Kuinka usein peitot ja tyynyt pitää vaihtaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä vaihdan ehkä vuoden -kahden välein. Olen huono niitä pesemään, ei mahduu kunnoslla koneeseen, joten olen tehnyt sen päätöksen että ostan sellaiset suht halvat ja pistän vaihtaen. Viimeksi maksoi jyskistä kaksi ihanaa paksua peittoa 20e kpl.

En vaihda oikeastaan ikinä. Vasta sitten, kun ne oikeasti tuntuu huonoilta, eli voi mennä vaikka kymmeniä vuosia. Meillä on tyynyn suojukset, joita pesen silloin tällöin (miehen useammin, kun se hikoilee niin paljon), joten tyynyt säästyvät. Itse tyynyjäkin ja peittoja pesen aina silloin tällöin... Tyynyjä ehkä pari krt vuodessa ja peittoja muutaman kerran vuodessa, kun niissä ei ole suojuksia. Lakanat vaihdan viimeistään 2 viikon välein. Meillä on aika iso pesukone ja kuivausrumpu, joten ei ole ongelmallista! :)

Tai kuinka usein itse vaihdatte? Tuli mieleen kun muistelin kuinka kauan nuo samat peitot ja tyynyt on ollut meillä..

Sitten ku ovat huonoja. Meillä on 5v sitten ostetut Familonin kalliit vermeet, jotka voi pestä 60 asteessa ja käyttää kuivurissa. 7kg kone pesee peitot ja tyynyt vaivattomasti, kuivuri kuivaa.

2v välein "pitäisi" uusia tyyny ja 5v välein peitto. Miksi ihmeessä?! Kauppiaiden propagandaa imo.

Yhteistyössä