Kuinka usein tapaatte tai pidätte yhteyttä seurustelukumppaninne kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja tyttöystävä
  • Ensimmäinen viesti
tyttöystävä
Seurustelen miehen kanssa ja olemme tapilleet välillä tiiviisti lähes joka päivä, välillä on sellaisia viikkkoja, jolloin tapaamme vain kerran tai pari. Nyt en ole kuullut hänestä pihaustakaan neljään päivään. Olen ihmetellyt asiaa, mutta en ole halunnut ottaa itse yhteyttä, koska haluan nähdä, kuinka kauan hän meinaa hiljaisuuttaan jatkaa. Tiistai-iltana laitoin hänelle teksti viestin, jossa ehdotin yhteistä iltaa. Hän vastasi viestiin vasta keskiviikko aamuna ja pahoitteli sitä, että oli huomaanut viestin vasta aamulla. Sen jälkeen en siis ole kuullut hänestä mitään. Mielestäni se on hieman outoa... Vai onko? Onko se ihan yleistä, että joskus seurustelusuhteessa voi mennä useita päiviä ilman mitään yhteyden pitoa?

Tuli vaan sellainen olo, ettei hän ehkä tahdo enää olla kanssani ollenkaan. Viimeksi olimme illan ja yön yhdessä viikko sitten ja silloin kaikki tuntui olevan hyvin. Mutta mitä ihmettä tämmöinen hiljaisuus voi tarkoittaa? Ihan kun hän olisi unohtanut olemassa oloni.
 
baume (vierailija)
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöystävä:
Seurustelen miehen kanssa ja olemme tapilleet välillä tiiviisti lähes joka päivä, välillä on sellaisia viikkkoja, jolloin tapaamme vain kerran tai pari. Nyt en ole kuullut hänestä pihaustakaan neljään päivään. Olen ihmetellyt asiaa, mutta en ole halunnut ottaa itse yhteyttä, koska haluan nähdä, kuinka kauan hän meinaa hiljaisuuttaan jatkaa. Tiistai-iltana laitoin hänelle teksti viestin, jossa ehdotin yhteistä iltaa. Hän vastasi viestiin vasta keskiviikko aamuna ja pahoitteli sitä, että oli huomaanut viestin vasta aamulla. Sen jälkeen en siis ole kuullut hänestä mitään. Mielestäni se on hieman outoa... Vai onko? Onko se ihan yleistä, että joskus seurustelusuhteessa voi mennä useita päiviä ilman mitään yhteyden pitoa?

Tuli vaan sellainen olo, ettei hän ehkä tahdo enää olla kanssani ollenkaan. Viimeksi olimme illan ja yön yhdessä viikko sitten ja silloin kaikki tuntui olevan hyvin. Mutta mitä ihmettä tämmöinen hiljaisuus voi tarkoittaa? Ihan kun hän olisi unohtanut olemassa oloni.
Kysyn vain uteliaisuutta, onko kyseessä kalatmies ?
 
hipsukkainen9
Minusta sinun tilanteessasi ikävintä on se, että mies ei kerro asiasta. Jos hänestä tuntuu, että hän haluaa enemmän omaa aikaa tai että hänellä on sovittuja menoja, niin miksei hän voi sanoa niistä sinulle? Minua ainakin ottaisi päähän, jos ensiksi ollaan tiiviisti yhdessä ja sitten yhtäkkiä mies ottaa etäisyyttä. Oman vilkkaan mielikuvitukseni ansiosta minä jo kuvittelisin, että miehellä on toinen nainen tms.

Ota asia puheeksi poikaystäväsi kanssa ja sano, ettei tarvitse olla joka päivä yhdessä, mutta koska kuitenkin seurustelette (onko mieskin sitä mieltä, että seurustelette???), niin silloin on jollakin tavoin kuitenkin ilmoitusvelvollinen menoistaan tai ainakin pitäisi olla samanlainen käytäntö, että miten toimitaan. Seurustelusuhde on eri asia kuin esim. vakipanosuhde, sillä vakipanoillessa otetaan yhteyttä vain silloin, kun tekee mieli, kun taas seurustellessa mielestäni yhdessä sovitaan käytäntö, että miten usein ollaan yhteydessä. Olen ollut seurustelusuhteessa, jossa tekstailtiin, soiteltiin tai tavattiin joka päivä, mutta viimeisimmässä suhteessa minä olen ollut se, joka on ottanut aina yhteyttä, mikä on raskasta, koska tuntuu, ettei toinen ollenkana välitä:(
 
