kuinka tiuhaan rinnalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
Hei,
tästä aiheesta on varmasti ollut monesti täällä puhetta, mutta kuinka usein n. kk:n ikäiset vauvanne syö rintaa? Meillä vähintään kahden tunnin välein, jopa tiuhempaan.Yöllä saattaa olla joku väli vähä pidempi.Olen ajatellut, että annanko rintaa liian herkästi jos vauvaa kitisee tai muuta. Eli tottuuko hän näin ollen vaatimaan niin usein?!Toisaalta neuvolassaki sanovat, ettei voi liikaa pitää rinnalla...

hei,
meilläkin pikku-ukko 5 vkoa ja kovasti tykkää rinnalla olla! :D
päivisin syö vähän harvemmin,syöntiväli vaihtelee 1,5-4h välillä ja öisin syö 2-3h välein.illalla tykkää tankata...
itse olen antanut olla rinnalla niin paljoin kuin vauva on tahtonut,eli lähes aina kun alkaa kitisemään tarjoan ainakin ja useimmiten maistuu vaikkei tokikaan aina yhtä suurella halulla :)
tämä on jo toinen lapsemme ja ensimmäisenkin kanssa toimin samoin.Mielestäni ko.toimintatavassa ei ole mitään huonoa,esikkoa imetin 7kk eikä minkäänlaisia vieroittumisongelmia ollut.
toki välillä itsekin mietin että sorrunko liian helposti tarjoamaan tissiä enkä ensin kokeile muita rauhoittumiskeinoja,mutta kun en ole asiaa kokenut mitenkään hankalaksi tai liikaa sitovaksi niin mikäs siinä!jos itsestäsi tuntuu hyvältä niin anna mennä vain!se on kuitenkin niin pieni aika lapsen elämästä kun häntä imetetään ja mikäs se parempaa lähelläoloa pienen kanssa on...

Vauva käy rinnalla ihan niin usein kuin tahtoo, ts. tarjoan rintaa joka kitinään joka jatkuu pidempään kuin minuutin ;) Keskimäärin tyyli on ollut, että vauva nukkuu 2 - 3 tuntia ja sen jälkeen pari tuntia tisuttelee tiiviiseen tahtiin. Sitten taas nukutaan pari - kolme tuntia minkä jälkeen taas tisutellaan. (Tänään on kyllä ollut poikkeuksellinen unipäivä, käytännössä nukkui 9 - 17 tankaten vaan parin tunnin välein.)

neiti oli ekat 3kk todellinen tissitakiainen. rinnalla suunnilleen tunnin tai kahden välein, päiväunet oli yleensä maksimissaan 2h pitkiä. tarjosin kyllä rintaa joka vaivaan ja kyllä se aina kelpasi..

Meilläkin n. kk:n ikäinen vauva. Tissuttelee aina kun tahtoo. Nyt ovat kyllä syöttövälit alkaneet pidentyä - aikaisemmin ympäri vuorokauden noin 2-3 h ja nyt ehkä 3-4 h. Ehkä voisin vähän useamminkin tarjota, mutta vaavi ei kitise / pyydä rintaa eikä aina suostu rintaa ottamaankaan, jos yritän tarjota. Itse ainakin yritän imettää vauvan mukaan. Tissiä aina kun tuntuu, ettei vaivana ole märkä vaippa, röyhtäyttäminen tai ilmavaivat.

Tissiä tissiä ja tissiä... vähän väliä ja koko aika.

Enpä ole kellosta katsonut mutta kyllä tuo sitä saa jos vähänkin inisee (nyt 1.5kk), ja mitä enempi viitsin tisuttaa päivällä sitä paremmin toinen nukkuu yöllä (eikä kyllä herääkään kun kerran tai pari! jee)

Ei sitä voi liikaakaan antaa, kyllä lapselle jossain vaiheessa alkaa muutkin jutut kiinnostamaan kun vain se äitin lärpäke...

Meillä alkoi olla melkein tunnin välein jo rinta syönnit, ja aattelin että ei tuu mitään mutta sitten kitkuttelin että sai aloittaa vellin niin vähän helpotti ja annoin myös NAN:nia välillä, (että täyttäisi enemmän)

Meillä tyttö jo 4 kk, mutta ensimmäiset kuukaudet muistan elävästi just tuosta, että tyttö söi, röyhtäsi ja söi taas! Nukkui tovin ja taas oli huika. Itse kerkes just ja just tankata tai ottaa torkut, kun tytöllä olikin jo nälkä.
Syömävälit pidentyi kun tyttö kasvoi ja imukin vahvistui, eli jaksoi syödä kerralla enemmän ja nälkä pysyi pidempään pois. Siinä vaiheessa yösyönnit vähentyi, ei ollut enää kahden tunnin välein. Voimia!

Yhteistyössä