Kuinka usein on liian usein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kuinka usein mielestäsi vanhempien viikonlopun kestänyt reissu on hyväksyttävää? Me suunnittelemme loppuvuodelle toista viikonlopun kestävää reissua kahdestaan.. Ensimmäinen sellainen reissu oli alkuvuodesta.. Onko se teidän mielestänne liian usein kun lapset ovat 3v ja 1,5v?

ihan mielenkiinnosta kysyn, vaikka päätös onkin jo tehty :)

Liian usein... no liian usein olis joka viikonloppu tai jokatoinenkin viikonloppu. Kerran kuussa... noh se olis siinä ja siinä mutta sanoisin että kerran kahdessa kuussakaan ei olis liian usein. Mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
No ei kaksi kertaa vuodessa voi olla kenenkään mielestä liikaa. Tärkeintä on että lapset ovat hyvässä hoidossa.

Niin mäkin ajattelisin, mutta onhan niitä, jotka ajattelee toisin. Lapset ovat ehdottoman hyvässä hoidossa sukulaisilla, joiden kanssa ollaan päivittäin tekemisissä ja luotto on 110% :)

Mä olen miettinyt sitä, että miten moni avioliitto/parisuhde pysyis koossa ihan vaan sillä, että vanhemmat sais yhteistä aikaa useammin?

Kun tuntuu, että moni suhde kaatuu ja vanhemmilla (etenkin äidillä ) on omaa aikaa vasta sitten - kun lapset ovat isällä joka toinen viikonloppu. Ei kai sen noin pitäis mennä?

Mun mielestä ei ole yhtään liikaa, jos olette kahdestaan kahdesti vuodessa, kunhan lapsilla on turvallinen ja hyvä hoitopaikka/hoitaja reissunne ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Ei 2 kertaa vuodessa ole liian usein. Mäkin odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsen syksyllä miehen kanssa kahdestaan reissuun. Viime kerrasta onkin reilu vuosi. =)

Ihanaa reissua teille! :) me lähdetään vasta loppuvuodesta/ensi vuoden alussa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Ei 2 kertaa vuodessa ole liian usein. Mäkin odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsen syksyllä miehen kanssa kahdestaan reissuun. Viime kerrasta onkin reilu vuosi. =)

Ihanaa reissua teille! :) me lähdetään vasta loppuvuodesta/ensi vuoden alussa..

Kiitos! :) Oikein hauskaa ja rentouttavaa reissua teillekin! =)

Alkuperäinen kirjoittaja mismina:
Mä olen miettinyt sitä, että miten moni avioliitto/parisuhde pysyis koossa ihan vaan sillä, että vanhemmat sais yhteistä aikaa useammin?

Kun tuntuu, että moni suhde kaatuu ja vanhemmilla (etenkin äidillä ) on omaa aikaa vasta sitten - kun lapset ovat isällä joka toinen viikonloppu. Ei kai sen noin pitäis mennä?

Mun mielestä ei ole yhtään liikaa, jos olette kahdestaan kahdesti vuodessa, kunhan lapsilla on turvallinen ja hyvä hoitopaikka/hoitaja reissunne ajan.

Samaa mäkin olen miettinyt. Monesti vanhemmat (usein äiti) on liian "tiukkis" juuri siinä, että ei voi jättää lapsia hoitoon jotta pääsisi reissuun. Itse olen huomannut kuinka hyvää se tekee, välillä keskittyä vain itseensä ja toisiinsa :) jaksaa arjessa paremmin :)

no ei todellakaan ole mun mielestäni liian usein..meillä menee yleensä vain yksi tai kaksi lasta kerrallaan hoitoon,mutta harvinaista että kaikki neljä olisi samaan aikaan,sellaista tapahtuu ehkä 3kertaa vuodessa,ja juuri nyt taitaa olla se hetki ekan kerran tänä vuonna:laugh:

Ja ihmettelen, että ne, joilla olisi loistava mahdollisuus lähteä yhdessä reissuun (on lapsille hoitaja saatavilla ja luotettava sellainen siis) eivät käytä sitä tilaisuutta hyväkseen.. Mun mielestä se on vaan hienoa kun voi hyvillä mielin pakata kamat kasaan ja lähteä nauttimaan rentouttavasta reissusta samalla kun lapset saavat nauttia sukulaisistaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja babjuska:
no ei todellakaan ole mun mielestäni liian usein..meillä menee yleensä vain yksi tai kaksi lasta kerrallaan hoitoon,mutta harvinaista että kaikki neljä olisi samaan aikaan,sellaista tapahtuu ehkä 3kertaa vuodessa,ja juuri nyt taitaa olla se hetki ekan kerran tänä vuonna:laugh:

Niin, meillä on "vaan" kaksi lasta, että ehkä ne vielä saa helposti hoitoon. Jos olisi neljä, joutuis varmaan "jakaa" niitä sukulaisten kesken :D

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
no mitäs ihmeellistä tuossa nyt on?? nauttikaa vaan ja reissatkaa! :)

Esimerkiksi se, että mielestäni lasten ei vielä noin pienenä kuuluisi olla hoidossa vaan kotona vanhempiensa kanssa. 1,5-vuotias ei osaa vielä kertoa haluaako yökylään vai ei..

Alkuperäinen kirjoittaja esimerkkinä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
no mitäs ihmeellistä tuossa nyt on?? nauttikaa vaan ja reissatkaa! :)

Esimerkiksi se, että mielestäni lasten ei vielä noin pienenä kuuluisi olla hoidossa vaan kotona vanhempiensa kanssa. 1,5-vuotias ei osaa vielä kertoa haluaako yökylään vai ei..

Mielestäni yökyläily ei ole pahasta, jos paikka on tuttu :) Meillä lapset on yökylässä ollut jo aiemmin, joten ei oo uusi juttu heille. Ja toisaalta, lapset on kyllä tuon koko reissun ajan kotonaan, meille vaan tulee heitä tänne sukulainen hoitamaan :)

Yhteistyössä