Kuinka tarkasti gyne näkee ultrassa ovulaation? Näyttääkö testit vain väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puhkufantti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puhkufantti

Vieras
Kävin keskiviikko aamuna clomifen kontrolli ultrassa ja silloin gynekologi käski testata vielä samana päivänä koska ovulaatio on kuulemma todella lähellä ja tarkoitus tehdä inseminaatio tähän kiertoon. Testasin silloin keskiviikona kaksi kertaa ja nyt olen to, pe ja tänä aamuna testannut mutta pelkkä tyhjä ympyrä on aina ilmestynyt testiin. Tosin ei ole ollut mitään tuntemuksia seksihaluja lukuunottamatta vaikka yleensä positiivisesta ovulaatiotestistä seuraavana tai sitä seuraavana päivänä on alavatsalla sellaiset kivut, että pakko kävelläkin rauhallisesti.

Noita cearbluen testejä olen käyttänyt varmaankin reilu vuoden ja joka kierrossa olen sen hymynaaman saanut kierronpuolivälissä (kp 13-18). Nyt ihmettelen miksi ei ilmesty jos ultrassa näytti siltä. Voiko siis tosiaan kasvaa ja irrota niin yksilöllisesti? Kyseessä kuitenkin lapsettomuusklinikan gynekologi joten luulisi, että hän on munasoluja tottunut katsomaan ja arvioimaan.

Voihan se olla ovuloimaton kierto vaikka clomeja otatkin. Meille sano gyne, että ovistestitkään ei näytä onko ovis tapahtunut, se mitataan progestroni testillä tai sitten ne kuuluisat aamulämmöt. Jos lämmöt ei lähde nousuun ei ole ovista tapahtunut vaikka siltä on näyttänyt... nää nyt tuli mieleen muutaman vuoden takaa.

Kuumimmat

Yhteistyössä