Kuinka usein ostatte pizzoja, hampurilaisia, lihapiirakoita ecc. ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

poppaliina

Aktiivinen jäsen
07.03.2008
7 502
1
36
Addis Ameeba
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen että kuinka moni oikeesti ostaa rasvaisia, epäterveellisiä eineksiä usein? Cokikset ja limsat mukaan lukien? Ostatteko esim. joka kauppakäynnillä jotain noista, kerran viikossa vai harvemmin? Entä oletko/onko lapsesi ylipainoinen?

Virvoitusjuomia joka viikko, niitä kuluu n. 1,5l tai 3l. Pitsoja sun muita tulee ostettua todella harvoin, pikaruokaakin on turha tilata tänne kun 30 km matkalla ne on jo ihan valjuja.

En ikinä osta noita eineksiä, enkä syö niitä muuallakaan. Itsetehty pizza ja hampurilaiset on kyllä hyviä =) Muutaman kerran vuodessa saatan käydä hesessä hampurilaisella. Limsojakaan en juurikaan osta, nyt on jääkaapissa yks kuukausi sitten ostettu pieni cokis.

Ja olen tietääkseni normaalipainoinen.

Limpparia kyllä tulee ostettua light versiota kylläkin. Lihiksiä silloin tälläin ja kerran kuussa käydään hampparilla tai pitsalla, kesällä ehkä joka toinen viikko. Ja meillä ei ole ketään ylipainoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja antijeesus:
Poppaliina ajatteli vuorokauden vaihtumisen kunniaksi alkaa taas jeesustelun :whistle:

Siis minkä v***un jeesustelun mä nyt olen aloittanut? Painu sinä jorpakkoon!

rauhotu...

ite aiheeseen: en osta eineksiä ollenkaan. pari kertaa vuodessa lidlin pakastepizzan mutta siihen se jää. grillikautena grillataan vatajan lisäaineettomia makkaroita ja nakkeja. nuo on ainoita eineksiä mitä ostan kerran ja kesällä.

Hampurilaisia en osta kotiinkoskaan..itse syön ehkä kerran vuodessa yhden. Pizzoja ostin kolme viimeviikonloppuna, mutta ei maistunut kelleen joten eipä tarvitse taas niihinkään rahaa tuhlata. Grahamlihiksiä ostin yhden pussin n. kuukausi sitten ja yleensä niitäkin kerran puoleen vuoteen lapsille. Limuja vain synttäreille, ja satunnaisesti esikoinen on juonut n. kerran kuussa yhden pullon. Joo, ei kauhiast mässäillä..vaikka ei meillä aina mitenkään erityisen terveellinen valio ole. Riippuu aikalailla mun hurahduksista...

En taida olla ylipainoinen vaikka voisihan sitä n. 5kg kevyempikin olla..esikoinen on hiukan pyöreämmässä vaiheessa, mutta normaalin rajoissa. Muut ovat melko hoikkia.

Ostan eineksiä viikottain. Olen ylipainoinen mutta einekset eivät ole siihen syynä vaan ahmimishäiriöni (joka on nyt saatu kuriin, kiitos lääkärin). Kyllä se kotiruokakin lihottaa kun sitä vetelee neljän edestä...:(

En koskaan kaupasta.

Pizzeriassa saatetaan joskus pizzalla käydä, silloin asiaan kuuluu (mulla) myös limu, muuten ei sitäkään juoda.

Sen sijaan suklaata olen ostanut ihan luvattoman usein ja sillä itseni lihottanut.

Sillon tällön, välillä useammin, välillä harvemmin, en ota niin vakavasti :) Keskimäärin kuitenkin ehkä pari kertaa kuussa. Pitsaa tehdään itse vähintään kerran viikossa :)

Minä lievästi ylipainoinen (bmi 25), muu perhe normaalipainoisia.

Ikinä ei meillä syödä lihapiirakoita, eikä muita valmispizzoja tai hamppoja. Itse teen pizzat ja hampat ja niitäkin aika harvoin. Limpsaa ei juo kukaan. Kaikki viisi ollaan normaalipainoisia.
Käydään kyllä hesessä/rollsissa ehkä 5 kertaa vuodessa ja pizzalla joskus satunnaisesti. Meillä pikaruokana thai, intialainen tai japanilainen.

Alkuperäinen kirjoittaja sairas:
Ostan eineksiä viikottain. Olen ylipainoinen mutta einekset eivät ole siihen syynä vaan ahmimishäiriöni (joka on nyt saatu kuriin, kiitos lääkärin). Kyllä se kotiruokakin lihottaa kun sitä vetelee neljän edestä...:(

Eli palstan mukaan olet siis huono ihminen ja täysi paska, jolla ei ole yhtään itsekuria. No joo, olen itsekin ylipainoinen, mutta noita lihiksiä, pitsoja ja hampurilaisia en ole ostanut ainakaan vuoteen. Lihikset on pahoja - paitsi itsetehdyt. Enkä muuten ole ikinä tehnyt lihiksiä itse. Mäkkärissä tms. hampurilaispaikassa käyn ehkä kerran vuodessa jos sitäkään. Tykkään ennemmin kokata itse. Tänäänkin kävin kaupasta kauheen kasan salaattia, tomaattia, kurkkua ja paprikaa salaattia varten. Että niin epäterveellisesti se tämä läski syö =)

Ostaisin varmaan kyl valmis pitsaa ihan mieluusti, ellei ne maistuis niin pahalta. Ainut mitä voi syödä on se atrian kinkkupitsa.. muissa on ällöttäviä mausteista sun muita. Grandiosasta en tykkää yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mitäs epäterveellistä light-limuissa on? Sokerilliset mehuthan on paljon epäterveellisempiä..

Ne makeutusaineet.

Jaa nekö lihottaa vai? Minä juon aika paljon limua, mutta aina light-versiota. Lisäksi yritän juoda vettä mahdollisimman paljon. Ei voi mitään, ylipaino ja turvotus vaan on ja pysyy. Ananakset, mansikat, vesimeloni yms. nestettä poistavat on kokeiltu, ei mitään vaikutusta. Nyt ollut jonkun aikaa käytössä Furesis, eipä näytä sekään vaikuttavan mitenkään.

Yhteistyössä