kuinka usein syötte "roskaruokaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bööböti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bööböti

Vieras
Niin kuinka usein käytte pizzaalla ja hamppareilla? Käyttekö koko perhe vai sinä vaan vai saako lapsetkin yhtä usein siellä syödä?

Mä olen melke nyt syöny kerran viikossa jossain hampurilaista ja meidän 1v3kk jo tietää että se on hyvää. Toki syö ekaksi omaa purkki ruokaa mutta saa sitten lopuksi hampurilaista. Huolestuttaa vaan ettei opi tuollaiseksi. Onko pahaksi?

Ja ei asioikseen lähdetä vaan jos ollaan liikenteessä on helppo tuollaisessa syödä kun saa poitsullekkin ruoan vaivattomasti lämmitettyä. Ja itsekkin saa edukkaasti syötyä. Kalliimpia olisi luonas ravintolat.

Joskus käydään useammin, eli pari kertaa kuussa, mutta sitten joskus ei käydä moneen kuukauteen syömässä hampurilaisia tai pizzaa. Käydään aina koko perhe ja koko perhe rakastaa hampurilaisia ja ranskalaisia. On vaan liian kallista.
Minusta kerran viikossa on ihan liikaa ainakin noin pienelle. On kuitenkin tosi rasvaista ja suolaista.

Alkuperäinen kirjoittaja bööböti:
Niin kuinka usein käytte pizzaalla ja hamppareilla? Käyttekö koko perhe vai sinä vaan vai saako lapsetkin yhtä usein siellä syödä?

Mä olen melke nyt syöny kerran viikossa jossain hampurilaista ja meidän 1v3kk jo tietää että se on hyvää. Toki syö ekaksi omaa purkki ruokaa mutta saa sitten lopuksi hampurilaista. Huolestuttaa vaan ettei opi tuollaiseksi. Onko pahaksi?

Ja ei asioikseen lähdetä vaan jos ollaan liikenteessä on helppo tuollaisessa syödä kun saa poitsullekkin ruoan vaivattomasti lämmitettyä. Ja itsekkin saa edukkaasti syötyä. Kalliimpia olisi luonas ravintolat.

olisko aika itsekkin luopua hamppareista tai paisut todella isoksi. meillä lapset 2 ja neljä saavat noin 4kertaa vuodessa hampurilaisaterian puoliksi, kumpikaan ei jaksa kokonaista ateriaa syödä. itse tulee nykyään syötyä roskaruokaa ainoastaan krapulassa ja sitäkun tapahtuu noin 4-5kertaa vuodessa.

Meilläpäin ainakin tulee samanhintaseksi käydä jossain rosso/ABC/lounasravintolat syömässä lounas seisovasta pöydästä (6-8e) kuin joku hampurilaisateria?! Ja saa monipuolisesti syödä mahansa täyteen. Grilliruokaa/hampurilaista oon syöny joskus 7 vuotta sitten,kun en ihan rehellisesti tykkää, muksut ja isukki käy ehkä kerran/2kk jossain hesessä

Ikinä ei käydä hamppareilla eikä edes ulkona syömässä, paitsi pari paikkaa missä tiedän, miten se ruoka tehdään (oikeastaan sen haistaa aina jo ulko-ovella:-)

Kasvispizza ilman sieniä menee pari kertaa vuodessa, mut luomulihapullia (on joo einestä, mut ei silti roskaruokaa) aina evääksi:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/sintun.htm

No me kyllä syödään aika usein.. Välillä kerran viikossakin, välillä menee monta viikkoa ettei syödä.

Kaupunkireissuilla ja pitkillä automatkoilla (joita tehdään kerran kuussa tai kahdessa) ne on vaan niin käteviä. Ja joskus sunnuntaisin saattaa laiskottaa niin paljon, että haetaan lähipizzeriasta pizza.

Mut ei olla ylipainoisia hitusenkaan vertaa. Muuten syödään kotona monipuolisesti ja paljon vihanneksia ja hedelmiä. Tämä ihan vain sille tiedoksi, joka kauhistelee roskaruuan syömistä.

Yhteistyössä