Kuinka sattuukaan, kun ei saa toteutettua unelmiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pari kertaa olen hakenut yliopistoon, mutta ei tärpännyt.
Tänään olin siis elämäni toisissa yliopiston valintakokeissa, jotka menivät täysin penkin alle. Olen 24-vuotias yhden ihanan tytön äiti, mutta haluaisin jo toteuttaa muitakin unelmia kuin haaveen äitiydestä - en vain kykene siihen!

"Tyhmä" en ole, hyvät paperit kirjoitin aikoinaan lukiosta. Välivuosia alkaa kuitenkin kertyä aivan liikaa, kun koskaan ei tärppää. Avoimen yliopiston opintoja olen käynyt, sekä opiskellut hetken AMK:ssa. Se ei vain tuntunut minun jutultani.

Olen hyvin teoreettinen ihminen, ja valitettavasti akateemisuudesta on tullut mulle jonkinlainen pakkomielle; toisaalta yliopisto on mulle ainoa vaihtoehto urani kannalta. (Muutoin ihan sama koulutukselle, kunhan ihmiset ovat itse tyytyväisiä!! Minä vaan en ole tyytyväinen, vaan tuntuu, että masennun kohta oikeasti)

Alan uupua tähän. Eikö minusta todella ole mihinkään. Taas vuosi, ennen kuin pääsen yrittämään uudestaan. Sitten haen varmaan jo jotain muuta kuin mantsaa.

Kyllä yliopistoon pääsee jos vaan viitsi panostaa pääsykokeisiin. Jos ei pääse, on ihan hyvä idea miettiä muita ammatteja, koska tuskin selviäisi loppuopinnoistakaan. Tenttejä tentin perään se opiskelukin on, monesti koealueet ovat jopa laajempia kun pääsykoealue.

Lue paremmin seuraavalla kerralla! Yliopistoon pääsemisessä lukeminen on kaikki kaikessa. Se on siinä mielessä myös helppoa, että kaikki riippuu enimmäkseen vain itsestä.

Yhteistyössä