Kuinka usein syöt viikossa liha-, kala- ja kasvisruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten ihmeessä joku voi keksiä joka viikolle 2 kala-ateriaa??? 2 kasvisateriaa??

Ihan sama kuin tekisit liha/kanaruoan, mutta korvaat sen lihan/broilerin kalalla. esim kala-perunalaatikko uunissa, kalakastike+perunat, kalapasta, kalarisotto... kuitenkin kalaa saa monessa eri muodossa joko kalatiskiltä, valmiiksi pakattuna tai pakasteena...


 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei mullakaan ole liha-aterioita seitsemää. 1 kala, 1-2broikku, 1 kasvis ja loput lihapitoisia.
Jos keksii yhden kalaruuan, keksii varmasti toisenkin :)

Niin ja netistä löytyy kalaruokien ohjeita varmasti ainakin seuraavaksi 100:ksi vuodeksi, vaikka söisi kalaa joka päivä. Eli googletat ja kokeilet uusia repsuja.

 
Meillä syödään punasta lihaa aivan liian usein, broileria 1-3 kertaa viikossa ja kalaa 0-2 kertaa viikossa. Kasvisruokaa ei syödä koskaa, sillä miehen mielestä siitä ei lähde nälkä ja minä en ala montaa ruokaa päivässä tehdä. :kieh:

Nyt olen saanut tota ukkokultaa jo hieman laajentamaan makumaailmaansa ja kohta meillä varmaan syödään se yksi kasvisateriakin viikossa.
Kalaa ostetaan tarjoksesta, joten sitä on liian harvoin. mies siis syö pitkin hampain ehkä kerran kuussa tonnikalaa ja seitä, pitäis vaan olla lohta, muikkuja tmv.

Mutta pikkuhiljaa mä ton koulin syömään muutakin, kuin makkaraa ja jauhelihaa. Olenhan jo onnistunut parissa vuodessa moninkertaistamaan hänen syömien ruokalaatujen määrän. :D :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei mullakaan ole liha-aterioita seitsemää. 1 kala, 1-2broikku, 1 kasvis ja loput lihapitoisia.
Jos keksii yhden kalaruuan, keksii varmasti toisenkin :)

Juu, mutta kyllä siihen tarvitaan hieman ruokailutottumuksen muuttamistakin... kokeilen sitä soijarouhetta, sillä pääsee jo pitkälle, ja tulee varmasti halvemmaksikin kuin liha.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TeylaEmmagan:
Meillä syödään punasta lihaa aivan liian usein, broileria 1-3 kertaa viikossa ja kalaa 0-2 kertaa viikossa. Kasvisruokaa ei syödä koskaa, sillä miehen mielestä siitä ei lähde nälkä ja minä en ala montaa ruokaa päivässä tehdä. :kieh:

Nyt olen saanut tota ukkokultaa jo hieman laajentamaan makumaailmaansa ja kohta meillä varmaan syödään se yksi kasvisateriakin viikossa.
Kalaa ostetaan tarjoksesta, joten sitä on liian harvoin. mies siis syö pitkin hampain ehkä kerran kuussa tonnikalaa ja seitä, pitäis vaan olla lohta, muikkuja tmv.

Mutta pikkuhiljaa mä ton koulin syömään muutakin, kuin makkaraa ja jauhelihaa. Olenhan jo onnistunut parissa vuodessa moninkertaistamaan hänen syömien ruokalaatujen määrän. :D :saint:

sama täällä... pitäs löytää reseptejä, jotka kelpais miehellekin. Tässä muuten vinkiksi yks, mieskin söi mielellään :

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/129122/Kasvispihvit
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TeylaEmmagan:
Meillä syödään punasta lihaa aivan liian usein, broileria 1-3 kertaa viikossa ja kalaa 0-2 kertaa viikossa. Kasvisruokaa ei syödä koskaa, sillä miehen mielestä siitä ei lähde nälkä ja minä en ala montaa ruokaa päivässä tehdä. :kieh:

Nyt olen saanut tota ukkokultaa jo hieman laajentamaan makumaailmaansa ja kohta meillä varmaan syödään se yksi kasvisateriakin viikossa.
Kalaa ostetaan tarjoksesta, joten sitä on liian harvoin. mies siis syö pitkin hampain ehkä kerran kuussa tonnikalaa ja seitä, pitäis vaan olla lohta, muikkuja tmv.

Mutta pikkuhiljaa mä ton koulin syömään muutakin, kuin makkaraa ja jauhelihaa. Olenhan jo onnistunut parissa vuodessa moninkertaistamaan hänen syömien ruokalaatujen määrän. :D :saint:

sama täällä... pitäs löytää reseptejä, jotka kelpais miehellekin. Tässä muuten vinkiksi yks, mieskin söi mielellään :

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/129122/Kasvispihvit

Tän tyyppisiä mä kerran tein, mutta tuo mies teki sitten itselleen jauhelihapihvejä kaveriksi. |O
 

Yhteistyössä