kuinka uskallatte olla avoimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?.?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?.?

Vieras
mistä löydätte uskallusta laittaa itsestänne,lapsista kuvia tänne. Tai jutella henkilökohtaisista asioista. Mietin vaan kun olen uusi ja että mitä täällä uskaltaa puhua yms.

En laitakaan kuvia tai kerro sellaisia juttuja mitkä auttaas tunnistamaan. Yleistä löpinää jne. Jos kertoo henkilökohtasia ja tunnistettavia asioita, niin pitää olla valmis periaatteessa vaikka siihen että koko maailma ne sinusta nimellä ja naaman tunnistamalla tietää.

no mä en kyllä uskallakkaan! Mut oonkin niin vanha, että netti on tullu mun elämään vasta myöhäisemmällä aikuisiällä ;) oon kyllä lapsetkin pelotellu niin, että ne ei taatusti uskalla laittaa kuviaan tai oikeeta nimeään nettiin!

Mä en puhu täällä mitään sellaista, mitä en voisi kertoa vaikka tuntemattomillekin ihmisille päin naamaakin.
Mut ja lapset voi nähdä ihan livenäkin vaikka tossa kirkonkylän K-kaupassa, se on mun mielestä lähes sama asia, kuin että laitan kuvan tänne ja joku tuntematon sitä sattuu pällistelemään.

Kuvia en ole ikinä laittanu. Helpompi on puhua totta, kun elää mitään kaksoiselämää palstalla. Enkä kyllä kerro mitään sotuja, osoitteita, tms mitä joku vois väärinkäyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmyyttä:
Ei se mitään uskallusta vaadi. Sitä kutsutaan tyhmyydeksi. Eivät ymmärrä, mihin kaikkialle kuvat ja jutut voivat tätä kautta päätyä.

niin???jos ei anna mitään numeroita yms. henkoht. asioita niin kukaan ei voi käyttää tietoja hyväksi.

eli mun on vaan parempi pitää mölyt mahassa ja katsella sivusta kirjoituksia. täällä näyttää olevan paljon sakkia, tulee koko ajan uusia avauksia. Harmi vaan kun en ole niin uskaltava ihminen, että voisin jutella täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?.?:
eli mun on vaan parempi pitää mölyt mahassa ja katsella sivusta kirjoituksia. täällä näyttää olevan paljon sakkia, tulee koko ajan uusia avauksia. Harmi vaan kun en ole niin uskaltava ihminen, että voisin jutella täällä.

Ei kukaan tiä kuka sä oot.

En laita kuvia ja jos joku mut juttujen perusteella täältä tunnistaa niin se on sitten jo todella läheinen ihminen ja tietää varmasti musta paljon muutakin intiimiä. Enkä jaa itsestäni mitään tarkkoja tietoja millä vois tuosta vaan tunnistaa.

Mä kans ihmettelen. Olen kai kuullut liikaa varoittelua netin vaaroista. Olen myös joskus miettinyt lasten puutteellista oikeusturvaa, siis kun äiti (tai iskä) laittaa yleiseen levitykseen lapsensa kuvia (siis tietenkin ihan viettomassa mielessä), niin mitäs jos ne menee johonkin vääriin käsiin. Tai sitten kertoillaan esim. oman lapsen asioita täällä, joskus aika isonkin lapsen.. No en tiedä, itse en siihen lähtisi.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmyyttä:
Ei se mitään uskallusta vaadi. Sitä kutsutaan tyhmyydeksi. Eivät ymmärrä, mihin kaikkialle kuvat ja jutut voivat tätä kautta päätyä.

en mä kulje kadullakaan pussi päässä eikä myöskään mun lapset :laugh: eikä mun jutut täällä ole mitään sellaista mitä mä en voisi laittaa Alepan ilmoitustaululle

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kans ihmettelen. Olen kai kuullut liikaa varoittelua netin vaaroista. Olen myös joskus miettinyt lasten puutteellista oikeusturvaa, siis kun äiti (tai iskä) laittaa yleiseen levitykseen lapsensa kuvia (siis tietenkin ihan viettomassa mielessä), niin mitäs jos ne menee johonkin vääriin käsiin. Tai sitten kertoillaan esim. oman lapsen asioita täällä, joskus aika isonkin lapsen.. No en tiedä, itse en siihen lähtisi.

Mitä ne väärät kädet voi niille lapsille sitten tehdä??

Minä ihmettelen, että mitä ihmettä ihmiset niin kauheasti pelkää. En kerro täällä nimeäni tai mitään sellaisia ihmeellisiä asioita itsestäni joilla kukaan mitään tekisi. Jos joskus laitan lapsestani jonkun kuvan tänne niin aika pieni todennäköisyys, että kukaan osaisi yhdistää ja mitä sitten jos tunnistaisikin? On sitä jo vuosikymmenet ollut ihmisten kuvia kaikissa lehdissäkin, en pidä nettiä sen uskaliaampana paikkana laittaa asiallista kuvaa lapsesta kuin valokuvaamon ikkuna tai sanoma- tai aikakauslehti.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:

Kysyks' sä tosissaan?! Mä en ainakaan halua kenenkään runkkaavan mun lapsien kuvia tuijotellen... Ne kun ei tarvii mitään naku kuvia vaan ihan tavis kuvat kelpaa hyvin...

Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti:
Kysyks' sä tosissaan?! Mä en ainakaan halua kenenkään runkkaavan mun lapsien kuvia tuijotellen... Ne kun ei tarvii mitään naku kuvia vaan ihan tavis kuvat kelpaa hyvin...

no eipä se ole mitenkään harvinaista että joku pervo kyttää niitä lapsia leikkipuiston viereisellä tieltä tai omasta ikkunastaan tai omalta parvekkeltaan :|

Niin minä olen myös tuota samaa mieltä. Jos joku tahtoo jonkun tavallisen kuvan lapsestani niin senhän voi saada jostan lehtijutustakin. Niitäkin on ollut ja lapseni esiintyneet kuvissa. Hui kauheeta jotain hiihtokisojen kuviakin ollut lehdissä. :D :D

Ja jos joku tahtoo lapsistani kuvia niin niitä saa räpsittyä varmaan aika helposti salaa tuolla ulkonakin liikkuessa.

Hiukan eri juttu ois jos laittais jotain asiattomia kuvia lapsesta, mutta miksi joku tekisi niin.

En ikimaailmassa laittaisi kuvia tänne lapsistani ja itsestäni, en edes kotini sisustuksesta. En halua että meidät tunnistetaan.

Nettiin viety kuva esim. voi levitä ihan kautta maailman, päätyä ties minne perverssi-sivustolle.

Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti:

No kerroppa miten se on sitten eri asia jos se pedo löytää sen kuvan netistä kuin että se napsaisee sen itse salaa leikkipuiston reunalla tai ottaa lehtikuvan lapsestasi?

Alkuperäinen kirjoittaja varovainen :
En ikimaailmassa laittaisi kuvia tänne lapsistani ja itsestäni, en edes kotini sisustuksesta. En halua että meidät tunnistetaan.

Nettiin viety kuva esim. voi levitä ihan kautta maailman, päätyä ties minne perverssi-sivustolle.

Joo se ois hienoo kun meiän tiskipöydän kuva ois jossain pedosivustolla.

Yhteistyössä