Kuinka tyhmä oon - mies ja vauva lähti kaupungille aamulla ja jätti mut nukkumaan ja nyt mä vaan itken!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "säde"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se sitte ottaa joskus päähän, kun antaa vaimolle mahdollisuuden nukkua tai levätä, niin ei nuku tai itkee ja soittelee perään, kun kaikki on muuten vaan huonosti. Vaikka ei oikeasti oo. Jos mies tekis niin...

• Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="mies";26249616]Olet vain nainen, ei sitä tarvitse hävetä tai peitellä :) Me miehet pidämme naisten tunneoikuista siinä mielessä että ne kertovat naisen olevan nainen eikä mies.[/QUOTE]

Pidän naisista, mutta en oikutteluista enkä sompailusta. Sellanen tasamaan tallaaja on mieleeni eikä jatkuvasti ailahteleva tuittupää, jolle tänään on ok se ja tää ja huomenna nekään ei sovi....
Naiseutta eikä naisellisuutta tarvitse peitelle eikä hävetä, totta. Mutta temperamenttiaan voi yrittää koulia sukupuoleen ja ikään katsomatta.

[QUOTE="toinen mies";26249648]Pidän naisista, mutta en oikutteluista enkä sompailusta. Sellanen tasamaan tallaaja on mieleeni eikä jatkuvasti ailahteleva tuittupää, jolle tänään on ok se ja tää ja huomenna nekään ei sovi....
Naiseutta eikä naisellisuutta tarvitse peitelle eikä hävetä, totta. Mutta temperamenttiaan voi yrittää koulia sukupuoleen ja ikään katsomatta.[/QUOTE]

Totta kai siinä on nuo käytännön raskaudet ja murheet oikuttelusta. Hyvässä parisuhteessahan mies "kestää" noita, muistaakseni ihan tutkitusti.

Mutta taustalla on myös "hyvää" se että nainen eroaa miehestä, mikä on itselleni tosi tärkeää. Itselleni liika miesmäisyys naisessa on pahimpia karkottajia ja vastaavasti nainen tuskin voi olla itselleni liian tyttömäinen tai naisellinen. En tietenkään tarkoita etteikö nainen saa piereskellä sun muuta :) Mutta naiseuden ydin tai koko kuva ei minulle ole tässä ja ehkä Suomessa tämä "miehestä eroamisen" malli on hylätty makuuni hieman liikaa tai se ei ainakaan saa tarpeeksi vastakritiikkiä.

Yhdistän naiseuden ensi sijassa kauneuteen, ja groteskius tai maskuliinisuus ei ole kauneutta (vaikka ne ovat muutoin esteettisesti arvokkaita), jolloin en voi myöskään kokea kauneuden viehätystä, mitä taas tarvitsen jotta nainen kiinnostaisi laajemmin. Nainen on siis ensi sijassa itselleni erillinen miehestä ja kauneuteen liittyvä olento, ei identtinen miehen kanssa tai groteski. Kauneuden laatu ei toki ole niinkään pahvinen tai kaupallinen "bimbotyyppi" vaan enemmän sanalla sanoen klassinen.

Tavallaan ymmärrän sua ap, mutta tavallaan en.

Mulla ei ole enää miestä kuvioissa, ja totaalisesti kahden lapsen kanssa yksin.

Pitkään nukkuminen yhtenäkään aamuna ei onnistu, samoin kuin ei mikään muukaan oman ajan vietto... Ei sillä, että jatkuvaa sellaista kaipaisinkaan, mutta voi vitsit: jos mä saisin joskus vaikkapa puoliskaisen tuntisen, jonka voisin käyttää käyskentelyyn pihalla ilman, että olen sidottu tuplavaunuihin ja koiraan. Tai tehdä jotain muuta, mikä toisi jotain vastapainoa - ja sitä kautta jaksamista - tähän arkeen, kun joinakin päivinä turhauttaa toden teolla. Käydä vaikka vaateostoksilla yksinään.