Myrkkylilja
Miehet pitävät mielellään taukoja yhteydenpidossa, siitä ei pidä millään lailla hätääntyä. Mies kaipaa enemmän omissa oloissaan olemista, kuin nainen. Nainen tyypillisesti kaipaa joka päivä jotain pientäkin pihahdusta miehestä, mies ei pidä moista päivittäistä suhteilua tärkeänä.

Hiljaisuus ei tarkoita, että jotain olisi vialla, se kuuluu miesten luonteeseen. Älä hätyyttele miestä, kyllä hän sieltä ilmottautuu. Jos alat vinkua perään ja ahdistella, mies etääntyy ja hermostuu takuuvarmasti. tietysti jos alkaa yli viikko mennä, sitten voit hienovaraisesti laittaa jonkun viestin, mutta älä ala jankuttaa "missä sinä olet, mikset vastaa???" Ole hienovarainen.
 
ap.
Hah! :) Totta tosiaan, se on siis kaikkina näinä päivinä ollut juuri hän, joka ei ole soittanut. Toivottavasti olen ainoa, kenelle hän ei soittele, ettei van olisi muitakin naisia kuvioissa, joille hän jättää soittamatta. :)
 
minulla...
Itse olen suhteessa, jossa asumme eri paikkakunnalla. Yhdessä on oltu yli vuosi siis. Tapaamme joka viikonloppu, ellei tule jotain sellaista menoa toiselle, ettemme voi tavata, kaikki lomat vietämme yhdessä, ja joskus näemme viikollakin, mikäli mahdollista.
Tekstailemme tai lähetämme sähköpostia melkein päivittäin.

Olen aiemmin yrittänyt seurustella sellaisten tapausten kanssa, joista ei ole moneen päivään kuulunut mitään, ja kuinka ollakaan, sitten on paljastunut, että se toinen ei olekaan ollut tosissaan suhteessa, ja kiinnostus on loppunut.

Nykyisen kanssa tilanne on onneksi toinen, ja suunnitellaan yhteenmuuttoakin heti kun vain tilanne sallii.
 
dyddis
Vanha viisaus on, että jos mies on kiinnostunut, hän kyllä tekee tiettäväksi halunsa olla naisen kanssa. Toisin sanoen "he's just not that into you". Niin se vaan menee ja tämän on varmaan nainen jos toinenkin oppinut kantapään kautta.

En ole koskaan ymmärtänyt miesten tapaa jättää kertomatta, ettei nyt vaan nappaa tarpeeksi. Onko se sitä, että halutaan pitää ovi raollaan sen varalta, jos nyt ei kiinnostavampaa satu kohdalle? Vai onko se vain raukkamaisuutta, ettei uskalleta sanoa suoraan, ettei seura kiinnosta?

Olisiko linjakeskustelun paikka?
 
neeh
Miksi aikuiset ihmiset eivät voi sopia, että kun seurustellaan niin ainakin yhden viestin voisi päivässä laittaa? Miehellä on varmasti joku toinen säätö menossa, ellei ole hyvin kiireinen harrastusten ja töiden kanssa.
 
aikamies**
Alkuperäinen kirjoittaja neeh:
Miksi aikuiset ihmiset eivät voi sopia, että kun seurustellaan niin ainakin yhden viestin voisi päivässä laittaa? Miehellä on varmasti joku toinen säätö menossa, ellei ole hyvin kiireinen harrastusten ja töiden kanssa.
Tyhjänpäiväinen tekstailu ja puhelimessä lärpättäminen on teinien ja pissisten hommaa!
Aikamies tekstaa tai soittaa silloin kun on oikeata asiaa!
 
