Kuinka usein pesette peitot ja tyynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karole
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Suositus on tuulettaa ja tomuttaa usein ja pestä harvemmin.
Pölypunkit näin talvella kuolee pakkasessakin.
Kerran tai kaks vuodessa tulee pestyä.

Missä pakkasessa??? Meillä on ollu enimmillään tänä talvena 8 astetta.

no se on tietty ollu tänä talvena vähän ongelma, mutta toinen vaihtoehto on käyttää saunassa 50-60 asteen lämpötilassa pariksi kolmeksi tunniksi ja sit puistelu/tomutus ulkona.

itse käytän lapsilla amicor kuitua sisältäviä petivaatteita niin niissä ei pölypunkit voi elää.

Untuvapeitto taas ei tykkää kovin useasta pesemisestä vaan tuulettamisesta enemmänkin :)

Kun valitsee peitot ja tyynyt kunnollisilla päälikankailla ei se pöypunkki pääse majailemaan niiden sisälle ja tällöin riittää tuulettaminen hyvin pitkälle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ehkä kerran kuussa.

Kuinka usein te sitten ostatte uudet jos pesette kerran kuussa? Meinaan vain että pesuhan kuluttaa peittoa paljon, muutaman pesun jälkeen ovat ohkasia luppanoita jotka ei enää lämmitä yhtään...

Kesällä tulee pestyä heti keväällä ja vielä syksyllä, kun saa ulkona kuivattaa. Talvella vien ulos tuulettumaan niin usein kuin mahdollista. Nyt odotankin, että tulisi edes pari kunnon pakkaspäivää, saisi puoli taloa viedä ulos tuulettumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ehkä kerran kuussa.

Kuinka usein te sitten ostatte uudet jos pesette kerran kuussa? Meinaan vain että pesuhan kuluttaa peittoa paljon, muutaman pesun jälkeen ovat ohkasia luppanoita jotka ei enää lämmitä yhtään...

Ei meillä ole kyllä pesut vaikuttanu noin.

Mä pesen pari kertaa vuodessa, mieheltä useammin kun se hikoilee niin paljon nukkuessaan. Miten teillä jotka pesette tyynyjä usein, kauanko pidätte yhtä tyynyä ennen kuin pitää ostaa uusi? Meillä ainakin tyynyt menee klimppiin jos niitä usein pestään...

Alkuperäinen kirjoittaja daaaa:
Mä pesen pari kertaa vuodessa, mieheltä useammin kun se hikoilee niin paljon nukkuessaan. Miten teillä jotka pesette tyynyjä usein, kauanko pidätte yhtä tyynyä ennen kuin pitää ostaa uusi? Meillä ainakin tyynyt menee klimppiin jos niitä usein pestään...

Pallokuitutyyny(kunnollinen) tai untuvatyyny kestää paljon pidempään. Ainoa vaan, että kuivaus pitäs tehdä sit kuivausrummussa ja esim. allekirjottaneella ei sellasta ole...

Kesken kuivaamisen ku pöyhii tyynyjä niin vähän estää tota klimppiin menemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja daaaa:

Ei ne mitään klimppiin mee. Mul ei oo kuivausrumpua ja linkoon aina hullunlailla ne tyynyt tennispallojen kans. Ja sit viä kääntelen ja pöyhin niitä telineellä, kun ne kuivuu loppuun.

Ja siis meil on pallokuitutyynyjä.

Lapsen nukkumisvermeitä tulee pestyä useammin, omat peitot pesen kerran tai kaksi vuodessa. Tyynynä mulla on Tempur joten sitä en pese. Vierastyynyt pesen silloin kun peitotkin. Ja Tuuletan petivaatteita usein.

Todella harvoin. Ehkä kerran vuodessa tai tarpeen vaatiessa peitot. Yleensä ostan aika tiheään uudet tyynyt, kun ne menee todella äkkiä huonoiksi, littanoiksi ja pesu pilaa sitten viimeistään lopullisesti, vaikka miten päin pesisi, niin ei ne enää yhtä hyvät ole pesun jäljiltä.

Yhteistyössä