Apua olen yrittänyt pyytää vanhemmiltani - he ovat ainoita, keltä sitä voin ja kehtaan pyytää - mutta mulle on suoraan sanottu, että itsepä olen lapseni tehnyt. Eipä heillä toki mitään velvollisuutta lapsiani olekaan hoitaa, mutta kyllä se ottaa silti aivoon: ovat näyttäneet hekin unohtaneen, että itse ollessani pieni heillä kyllä sai olla omia menoja ja kulkuja sillä välin, kun itse olin hoidossa - minä puolestani en heidän mielestään minkäännäköistä omaa aikaa tarvitse. Olen siis lakannut pyytämästä, mitäpä sitä turhia.

Palkkaisin MLL:n lastenhoitajan, mutta sattumoisin täällä paikkakunnalla ei sellaista ole tarjolla. Mikä ihana sattuma.

Tämä on sille vieraalle joka on sidottu tuplavaunuihin.

Moi, ite oon aikanaan ollut 3vuotta yh,ilman minkäänlaista tukiverkkoa,tiedän siis tunteen.

Voisin olla joskus avuksi. Laita vaikka yv:tä.

Täältäkin oli porukka hävinnyt aamulla ku heräsin ja lappu pöydällä et ollaan kaupoilla. Sieltä tultiin niiiiiin salamyhkästen nyssykköjen kans et varmaan lahjaostoksilla olleet. Niin varmaan sunkin miehes, tai sitten aatteli et saatpahan nukkua. Oli kummin vaan, ni opettele nauttimaan tollasesta! Vielä on päivää teidän porukalla olla!

Ihana mies sulla, on kyllä ansainnut oikein kunnon rutisktuksen tuosta hyvästä :D Mun annetaan kyllä joskus muka nukkua pidempään eli mies nousee lasten kanssa mutta kuka tässä metakassa pystyis oikeesti nukkumaan? Kyllä mä nauttisin koko sydämestä jos mies joku aamu ois hiippaillut lasten kanssa johonkin ja saisin nauttia aamukahvit kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa.

en enää yhtään ihmettele miksi miehet valittavat että eivät ymmärrä naisia. teit niin tai näin, niin aina se on väärin. Tosin olen minäkin tuollainen joskus, mutta kyllä nyt sentään nukkua tajuan jos sille annetaan tilaisuus!

[QUOTE="VIERAS";26250028]Tavallaan ymmärrän sua ap, mutta tavallaan en.

Mulla ei ole enää miestä kuvioissa, ja totaalisesti kahden lapsen kanssa yksin.

Pitkään nukkuminen yhtenäkään aamuna ei onnistu, samoin kuin ei mikään muukaan oman ajan vietto... Ei sillä, että jatkuvaa sellaista kaipaisinkaan, mutta voi vitsit: jos mä saisin joskus vaikkapa puoliskaisen tuntisen, jonka voisin käyttää käyskentelyyn pihalla ilman, että olen sidottu tuplavaunuihin ja koiraan. Tai tehdä jotain muuta, mikä toisi jotain vastapainoa - ja sitä kautta jaksamista - tähän arkeen, kun joinakin päivinä turhauttaa toden teolla. Käydä vaikka vaateostoksilla yksinään.

Apua olen yrittänyt pyytää vanhemmiltani - he ovat ainoita, keltä sitä voin ja kehtaan pyytää - mutta mulle on suoraan sanottu, että itsepä olen lapseni tehnyt. Eipä heillä toki mitään velvollisuutta lapsiani olekaan hoitaa, mutta kyllä se ottaa silti aivoon: ovat näyttäneet hekin unohtaneen, että itse ollessani pieni heillä kyllä sai olla omia menoja ja kulkuja sillä välin, kun itse olin hoidossa - minä puolestani en heidän mielestään minkäännäköistä omaa aikaa tarvitse. Olen siis lakannut pyytämästä, mitäpä sitä turhia.

Palkkaisin MLL:n lastenhoitajan, mutta sattumoisin täällä paikkakunnalla ei sellaista ole tarjolla. Mikä ihana sattuma.[/QUOTE]

meillä hiukan sama tilanne, että sukulaiset kaukana. onneksi vaari tulee välillä tänne joka pystyy olemaan kolmenkin lapsen kanssa kerralla. Asutko missä? Tahtoisin olla avuksi jos voisin.

Yhteistyössä