Kuinka usein voi käyttää nenänniistäjää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenänniistäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nenänniistäjä

Vieras
noin puolivuotiaalla tyttärelläni on aivan armoton flunssa ja nenä on koko ajan tukossa. Ei osaa nukkua ilman tuttia, mutta sitä ei pysty nyt imemään tukkoisen nenän vuoksi. Aivan kamalia ovat olleet nämä päivät ;-(
Ostin nenänniistäjän ja nyt mietin, että kuinka usein sillä uskaltaa vauvani nenää niistää. Kokemuksia/neuvoja kaivataan?

Ei siitä mun mielestä mitään haittaa ole, käytä niin usein kuin tuntuu tarvitsevan. Vauvahan ei siitä tykkää, mutta ei se vauvaan satu, vauva ei vaan ylipäänsä pidä siitä kun ""ronkitaan"".

Olen käyttänyt niin usein kun tuntuu olevan tarvetta. Siis apteekista myytävää imua, jolla itse imetään toisesta letkusta. Välillä keittosuolatippoja ensin nenään ja vähän ajan päästä imu. Tipat tuntuu irroittavan räkää mukavasti. Välillä imen monta kertaa peräkkäin niin kauan kun räkää tuntuu tulevan. Serkkuni, joka on sairaanhoitaja sanoi, että imetäänhän sairaalassakin oikein imukoneella. Se on ainakin ärsyttävämpää ""rööreille"" kun oma imu.

Ei kannata imeä muutakuin tosi tarpeessa, ärsyttää vain limakalvoja ja tekee lisää räkää sinne nenuun. Voimakas imu voi jopa lisätä korvatulehdusriskiä varsinkin jos turhaan ja usein imee. Kannattaa olla tosi varovainen imiessä, varsinkin sen imulaitteen kanssa jota omalla suulla imetään. Vauvan imakalvot on niin ohkaiset. Oma lääkäri sanoi ettei ole koskaan imenyt omilta lapsiltaan. Höyryhengitystä mieluummin.

...ja tietysti keittosuolatipat liottavat myös räkää eli niitä kannattaa tiputella nuhanenuun useasti päivässä. Sängyn pääpuolen jalkojen alle kannattaa laittaa hiukan koholle, helpottaa hengitystä. Märkiä pyykkejä kuivumaan huoneeseen jossa vauva nukkuu tai ilmankostutin.

Äidin maitoa voi laittaa sieraimiin kostuttamaan, siis keittosuolaliuoksen asemasta! Ja sipulia silputtuna sukkahousuihin pinnasängyn ulkopuolelle roikkumaan. Niin ja suppo helpottaa myöskin oloa ja antaa hyvät unet. Paranemista!

Yhteistyössä