pystytkö kokeilemaan imetystä, kun käyt katsomassa vauvaa?

Yhteistyössä