Kuinka usein teillä pienten vauvojen äidit on omaa aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Meillä ei oo tarkoituskaan ihan vielä hankkia lapsia, myöhemmin ehkä, mutta tuo on mullekin jotenkin sellanen kynnyskysymys... Ahdistaa, kun ajattelee ettei suurinpiirtein edes vessaan pääsisi yksin, kun tähän saakka se oma aika on ollut hyvin tärkeää, samoin kaksin miehen kanssa tekeminen. Pelkään tulevani aika nopeasti ärtyisäksi, jos hetkeäkään ei saa olla rauhassa, ja se ei taas ole kenellekään kivaa, lapselle varsinkaan :/ Mutta turha kai etukäteen murehtia...

Vauvan kanssa pääsin itse paremmin yksin vessaan kuin taaperon :laugh:

Illalla on omaa aikaa, kun kaikki lapset nukahtaa yleensä yheksän aikaan. Harvoin muuten, empä kyllä mitään biletysreissuja kaipaakaan, joskus harvoin hyvän ystävän kans mennään kaupungille shoppaileen, ja joskus päästään miehen kans kaksin syömään tms. Se riittää mulle, vaikka välillä tuntuu et ois kiva karata viikoks autiolle saarelle YKSIN! :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja masentunut:
Vicy, en minä niinkään sinne baareihin kaipaa, eipä niissä tullut käytyä ennen raskauttakaan, mutta olis ihanaa päästä JOHONKIN ilman vauvaa. Ei se sitä tarkoita että jos kaipaa omaa aikaa, että pitäs päästä nimenomaan ryyppäämään.

Kiitos muille kannustavista vastauksista. Eikä 7 viikkoa tosiaan mikään pitkä aika olekaan. Tänään oikeestaan tuli vasta ekan kerran olo, että voi kun pääsis johonkin.. nautin kyllä tästä vauva-ajasta, ihanahan toi nyytti on mutta jotenkin vaan masentavaa ajatella, että oma elämä on ohi..

ei se oma elämä mitään ohi ole.. Tämä ekanvuoden vaan olet enemmän tai vähemmän sidoksissa vauvaan, kun imetät, mutta sen jälkeen voit mennä taas niinkun ennenkin pistät vaan miehes olemaan lapsen kanssa.

kun imetät?jos imetät..

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mun mielestä on tärkeää että äitikin saa joskus hengähtää.Vaikka vauva on vielä pieni niin silti voi välillä ahdistaa...ihan ymmärrettävää.Elämänmuutos on melkoinen jos lapsi on ensimmäinen (?),ainakin itelläni oli...vietin sosiaalista elämää ja yht äkkiä olinkin kotona päivät pitkät vauvan kanssa...silloin en edes tajunnut miten nopeasti vauva-aika menee ;=)

täysin samaa mieltä.

Lähde vauvan kanssa liikenteeseen!Esikoisen kanssa minäkin kävin shoppailemassa,syötöt ennen lähtöä ja meillä ainakin poju nukkui 3-4h vaunuissa.Kakkosen kanssa käytiin vauvamuskarissa ja kun oli kesä ei paljoo oltukaan kotona sisällä.Imettää voi melkein missä vaan(imetyspaidassa helppoa,ei tartte kaivaa koko tissiä esiin.)Kotona katselin vuokra leffoja,luin lehtiä ja nukuin,kun vauva nukkui..

Meillä ollaan menty imetysvälien mukaan. Eli käytännössä mulla on ollut pari tuntia vapaa-aikaa, kun vauvat (tissihirviöt) olleet nelikuisia. Sitä ennen ollaan eletty aika lailla symbioosissa. Mulle pikkuvauvan kanssa meno on aina ollut helppoa, alle kolmikuinenhan nukkuu paljon, ja missä vaan. Silloin olen luuhannut tosi paljon kavereilla ja kaupungilla. Pikkuisen kanssa voi käydä vaikka metsäretkellä, museossa tai taidenäyttelyissä! Sitten myöhemmin se on vaikeampaa, kun vauva haluaa itse tutkia maailmaa. Mutta seitsemänviikkoisen kanssahan maailma on vielä ihan avoin! Ota vauva mukaan ja mene. Kantoliina tehoaa vaativimpiinkin tilanteisiin, kun vaavi kaipaa äitiä keskellä kaupunkia tms.

Kotona voit sitten viettää ihan Yksinäistä aikaa, kun sanot miehelle vaikka viikonloppuna, että nyt istun tässä ja teen asiaa X, sinä hoidat vauvan. Tuo maidolle tarvittaessa.

Yhteistyössä