Kuinka usein teidän perhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
perheellä tarkoita siis samassa taloudessa asuvia, tapaa muita ihmisiä? Enkä nyt tarkoita koulua/päiväkotia/töitä vaan vapaa-ajalla. Kuinka usein teillä käy vieraita tai te käytte kylässä? Enkä tarkoita edes, että koko perheenä pitäisi käydä. Heh, ehkä helpoin tapa olisi kysyä toisinpäin eli kuinka paljon vietätte aikaa yhdessä perheenä ilman ulkopuolisia? :D
Meillä taitaa olla liian vähän näitä perheen ulkopuolisia sosiaalisia suhteita kun ehkä 1-2 kertaa viikossa meillä käy joku lapsen kaveri tai lapsi on kaverillaan. Ehkä kerran kuukaudessa jomman kumman vanhemman aikuiskaveri käy kylässä. Ja vielä vähemmän niin, että me perheenä lähdettäisiin jonnekin. Kaikilla on toki harrastukset joissain käydään iltaisin, mutta muuten näytetään viihtyvän kotona omalla porukalla :)

Mummolassa ja serkkujen luona käydään suurinpiirtein kerran kuussa, vieraita vieraita käy varmaan 2-4 kertaa vuodessa. Mummot yms. piipahtavat vähintään kerran kuussa.

Kyllä meillä käy vieraita n. kerran viikossa tai me mennään kyläilemään jonnekin. Mies lisäksi näkee kavereitaan enemmän kun niitä asuu naapurissa. Mut hirveän paljon me ollaan oman perheen kesken ja viihdytäänkin, vaikka vierailut on kivoja ja kun on vieraita niin kuitenkin sitä sitten haluaa sitä omaa rauhaa oman perheen kanssa.
Jos jostain syystä menee pidempi aika ettei nähdä ketään sen kummemmin niin aletaan soittelemaan ystäville mitä tehtäis. :)
Jos mulla on työmatkoja paljon (aikakaudesta riippuen) en jaksa enkä halua ketään ylimääräistä silloin kun olen kotona. Mieluummin sitten mies lähtee tuulettumaan jonnekin ja minä nautin lapsista ja kodista.

Lapsen isovanhempaa n kerran viikossa, yleensä mennään sinne. Aikuiskavereita/koko perhettä n joka toinen viikko, tosin naapurissa asuvaa perhettä välillä tosi usein (monta kertaa viikossa pihalla), välillä harvemmin... Itse käyn yksikseni tapaamassa kavereita noin kerran kuussa, puhelimessa puhun usein. Mies tapaa kavereitaan pari kertaa kuussa, yleensä yhdistettynä mummolareissuun kun asuvat sielläpäin.

Yhteistyössä