vanhempi nainen
Kyllä se on niin että niin kiireistä päivää ei ole ettei jonkin pienen txt ja soiton toteuta jos mies haluaa olla vain tämän naisen kanssa. Usein eronneet vaan pitävät vähintään sitä 3 koplaa eri paikkakunnilla vielä ja ihmettelevät kun ei nappaa kenenkään kanssa. Tottakai naiset ymmärtää jos mies ei panosta satasella kehenkään. Silloin jää se kuuluisa luu käteen.itse ainakin hlö kohtaisesti jätän miehen rauhaan kun selviää että on viettänyt risteilyjä ilm. niistä etukäteen ilmoittamatta, vaikka en ole mukaan lähdössäkään. Meinaan jos ei edes kerro elämästään ei todellakaan ole vakavasti miehen mielessä. Näin seon kantapään kautta koettu. Eri asia on sitten nämä hyvä velimies suhteet joista ei koskaan parisuhdetta nainen edes suunnittele.
 
hipsu.
Me tavataan oman poikaystäväni kanssa lähes joka päivä, mutta niinä päivinä, joilloin on sovittuna jotain muuta, niin on tullut kirjoittamattomaksi säännöksi, että jompikumpi lähettää sen hyvän yön toivotuksen. Mielestäni se kuuluu hyviin tapoihih ja sitäpaitsi saa aikaan hyvän mielen, kun tietää, että toinen ajattelee, kun lähettää sen 'hyvää yötä' -viestin.

Jos esim. minä en laittaisi viestiä, niin se olisi täysin harkittu teko ja joku syy sille löytyisi. Yhden tekstarin lähettäminen ei paljon vie aikaa eikä maksa juuri mitään; jos ei viitsi sen verran vaivautua, on kyse jostain ihan muusta.
 
sormustettu
Esimerkkejä: ensimmäisen vakavan poikaystävän kanssa olimme kaiken vapaa-ajan yhdessä. No aika tavallista teinitouhua siis. Seurustelua kesti 6 vuotta ja karahti.

Opiskeluaikaan oli erään kanssa säätöä, tapasimme vain satunnaisesti, itse viestittelin miehelle suht usein (muutamia kertoja viikossa), mies ei yleensä reagoinut viesteihin mitenkään. Paitsi pe- tai la-iltaisin ehdotti luokseni tuloa... daa, miksihän. Epämääräinen säätö katkesi parin kuukauden jälkeen aloitteestani, koska en jaksanut roikkua epätietoisuudessa. Kun ilmoitin "erosta", mies oli ihan ällikällä lyöty, että miksi ihmeessä, hyvinhän meillä meni. Kyllä kai, kun ei mitään sitoumuksia miehen puolelta, pelkkiä etuja...

Nykyisen mieheni kanssa seurusteluvaiheessa näimme lähes joka päivä, vähintään 3 kertaa viikossa, sisältäen viikonloppujen tiiviin yhdessäolon. Jos emme tavanneet, päivittäin lähti tekstari ja soitto. Nykyisinkin olemme kuin paita ja peppu 5 vuoden yhdessäolon jälkeen, eli jos olemme erillään/matkoilla, kyllä soitto/tekstari lähtee joka päivä, tavallisesti useitakin. Viestittelemme myös joskus huvikseen töistä toisillemme, vaikka siis asumme yhdessä.

Mitä tästä opin: jos mies on aidosti kiinnostunut, hän haluaa nähdä usein/päivittäin ja jakaa aikaansa ja ajatuksiaan kanssasi. Kaipa niitä "erakompiakin" on, jotka luontaisesti haluavat omaa aikaa ja erkautumista naisesta. Tiedä sitten, onko heistä pidempään ja vakavampaan suhteeseen. Pitäisikö silloin yhdessä asuessakin saada viettää 4-14 päivää erillään, vaikka hostellissa asuen...?
 
vieraileva tähti
Miksi tämmöisiä tyhmiä sääntöjä pitää olla parisuhteessa, että joka päivä pakko tekstata tms.? Minun mielestäni ei tarvitse joka päivä soitella ja tekstailla tai meseillä. Pysyy suhde tuoreempana, kun ei ole kokoaika hengittämässä toisen niskaan. Tietenkin luottamus pitää olla kohdillaan.

Meillä ainakin yhteyden pito sujuu puolin ja toisin. Jos pariin päivään miehestä ei ole kuulunut mitään, otan itse puhelimen kouraan ja soitan ja kyselen kuulumisia ja usein sovimme tapaamisen. Näemme 1-3 kertaa viikossa. Soittelemme suunnilleen saman verran.
 
