Kuinka usein on liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jepu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jepu"

Vieras
Olen kahden alle kolme vuotiaan lapsen äiti ja miehen työn takia 2,5vrk/viikko yksin lasten kanssa.
Otettiin käytäntöön molemmille vapaaillat joka toinen lauantai, eli siis kumpikin pääsee viihteeelle kaksi kertaa kuussa, jos niin haluaa.
Lapset ovat tuolloin kotona, toisen vanhemman kanssa, yleensä menemme eri paikkakunnalle, jokatapuksessa melkein aina niin ette se kumpi on viihteellä, tule kotiin yöksi. Ilta myös aina alotetaan muualla, lasten aikana ei nautita pisaraakaan alkoholia.

Nyt olen kuullut aika kovaa kritiikkiä siitä, että menen liian usein. Minulle nuo kaksi vapaailtaa kuussa on kuitenkin henkireikä, koska en muutoin käy missään, ellei yksin ruokaostoksilla käymistä lasketa. Olen siis viikot lasten kanssa kotona. En häpeä myöntää sitä, että pidän juomisesta, joten aina kun se oma vapaailta lähestyy, lähden ihan mielelläni nimenomaan juomaan. Myöskin sen takia olen jossain muualla yötä, että saan varmasti nukkua rauhassa. Yleensä lähden 18-19 aikaan lauantaina ja tulen sunnuntaina viimeistään 15.00. Näin siis meillä nyt ja jatkossakin.

Onko kahdesti kuussa juominen liikaa äiti-ihmiselle?

Lapset ovat HYVIN HARVOIN missään muualla hoidossa, hoitopaikkoja kun ei ole, eikä varsinaisesti tarvettakaan.

No ei todellakaan ole liikaa varsinkin kun hoidatte asiat hienosti niin etteivät lasten tarvitse nähdä sitä alkoholin käyttöä. Paremminhan sitä sinä jaksat lastesi kanssa kun tiedät että pääset nollaamaan säännöllisesti.

No sehän on puhtaasti teidän oma asia. Jos saat nukkuneen väsymyksen muualla pois ja ei vaikuta lasten kanssa olemiseen niin mikäs siinä. Toki täytyy ihmetellä kuinka sie jaksat valvoo :D :D :D Mie en jaksa valvoo ees kymmeneen yleensä :) Nykysin en kyl ees juo ja harvoin käyn ulkona.

Jos olet nuori (parikymppinen) äiti, on ymmärrettävää että haluat pippaloimaan. Tuossa iässä lapsettomana sinkkuna kävin itse joka ikinen vkonloppu....

Mutta jos olet lähempänä 40v. pitäisin erikoisena tarvetta päästä noin usein baariin.
Itse pääsen (on seuraa, saadaan lapsenvahti) muutaman krt vuodessa, mutta 2 krt/kk olis jo too much juopotella. Ihan eri juttu jos pääsee useammin ystävien kanssa syömään tai leffaan.

Ihan vaan joskus olen kade miehelleni sen työmatkoista. Hotelliyöt= ei kotitöitä= ihanaa ruokaa ravintoloissa= aikuiskeskustelua (asiakkaiden kanssa).

eihän toi ole sen kummempaa kuin meillä. Tosin me ollaan erottu. Lapset isällään joka toinen vkl ja silloin voin tehdä koko viikonlopun just mitä huvittaa...joten miksei sitten liitossa?

No musta tuo on ehkä se max/kk mikä ei mee viel yli. Mut musta on jännä että te tte haluu sit yhtäkää lauantai-iltaa/kk viettää perheen kesken porukalla?? Jos sinä ja isä vuorotellen käytte lauantait viihteellä.. Ja jos yhteistä aikaa on vähän muutenki. Mut kukin tyylillään :)

Yhteistyössä