Kuinka usein käytte neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisa lapamato
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liisa lapamato

Vieras
Etenkin uudelleen odottajat(sanotaanko se noin :D). Kun mulla oli neuvola rv 16 ja seuraava on rv 23+jotain, eli semmonen 2kk välissä. No siinä puolessa välissä on rakenneultra mutta ei siellä mitään pissoja katota tms. Muistelen että esikoisen aikana kävin useammin mutta toisesta olis ollut kai näin samalla lailla..
Ja sitten se että koska pitäisi mennä siihen toiseen sokerirasitukseen kun en ainakaan vielä siihen saanut lähetettä enkä kyllä vasta-ainekokeeseenkaan..kummallista.

kuukauden välein on joku tarkastus, eli jos on ultra tai lääkäri ( eri paikoissa) niin tulee neuvolaan tuo 2kk väli. Sokerirasitus on viikolla 26, paitsi jos on jo rd diagnoosi, niin sit vaan itse mittaillaan. Vasta-ainekokeesta en tiedä mitään..

Täällä Turussa meitä uudelleenodottajia ei ainakaan neuvolassa kaivata.. Aikoja on TODELLA harvoin. Eka neuvola mulla oli rv7+6, ja silloin varattiin aika np-ultraan. Sitten hoitsu vaan totesi, että niskapoimu-ultran jälkeen voin varata seuraavan neuvola-ajan, jonka tulee olla ennen rv 22.
Mä sitten narahdin sokerirasituksessa paastoarvosta ja sen takia pääsin pari kertaa tässä välissä rd-seurantaan, mutta nyt on taas 10 viikkoa väliä edellisellä ja seuraavalla neuvolakäynnillä.
Täytyy kyllä sanoa, että vähän on orpo olo :( Olisi kiva tietää esim. kohdunsuun tilanne, kun mua supistelee aika usein, mutta mä näen lääkärin tässä raskaudessa tasan kerran ja se on rv 37 synnytystapa-arviossa. Toivon, että rakenneultraaja näkis vähän sitä kohdunsuun tilannettakin samalla.

Eikö teillä siis ultraaja koita kohdunsuuta? Täällä yllä kaiveltas vähän joka välissä...ekan lääkärikäynnin jätin kyllä väliin koska samat jutut tehtiin ultrassa.

Yhteistyössä