Mies ei ota yhteyttä=mies ei halua tavata
Kun miehestä ei kuulu mitään, silloin ei myöskään tapahdu tapaamista eli viesti on "kun en ota yhteyttä, emme näe". Verrattavissa yhtälöön 1+1=2. Ota miehen sanomiset, tekemiset jne. kirjaimellisesti, sellaisenaan kuin ne saat. Käytä logiikkaa. Tämä helpottaa PALJON toimintaa miehen kanssa. Ei piilomerkityksiä ja analysointia. Jos et itse ota yhteyttä henkilöön, et myöskään tapaa häntä. "Miksi", onkin sitten jo miehen korvien välissä ja sitä emme välttämättä koskaan saa tietää.

Ratkaisu: Joko otat itse mieheen yhteyttä ja kysyt "mistä kenkä puristaa" tai vaihdat toiseen. Älä turhaan haaskaa aikaasi vääriin miehiin.
 
Ketahan perkuletta
Siihen voipi olla monta syytä
- on ilmaantunut ulottuville uusi mielenkiinnon kohde
- kaverien kanssa muuta hommoo
- kiirettä töissä/opiskelussa
- väsyttää
- kaipuu omaan aikaan ja harrastuksiin
- alkuhurmos hiipuu ja suhde arkipäiväistyy
- ihmisellä on muutakin elämää kuin parisuhde
 
no just joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva tähti:
Miksi tämmöisiä tyhmiä sääntöjä pitää olla parisuhteessa, että joka päivä pakko tekstata tms.? Minun mielestäni ei tarvitse joka päivä soitella ja tekstailla tai meseillä. Pysyy suhde tuoreempana, kun ei ole kokoaika hengittämässä toisen niskaan. Tietenkin luottamus pitää olla kohdillaan.

Meillä ainakin yhteyden pito sujuu puolin ja toisin. Jos pariin päivään miehestä ei ole kuulunut mitään, otan itse puhelimen kouraan ja soitan ja kyselen kuulumisia ja usein sovimme tapaamisen. Näemme 1-3 kertaa viikossa. Soittelemme suunnilleen saman verran.


Mielestäni ei ole mikään tyhmä sääntö se, että haluaa lähettää toiselle viestin, vaikkapa juuri tällaisen hyvän yön viestin. Se ei vie ihmisen ajasta kuin 10 sekuntia ja 10 senttiä, mutta vaikutus taas on moninkertainen.

Itse en todellakaan olisi onnellinen, jos näkisin miehen esim. vain kerran viikossa ja saisin häneltä saman verran yhteydenottoja. Mikä seurustelusuhde se sellainen on. Ja jos jonkun mielestä se on 'niskaan hengittämistä', että laittaa toiselle pikkuviestin illalla ennen nukkumaanmenoa, niin eipä suhteessa ihan kaikki ole silloin kohdallaan.
 
vierailija
Miehet pitävät mielellään taukoja yhteydenpidossa, siitä ei pidä millään lailla hätääntyä. Mies kaipaa enemmän omissa oloissaan olemista, kuin nainen. Nainen tyypillisesti kaipaa joka päivä jotain pientäkin pihahdusta miehestä, mies ei pidä moista päivittäistä suhteilua tärkeänä.

Hiljaisuus ei tarkoita, että jotain olisi vialla, se kuuluu miesten luonteeseen. Älä hätyyttele miestä, kyllä hän sieltä ilmottautuu. Jos alat vinkua perään ja ahdistella, mies etääntyy ja hermostuu takuuvarmasti. tietysti jos alkaa yli viikko mennä, sitten voit hienovaraisesti laittaa jonkun viestin, mutta älä ala jankuttaa "missä sinä olet, mikset vastaa???" Ole hienovarainen.
Minulla on juuri tällainen tilanne päällä. 4 päivää sitten tuli ihania viestejä ja kauniita sanoja ikävän kera ja hyvää yötä pusi pusi. . . . sitten ei pihahdustakaan. Tiedän että miehellä on työkiireitä, dead line oli kun puhuimme viimeksi ja viestittelimme. Mutta silti, olisi kiva edes joku pieni viesti saada että on edelleen kiinnostunut ja odottaa tapaamistamme.

Taidamme vaan olla niin erilaisia miehet ja naiset.

t. Marjuliina
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä