Kuinka te hoidatte parisuhdettanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän viileämpi kausi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän viileämpi kausi

Vieras
Kun täällä nyt on viime aikoina paljon keskusteltu parisuhteesta niin kertokaas mitä teette sen suhteen ylläpitämiseksi? Josko oppisin jotain...

Vietetään enemmän yhteistä aikaa. Ollaan niin kiireisiä ja painetaan töitä hulluna, että ehditään yleensä joku tunti olla illalla yhdessä. Välillä pitää vaan irrottaa aikaa ja keskittyä toisiimme. Löhötään vaan sohvalla vierekkäin ja katsotaan elokuvia, ei sen kummempaa. Ei tarvita mitään viikonloppumatkoja sitä varten, niistä tulee vaan enemmän stressiä :)

No kyllä se arkisin usein hoitamatta jää. Sitä pitää ottaa kiinni sitten ihan erikseen aikaa järjestämällä (tänään mä esim lintsaan töistä. Ikävä ihminen, mutta kerta on ensimmäinen ja viimeinen. B) )

Mutt silleen me hoidetaan parhaiten itseämme ja toisiamme, että lähdetään yhdessä jonnekin ilman lapsia, tai ollaan kaksin kotona hetki. Vaikka päivä, tai pari. Se on meidän juttu.

Mun mies hoitaa oman osansa tuomalla joka sunnuntai mulle aamukavin sänkyyn. Iltaisin saan pidellä jalkoja hänen sylissään, ja silittelee mun nilkkoja ja varpaita. I love it! Minä suukotan niskaa tai nipistän ohimennessäni pyllystä. Kun tulee illalla töistä, pöytä on katettu kauniisti ja kaikki herkut esillä. Pienet teot riittää. Kiva sitten käydä yhdessä pöllyyttämässä vällyjäkin ;)

laitetaan yhdessä ruokaa, löhötään sohvalla katsoen telkkaria/leffaa, joskus ulos ravintolaan syömään tai leffaan.
Välillä ihan vaan kuunnellaan musiikkia yhdessä tai makoillaan sängyllä ja luetaan molemmat omia kirjoja.
Liialliset ns suoritukset enemmänkin ahdistaa. Toki välillä suunnitellaan hyvissä ajoin joku, kuten se viikonloppumatka ja konserttiin meno.

Me järkätään aikaa olla kahdestaan aina silloin tällöin. Meille ei riitä pelkästään se arki-iltojen pari tuntia, koska ollaan silloin jo niin väsyneitä. Nytkin lähdetään viikonlopuksi kahdestaan kylpylään juhlistamaan hääpäivää, lapset menee mummolaan. Nää on ihania hengähdystaukoja arjesta ja taas muistaa miks tuo toinen onkaan niin ihana :) Arjessa tietenkin huomioidaan toinen toistamme pienin teoin ja sanoin, on ihanaa saada kesken päivän hassu tekstari mieheltä tms. Ollaan myös opeteltu puhumaan asioista suoraan ja heti, eikä kerätä patoutumia (tai siis mä en enää kerää...). Hassutellaan yhdessä ja joskus jopa iltaisin pelataan jotain telkkarin tuijottamisen sijaan.

- puhutaan, puhutaan, puhutaan...kaikesta maan ja taivaan välillä
- kuunnellaan toista, otetaan kantaa, ollaan kiinnostuneita toisesta
- sanotaan usein miten ihana/seksikäs/kaunis/komea/mahtava toinen onkaan
- hassutellaan yhdessä
- luxusta voi olla myös maanantaisin..hyvää ruokaa, kynttilää pöytään, musiikkia taustalle, ehkä vähän kuoharia..oohlaalaa ja maanantai on ihanaa
- tottakai kourin miestäni välillä persuksesta, välillä jostai muualta, näytän että välitän ja tykkään

Yhteistyössä