Kuinka varma on poikaveikkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niisku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niisku"

Vieras
Rakenneultrassa kätilö sanoi lapsen sukupuolen olevan todennäköisesti poika, koska näki ultrassa kivekset. Tarkensi ettei varmuus ole 100%:nen. Onko muilla tällainen vekkaus pitänyt kuinka hyvin paikkaansa? Mietin vaan että täytyy olla aikamoinen tyttö jos jalkojen välissä näkyy kivekset... :) Eli eikö tämä ole melko varma poikaveikkaus? Vai onko ultrassa vielä paljon epävarmuustekijöitä, jotka voivat sekoittaa näkymää? Kyseessä oli siis tavallinen ultra ei mikään 3 tai 4D.

Meillä rakenneultran poikaveikkaus muuttui tytöksi. Mikä lienee napanuora ollut juuri sopivasti jalkojen välissä, itsekin olin näkevinäni siellä poikavarusteet. Viimeisen kolmanneksen aikana olin pari kertaa ultrassa ja siellä ei näkynyt enää merkkiäkään kiveksistä tai pippelistä.

Neuvokaa, mikä on rakenneultra, äitini ei tiedä, vaikka kävi joskus ultrassa, kun minua ootti.

Raskauden aikana tehdään yleensä kaks ultraa. Eka vk 10-13 on ns niskapoimu-ultra, jossa tarkistetaan sikiöiden määrä (yks tai useampi), elonmerkit ja halutessa tehdään riskilaskenta mahdollisten poikkeavuuksien varalta.

Toka ultra on tää rakenneultra vk 20-22, jossa käydään sikiön rakenteet läpi. Samassa ultrassa yleensä näkee myös sukupuolen.

Kyllä meillä on kaikkien neljän kohdalla "arvaukset" pitäny paikkaansa, yks näistä on poika. Nyt viidennes näytti ultrassa olevan poika. Itekki nähtiin ihan selvästi kivekset ja kikkeli jalkovälissä, saatiin oikeen kuvakin kotiin pojan vehkeistä :D

Yhteistyössä