kuinka usein sairastat vatsataudin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heidi"

Vieras
Ja saatko tartunnan yleensä lapsiltasi vai aloitatko kenties perheessä ekana? Vai saatko perheenjäseniltäsi ylipäänsä koskaan tartuntaa? Jos et niin kuinka elät/toimit estääksesi tartunnan? Saatko muitakaan virustartuntoja?

oksennustaudissa olen ollut viimeksi 6vuotta sitten, ripulia poden parhaillaan ja sain tämän esikoiselta tai kuopukselta, sairastuivat samana yönä, myös koulussa ja päiväkodissa on paljon porukkaa ollut pois ripulin vuoksi. ripulia sairastan ehkä 1-2kertaa vuodessa ja aina tosiaan lapset ensin ja sit minä.

Joskus reilu 5 vuotta sitte tais pieni mahatauti käydä kylässä. Samalla ku mies oli ja lähipiirissä muita kovemmassa mahataudissa. Mulla oli yhtenä päivänä huono olo, mutta en tainnu oksentaa kertaakaan...
En tee mitään erikoista estääkseni tartuntaa. Pesen käsiä mielestäni normaalisti.
En ole kova sairastamaan muitakaan tauteja.

Viimeks mulla oli vatsatauti liki 5v sitten. Pojalla on ollut sen jälkeenkin lievänä muutaman kerran.Elän normaalisti, käsiä pesen usein jos poika on kipeenä,myös pojan käsiä.En kyl pahemmin oo muutenkaan ollu lähivuosina kipiänä.

5 vuotta sitten viimeks. Sitä ennen niin kauan sitten, etten edes muista niin kauas, eli yli 30 vuoden päähän. Elän ihan normaalisti. Kakarat ollessaan ykätaudissa oksentavat mun päälle, siivoilen niiden ykiä jne. Ykätautipöpö tykkää musta yhtä vähän ku mä siitä :D Ja se on pistäny sanan kiertämään, koska kaikki muutkin pöpöt karttelee mua.

En kovinkaan usein. Mahani on kuitenkin herkkä ja olen myös sairastelualtis. Kai olen vaan mennyt tuurilla, kun niitä tartuntoja on ollut niin vähän.

[QUOTE="heidi";25081540]Te jotka ette sitä saa, niin onko teillä nuutenkin hyvä vastustuskyky vai sairastatteko flunssia normaalisti?[/QUOTE]

No flunssa kyl iskee muutaman kerran vuodessa. Mut muuten ei oikeen mitään. Tietysti voi jotain tulla koska ruokamyrkytys, mutta muuten ei. Kait sitä vissiin sit on puolustuskyky kunnossa, mut toisaalta mä pesen paljon käsiä ni seki vaikuttaa.

Mulla on kerran elämässäni eli 24:n vuoden aikana ollut norovirus tossa pari vuotta sitten ja en silloinkaan kyllä oksentanut kertaakaan. Poika oli sillon vuoden ikänen ja oksensi yhden illan. Muuta vatsatautia en ole koskaan sairastanut eikä kyllä lapsikaan. Flunssa kyllä tulee helposti ja nytkin olen koko syksyn sairastellut.

Ehkä kerran vuodessa jos sillonkaan. Viimeksi sain lapselta ja sitä edellisen töistä. Pojalla 4v on kerran ollut lievä ja kerran kunnon tauti. Eli eipä juuri hälläkään vaikka pöpöjä onkin tavannut. Perushygieniasta huolehditaan ja tautiriskissä pestään käsiä enemmän. Pojan kohdalla on tainnut pitää kutinsa se "kengänpohja päivässä pitää lääkärin loitolla". Se siis on syöny kaikkea mahdollista enkä ole keitelly pulloja jne...EIkä se kyl sairastakaan suuremmin.

Miulla on ollut aikuisiällä kerran, varmaan noin 7 vuotta sitten. Pojalla oli viimeks ihan tosi pienenä, reilun vuoden ikäisenä.. Nyt poika on 8 vee. Meillä se on vaan oksennustauti. Kukaan ei ole tartuttanut sitä keneenkään muuhun.

Meillä sairastetaan äärimmäisen harvoin muutenkin *kop kop*. Flunssa saattaa tarttua joskun perheenjäsenestä toiseen..

[QUOTE="heidi";25081540]Te jotka ette sitä saa, niin onko teillä nuutenkin hyvä vastustuskyky vai sairastatteko flunssia normaalisti?[/QUOTE]

kyllä minulla nuhaa on silloin tällöin ja ehkä kerran vuodessa kurkku kipeä. Kuumetta hyvin harvoin ja silloin kun on niin 37,5 niin olen sängynpohjalla tokkurassa. Kerran on ollut melkein 40 astetta kuumetta. Olin silloin n. 10-vuotias.

sairastan pari-kolme flunssaa vuodessa, lähinnä talviaikaan, en mitenkään erityisesti desinfioi käsiä tai välttele ihmisjoukkoja, ehkäpä vaan on hyvä vastustuskyky. olen myöskin selvinnyt tässä 27vuoden elämässäni vain kahdella antibiottikuurilla.
Lapseni sen sijaan ovat syöneet lukuisia antibiotteja korvatulehduksiin, nyt molemmilla putkitetut korvat ja risat poistettu, ja lääkekuuritkin loppuivat siihen *koputtaa puuta*

Puhun vaan tuosta noin 18-veestä eteenpäin, sen jälkeen en juuri ole ollut kipeä. Ne tavalliset flunssat kulkee muutaman kerran vuodessa, se on siinä. Lapsellakaan ei ole koskaan ollut korvatulehduksia tai muutakaan isompaa vaivaa =)

Teininä olin jatkuvasti kipeä..

viime keväänä kun kuopus oli viikon ikänen oli viimeks meillä, esikoinen sairasti ekana ja myö sit miehen kanssa seuraavana.. muuten ei sairastella juuri ollenkaan, kerran vuodessa korkeintaan joku flunssa.
perushygieniasta huolehditaan, mut ei kyllä lisätä mitään pesuja tauti kautena, saati vältellä ihmisjoukkoja.

En sairasta edes flunssia. Tai sellasia ihan lieviä, päivän kestäviä saattaa tulla. Viimeks melkein neljä vuotta sitten.

En sairasta usein vatsatautia, mutta ehkä oon kumminkin perheen herkkävatsaisin..
Ehkä kerran kahteen vuoteen.
Muilla perheenjäsenillä on tainnut olla kerran vatsatauti, kun oltiin koko perhe noro viruksessa joskus 4-5 vuotta sitten.

Flunssan sairastan kerran vuodessa niin että oon pois töistä.