Hae Anna.fi-sivustolta

Kuinka usein käytte Kreetalla

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Alter Ego, 01.10.2005.

1. tuho Vierailija

ehkä suurin uhka,kreetan kulttuurille on nurmio itse.

2. Plaza-tiimi Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ylläpito on moderoinut keskustelua.

3. Ei tee mieli Vierailija

kreikan yhdellekään saarelle enää, jos sää olosuhteet alkavat mennä tällaisiksi.
    Ennen oli takuuvarma aurinko ja lämpö vielä syyskuun viimeisillä viikoilla ja lokakuun alussa.
    Kreeta, Kos ja Rodos ovat myrskyn ja tulvien kourissa.Suomen TV ei vain kertonut Rodoksesta mitään, muut uutiset olivat nimenneet poikkeustila paikaksi myös Rodoksen.

4. Hermana Vierailija

Suomen TV ei vain kertonut Rodoksesta mitään, muut uutiset olivat nimenneet poikkeustila paikaksi myös Rodoksen.[/quote]

Mistä moinen käsitys? Kyllä Suomen TV mainitsi Rodoksen ja siellä myrskyssä kadonneet tai hukkuneet.
    Kolme kertaa olen käynyt Kreetalla, 1. Retimon, 2. Agios Nikolaos ja 3. Platanias Hanian lähellä. Kaikissa oma viehätyksensä. Retimnon keskellä, joten sieltä mukava tehdä matkoja joka puolelle, esim saaren eteläosaan. Iraklioniin ei ole pitkä matka. Siellä on mahtava museo ja Knossos. Agios Nikolaoksesta pääsee helposti Spinalongan leprasaarelle. Se on Eloundan lähellä oleva saari. Venekuljetus. Samoin Ierapetraan ja Vain palmurannalle Agioksesta. Kannattaa vähän lukea ihan oikeita matkaoppaita etukäteen. Niissä on asiaa. Eräs suomalainen nainen (en nyt muista nimeä) oli naimisissa Kreetalla ja kirjoitti 3 matkakirjaa (yksi niistä on Kreeta, tuulten ja myyttien saari). Suosittelen lämpimästi. Plataniaksesta taas on lyhyet matkat saaren länsipäähän, siellä Elafonissa ja Samarian rotko mm.

5. Rodolla ollut Vierailija

Aika kummaa, ei ole korviin tullut Rodoksen poikkeustilaa. Koska sellainen oli? Montako hukkui, montako katosi? Ei ole ollut Helsingin Sanomissa myöskään mitään, Kreetasta kyllä ja Kos mainittiin, ei kuolleita siellä kylläkään.
    Turkissa oli nähty trombiitti Rodoksen suunnassa, siitä oli ollut joissain uutisissa, kansainvälisissä. Viime viikon Ixiassa ollut kertoi että yhtenä päivänä oli ukkosta ja sadetta.

6. utelias Vierailija

Kerro joku paikka maapallolla jossa ei koskaan sada?

7. Nellie Vierailija

Koita vaikka joskus itse googlata.

8. Lasse Vierailija

Onpa syvällisiä keskustelunaiheita, kuinka monta kertaajne.jne

9. Turhaa sensaatiota Vierailija

No eipä ollut mitään tulvia Kosillakaan. Olin epäluuloinen heti, kun näin uutiset. Kysyin heti tutuilta siellä ja olivat vähän hämmästyneitä, kun kerroin, mitä Suomen uutiset kertoivat asiasta. Ei oltu huomattu mitään, paitsi tietysti oli rankkasadetta, mutta sehän on tavallista Kreikassa. Nyt se vain sattui tulemaan aikaan, jolloin suomalaisia turisteja vielä oli siellä. Ja tietysti on paikkoja, joihin vettä kerääntyy enemmän, kun oikein sataa, mutta tulva on vähän eri asia.
    Kyllä Suomen uutiset dramatisoivat asiaa oikein kunnolla. Ei sattunut olemaan mitään tärkeämpää, mitä maailmalla olisi tapahtunut, joten tehtiin kunnon juttu, jonka takia monet Kreikassa lomailevien omaiset saivat turhaan huolehtia. Jos nyt joku turisti hukkui Haniassa yms., niin mitä piti mennä uimaan, kun siitä oli varoitettu. Samoin liikenteessä taisi olla joku turma, entä sitten?
    Nytkin näillä Suomenkin syysmyrskyillä ja aikaisessa lumentulossa on kuollut jo muutama ihminen kolareissa eikä kukaan sen takia lotkauta korviaankaan, mutta auta armias, jos joku turisti heittää henkensä omassa rakkaassa lomapaikassa Haniassa.
    Itse olen sitä mieltä, että taannoinen tsunamikatastrofi on vielä liikaa ihmisten mielissä ja siksi joku kaatosade Kreikassa nostattaa turhanpäiväisiä pelkoja ihmisten mielissä.

10. jpa Vierailija

Olen käynyt Kreetalla kaksi kertaa. En käy siis siellä vuosittain, enkä ole edes ajatellut sellaista. Maailma on täynnä mielenkiintoisia paikkoja, joita on mukava tutkia. Kreeta on ihan kohtuullinen lomamesta, mutta eniten jäi mieleen 2-päivän laivareissu Kreetalta Santorinille.

11. Marita Vierailija

Muutaman kerran olen käynyt Kreetalla, mutta ei kiinnosta enää. Maapallolta löytyy niin paljon mielenkiintoista nähtävää ja jopa Euroopasta ettei yhteen saaren ole viisasta jumittua. Joka vuosi pari kertaa Kreikassa, tänä vuonna 3 krt, mutta myös muualla.

12. JetBlast Vierailija

Samoin. Itse olen juuri palannut 2 vkom matkalta Peloponnesokselta. Ehdoton kohde kaikille jotka haluavat matkailla omatoimisesti.

13. Marita Vierailija

Sinne juuri ollan menossa ensi ekväänä eli heti kun pääsee suorilla lennoilla Suomesta.

14. JetBlast Vierailija

Erinomainen valinta. Onneksi ei tarvitse odottella Finnairin tilauslentoja vaan pystyn matkustamaan reittilennoilla. En ole uusavuton.

15. monitoiminen Vierailija

Aika on myöskin rahaa, tosi mukavaa että Pelonponnesokselle pääsee Suomesta suoraan, ei tarvi rahnustella pitkin Kreikkaa. Silloin kun lomaa on vain viikon pätkä. Tilauslennoilla on aikataulutkin aika järkevät, yölennot eivät ole mukavia. Halpalennoilla pääsee Ateenaan mutta jos ei tarvi joka euroa laskea, mukavuus saa ratkaista. Ymmärrän kyllä "köyhät opiskelijat" ja muut.
    Sielläpä sitten autoillen tutkitaan seudut, Kytheralla vietetään pari päivää.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri