Kuinka tärkeää on seksi sinulle parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton

Vieras
Minä ja mieheni olemme olleet yhdessä puolitoista vuotta. Aluski seksia oli ihan normaalisti (ehkä noi 4 krt/vk), mutta parin kuukauden jälkeen se alkoi hiipumaan. Nyt harrastamme seksiä noin kerran parissa kuussa ja se riittää miehelleni. Minä olen ollut aina aktiivinen sillä saralla ja nyt minua on alkanut epäilyttämään se että jaksanko elää näin seksittömässä liitossa.

Rakastan miestäni mielettömästi ja suhteestamme ei ole kuitenkaan kuollut hellyys ja lämpö. Hellimme toisiamme sanoin ja fyysisesti (suukottelemme ja halailemme paljon). Vain varsinainen akti on jäänyt melko harvaan.
Muutenkin elämme todella harmoonisesti. olemme toistemme parhaat ystävät ja melkein aina yhdessä.Todella läheisiä. Olemme muuten siis onnellisia.

Nämä asiat repivät minua kahteen eri suuntaan, toisaalla rakkaus mieheeni ja toisaalta se seksin ja kiihkon, fyysiseen läheisyyteen yms kaipuu???!

Mitä voin tehdä?
Olisitko sinä valmis luopumaan seksistä rakkauden tähden?

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Käviskö miehelles, että hakisit seksin muualta? Sitähän voi nykyään ostaa.

Minä en ainakaan olisi kovin vakuuttunut mieheni empatiasta jos käänteisesti ajatellen en antaisi kahteen kuukauteen niin mies olisi jo heti ilotalon ovella koputtelemassa.
Ei kai ap:kan ihan mitä tahansa panoa tarkoita vaan juuri seksiä sen tietyn miehen kanssa.
Kuten moni muukin , ehdotan rauhallista keskustelua asiasta. Aihe on helposti käsistä karkaavaa laatua ja siinä on helppo loukata toista puolin ja toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:
Ei kai ap:kan ihan mitä tahansa panoa tarkoita vaan juuri seksiä sen tietyn miehen kanssa.

Mutta ap:han mietti, että jaksaako jatkaa parisuhdetta sellaisen miehen kanssa. Eikö se tarkoita, että kiinnostaa seksi (myös) jonkun muun kuin nykyisen miehen kanssa.

Ja minäkin ehdotin sopimusta, en mitään, että jos ei kotoa heru, niin lähdetään ilotalon ovia kolkuttelemaan.

Myös meillä on puhuttu vauvasta ja on saanut luvan jo tulla yli vuoden, mutta enhän minä raskaaksikaan tule ilman seksiä. Molemmat olemme vauva kuumeisiä, myös mies, mutta, mutta, mutta...
Kai tässä pitäisi päästä johonkin lopputulokseen päästä tämän yhdessä olonkin suhteen, siis minun, mies ei halua erota missään tapauksessa. En ole vielä mitenkaan sanonut enkä uhkaillut erolla, koska minusta se ei ole reilua. Joko minä olen valmis jäämän tai sitten en, oli sitä seksiä tai...
Päätös on vain niin vaikea...

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:

Mutta ap:han mietti, että jaksaako jatkaa parisuhdetta sellaisen miehen kanssa. Eikö se tarkoita, että kiinnostaa seksi (myös) jonkun muun kuin nykyisen miehen kanssa.

Voi ollakin , ehkä tajusin väärin.

Haluaisin NIMENOMAA seksiä OMAN mieheni kanssa, jos vain se olisi mahdollista. Mutta välillä sitä vain miettii että haluanko elää koko ikäni sellaisessa suhteessa missä en saa kunnollista fyysistä läheisyyttä.

En todellakaan aijo käydä vieraissa, en luvalla enkä luvatta. Yhden kanssa ollaan kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Haluaisin NIMENOMAA seksiä OMAN mieheni kanssa, jos vain se olisi mahdollista. Mutta välillä sitä vain miettii että haluanko elää koko ikäni sellaisessa suhteessa missä en saa kunnollista fyysistä läheisyyttä.

En todellakaan aijo käydä vieraissa, en luvalla enkä luvatta. Yhden kanssa ollaan kerrallaan.

Jankkaan vielä, sori. Mutta jos sä harkitset jättäväsi miehen sen takia, että et saa siltä tarpeeksi seksiä, niin etkö silloin ajattele, että etsisit sen jälkeen uuden parisuhteen, jossa saisit seksiä? Kun olishan se vähän outoa, jos vähäisen seksin takia jäisit sinkuksi, etkä saisi ollenkaan seksiä.

Minä olen paininut samanlaisen ongelman kanssa. Meillä minä todellakin olen se aktiivisempi osapuoli. Alkuun seksiä oli noin kahdesti viikossa, sitten se harveni. Minä tulin jo epätoivoiseksi, mutta myös raskaaksi. Nyt meillä on 2 yhteistä lasta. Seksin kanssa on välillä ollut kuukausien taukoja, nyt on ollut vireämpi kausi, josta olen todella nauttinut.

Seksin puute saa minut tuntemaan itseni vastenmieliseksi, ei rakastetuksi, olo on todella paha. Tuota miestä minä todella kuitenkin rakastan, ja kemiat toimivat, olen aktiivisempi tässä suhteessa, kuin koskaan aiemmin.

Mutta ap:ta kehotan todella harkitsemaan, mitä hän haluaa. Itse olen välillä todella onneton ja toisena hetkenä todella onnellinen, tänään kun kysytään valinta on ollut oikea, mutta toisena hetkenä voisin vastata toisin.