Kuinka varma olet ollut ratkaisustasi naimisiin mennessäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Minulla on ollut illuusio, että naimisiin mennessään ihminen olisi täysin varma ratkaisustaan eikä epäröinnille olisi sijaa. Mainitessani asiasta ihmiselle, joka työskentelee psykologina hän naurahti ja sanoi, että tuon illuusion voisin unohtaa hetimiten. Onko todella niin?

Nyt, kun itse mietimme poikaystäväni kanssa kihloihin menoa ja avioliittoa ja mielessämme on paljon kysymyksiä on mieleen tullut myös se, että koska emme ole asiastamme varmoja ja epäröimme tarkoittaako tämä sitä, että meidän ei tulisi sitoutua toisiimme?

Kuinka varmoja te jo avioituneet olette asiastanne olleet?

Alkuperäinen kirjoittaja minä;10755787:
Minulla on ollut illuusio, että naimisiin mennessään ihminen olisi täysin varma ratkaisustaan eikä epäröinnille olisi sijaa. Mainitessani asiasta ihmiselle, joka työskentelee psykologina hän naurahti ja sanoi, että tuon illuusion voisin unohtaa hetimiten. Onko todella niin?

Nyt, kun itse mietimme poikaystäväni kanssa kihloihin menoa ja avioliittoa ja mielessämme on paljon kysymyksiä on mieleen tullut myös se, että koska emme ole asiastamme varmoja ja epäröimme tarkoittaako tämä sitä, että meidän ei tulisi sitoutua toisiimme?

Kuinka varmoja te jo avioituneet olette asiastanne olleet?

Olimme varmoja, että haluamme naimisiiin. Niinpä kosin ja menimme ostamaan kihlat. Sitten katsottiin kalenterista sopiva hääpäivä ja aloitettiin valmistelut.

Olimme siis varmoja ratkaisustamme, muttemme missään nimessä sen seurauksista, eli oikeellisuudesta tai avioliiton tulevasta kestosta. Hyvinhän tuo on vuosikymmenen kestänyt vaan ei tulevasta koskaan varmuutta ole. (Koputtaa puuta)

Jotkut ehkä on "varmoja", mutta silti eroavat. Jotkut taas ehkä hyvinkin epävarmoja, mutta liitto kestää vuosia. Tai sitten ei. Sehän siinä on kun ei voi koskaan tietää...

Avokkini haluaisi naimisiin (on halunnut jo monta vuotta), mutta minä en tavallaan uskalla, en ole varma, enkä oikeastaan haluakaan. Jotenkin tuntuu, että sama olla kuin ennenkin kun kaikki on kuitenkin ihan ok. Ja jos ero tulee niin ei tarvi sitten miettiä eropapereita... Itseasiassa suhtaudun avioliittoon hyvin järkiperäisesti, ehkä kun/jos ostamme talon yhdessä saattaisin mennä naimisiin. Ehkä myös jos hankkisimme lapsia olisi mukava olla naimisissa. Mutta toistaiseksi näin on ihan hyvä.