kuinka vanhaksi voi pottailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lissu

Vieras
Poika 4v käy vielä potalla. Potta on kyllä jo liian pieni ainakin mun mielestä noin isolle (Babybjörn sydänpotta) miten saada poika pöntölle haluaa vaan tehdä pottaan tarpeet

Meidän 3v4kk poika on pönttöillyt vajaa 2v:sta (3v:sta omatoimisesti) kun ei kertakaikkiaan oppinut sille potalle :D Mut nyt oon pari kertaa aatellut, et pitäskö NYT ostaa uus potta, koska kakkiminen on jotenkin "pelottavaa" tossa pytyllä...
Että näinkin päin :)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meidän 3v4kk poika on pönttöillyt vajaa 2v:sta (3v:sta omatoimisesti) kun ei kertakaikkiaan oppinut sille potalle :D Mut nyt oon pari kertaa aatellut, et pitäskö NYT ostaa uus potta, koska kakkiminen on jotenkin "pelottavaa" tossa pytyllä...
Että näinkin päin :)

Osta toi meidän potta kun siinä noin hyvin viihdytään :) Jakkara löytyy mut poika haluaa vaan pottailla

Pistä potta pois! Meillä 2.5v käy jo vallan pöntöllä.Toisessa vessassa on sellanen kannen supistaja,toisessa ei - ja molemmissa osaa käydä. Paljon helpompaa vieraissakin paikoissa kun ei tarvii pottaa metsästellä eikä mukana kuljetella.

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Poika 4 v. tekee kakat pottaan, mutta pissaa pystypissan pyttyyn.

Kai sitä pottailla saa niin kauan kun haluaa, ei varmaan mitään yläikärajaa ole?

onko tuolipotta käytössä teillä?

Joo, siis se baby björn. Pojalla joskus niin kovalla kakka, että on ihan kontillaan melkein potalla ähisemässä :D .

Me otettiin potta pois puoliksi väkisin, kun päiväkodista ilmoitettiin, että vähän alle 3-v ei ole pottaa tarjolla ja pojalla oli kauhea pyttykammo. Potta pois ja tilalle poika sai lelukaupasta himoitsemansa ison paloauton. Kerroimme, että hän on jo iso ja reipas ja käy pytyllä ja että paloauto on isoja ja reippaita lapsia varten. Helposti kävi tämä vaihtokauppa, kun muuten ei ilman itkua suostunut edes kokeilemaan.

heitä potta suurieleisesti ulkoroskikseen, ei se nelivuotias saa sitä sieltä pois. sitten menette yhdessä ostamaan pöntönpienentäjän ja korokkeen, jää kiva mieli lapselle.

Jos kakka on kovin kovalla, niin voisitteko alkuun pissata pönttöön ja kakata edelleen pottaan. Lapselle potta on anatomisesti parempi kakata, kun saa paremman asennon (pylly siis alempana kuin polvet). Pöntöllä sellaista kakkausasentoa ei saa millään supistajalla ja korokkeella. Näin olen kuullut asiantuntijan sanovan.

Alkuperäinen kirjoittaja nappula:
Jos kakka on kovin kovalla, niin voisitteko alkuun pissata pönttöön ja kakata edelleen pottaan. Lapselle potta on anatomisesti parempi kakata, kun saa paremman asennon (pylly siis alempana kuin polvet). Pöntöllä sellaista kakkausasentoa ei saa millään supistajalla ja korokkeella. Näin olen kuullut asiantuntijan sanovan.

Meillä tämä toimii tosi hyvin. En ole nähnyt mitään syytä ottaa 4v. pojalta pottaa pois, koska kakka useasti kovalla, ja tuossa pääsee hyvään "vääntöasentoon" =) . Pissata haluaa kuitenkin niinkuin isi, ja tosi reippaasti seisaaltaan pissaa pönttöön. Joissain asioissa ei mun mielestä tarvi niin kamalasti pakottaa, mun puolesta kakatkoon pottaan niin kauan kun siihen mahtuu ja niin haluaa tehdä. Ei haittaa ketään.