Kuinka usein käytte lasten kanssa auttamassa isovanhempia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!

Vieras
Toisen ketjun innoittamana kyselen nyt näin päin? ;)

Me käydään noin kerran kuussa isovanhempien luona ja siellä autellaan monenmoisissa toimissa: siivousta, halontekoa, talvella lumitöitä, kesällä nurmen ajoa. Ym. askaretta mitä kulloinkin sattuu olemaan =)
Useammin haluaisin käydä, vaan matka ja työt estää!

Kerran viikossa käydään isääni auttelemassa, lähinnä ruuanlaitossa ja siivoilussa. :) Sinänsä hän ei apua tarvitsisi, mutta kun sinne mennään, niin toki siinä puuhaillaan kaikkea "hyödyllistä". Välillä tehdään ruokia pakkaseenkin hänelle.

kesäisin käydään tekemässä kuivaheinä, aivX2, puinnit ym avustetaan. talvisin käydään myös joka viikonloppu mutta silloin tehdään pienemmässä määrin kun kesällä on enemmän töitä.

aina kun pyytävät jossain apua.. enemmänkin autetaan omia mummejamme, eli lasten isomummoja, joiden luona käydessä löytyy aina jotain pientä laiteltavaa..

miun vanhempien luokse kun mennään viikonlopuks mie siivoon ennen kun kukaan tulee töistä tai koulusta kotiin ja laitan ruuan valmiiksi sekä uuniin tulet jos tarvii..

No jos tota välimatkaa ei olis 400km niin luultavasti vietettäis paljonki aikaa. Nyt kun aina siellä ollaan niin mä teen ruokaa, pesen pyykkiä ja käyn MUN mummolla rullaamassa tukkaa, kaupassa, siivoomassa, muuten vaan vieraisilla.

Aina kun tarvetta ilmenee, niin pyrimme auttelemaan sekä miehen että minun vanhempia. Ovat kyllä vielä sen verran nuoria ja hyväkuntoisia, ettei tarvetta säännölliseen auttamiseen ole ollut. Yleensä kyse ollut jostain poikkeuksellisesta, kuten kissan ruokkimisesta ja ulkoiluttamisesta (kun ovat matkoilla), rakennusavusta (aitan kanssa) tms. Eli ihan perusarkipäivässä meidän kummankaan vanhemmat eivät tarvitse apua.

Omani ovat kuolleet jo, mutta lasten isovanhemmat vielä niin nuoria että ei varsinaisesti tarvitse apua arjessa, erikseen sitten ns naapuriapu ja talkootyöt (kuten pihan siivous, ikkunanpesu, matonpesu, tms urakka yhteisvoimin)

Mä nään mun äitiä ja isäpuolta ainakin pari kertaa viikossa.
Eivät paljon kotihommissa apuja halua kun eivät tarvitse,mutta hoidan toisinaan pienempiä sisaruksiani jos vanhemmilla pitkäst työpäivät..
(7 ja 10 vuotiaat) ei sitten heidän tartte keskenään olla.

Ja omaa mummoani tapaan kerran kk ainakin.
:)
Apua ei halua,mutta seuraa kylläkin ottaa vastaan mielellään.

Viimeksi muokattu:
Käyn mun sekä miehen mummolla kerta viikkoon siivoamassa ja tekemässä pakkaseen ruokaa kun omat ja miehen vanhemmat töissä ja itse oon kotiäiti niin mulla sitä aikaa ja voimia on enempi kuin töissä käyvillä vanhemmilla. Miehen vanhemmille sit lähinnä jotain koiranhoitoapua ja omille mökin ylläpitoon apua. Miehen mummoa ja pappaa kuskailen myös terveyskeskuksiin ym asiointihommiin joita yleensä kerran pari kuussa. Aika paljon loppujenlopuksi viikossakin heidän kanssa tulee vietettyä aikaa mutta onneksi ovat tosi mukavia, ennemmin miehen isovanhempia hoidan kuin itse anoppia =) Siitä voikin sitten tulla vähän haastavampaa kun se tulee ajankohtaiseksi, mutta eiköhän siitä selvitä. Oon lähihoitaja ja mulla on periaate että ensin hoidetaan omat läheiset ja sitten muiden. Tietysti jos joutuisin töissä käydä niin en tätä kaikkea ehtisi enkä jaksaisi tehdä.