kuinka usein särkylääkettä lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help miii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help miii

Vieras
Kuinka usein annatte esim panadolia lapselle?tuntuu jotenkin kauhealta kun toinen kovas kuumees eikä saa viel yli tuntiin antaa särkylääkettä.
Miten ne lääkerajat menee?siis se tuntiväli???

Siis kuumehan ei sinällään ole vaarallista, ainoastaan siihen liittyvä kipu on kiusallista ja surullista katsottavaa. Meillä lapset jotenkin nukkuivat sen kuumeen läpi, kun heitä vain juotti vähän väliä, ettei elimistö päässyt kuivamaan.

Kuumetta, johon ei liity kipuja, en ole välttämättä lääkinnyt ollenkaan, mutta jos lapsella on ollut kipuja, niin sitten olen joskus katsonut läpi sormien niitä aikarajoja.

Piika-äiti

Jos kuume on kova ja tuntuu että sitä pitäisi saada alemmas, niin ibuprofeenia voi antaa rinnakkain parasetamolin kanssa. Ja lasta voi tietenkin muutenkin viilentää, keventää vaatetusta ja vaikka pyyhkiä kostealla pyyhkeellä ihoa niin lämpöä haihtuu enemmän.

Soita päivystykseen he antavat sieltä ohjeet koska jotain lääkkeitä lääkäri määrää tarvittaessa useimmin kuin mitä on ne lääke paketissa olevat ohjeet.
Buranaa ja panadolia voi käyttää saman aikaisesti ja voit antaa ne eri aikaan jolloin voi antaa useammin näin mulle sanoi hoitsu päivystyksestä kun likka oli tosi kipeä vesirokon aikaan.

Meillä on käytetty aivan älyttömän vähän särkylääkkeitä.
Ja silloinkin kun ollaan käytetty, niin kyllä yksi lääke on yleensä riittänytkin. Kun just annan vain silloin kun todellinen tarve on.
Mutta täytyy sanoa, että en ole ollut täysin tietoinen mistään 8h aikarajoituksesta ja olen varmasti antanut joskus pienemmälläkin aikavälillä lääkettä... Jos sellainen tilanne on ollut. En muista.

Jos panadol ei auta, niin sitten kaveriksi burana tai reseptillä saatava pronaxen. kahta eri vaikuttavaa ainetta olevaa särkylääkettä saa käyttää silloin kun on kova kuume tai kipu. eli esim. klo 8 panadol ja jos kuume ei laske 2 tunnissa, niin klo 10 burana-suppo. sitten klo 14 taas panadol ja jos ei kuume laske 2 tunnissa, niin klo 16 burana jne... näin mennään korkeintaan 2vrk. tämän ohjeen sain lastenlääkäriltä.

Yhteistyössä