Kuinkahan mun palkka osa-aikaisessa työssä, kun olin 4 päivää sairaslomalla?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mulla siis työsopimus ajalle 8.6-5.7. Työaika päivässä 4 tuntia ja yhteensä pitäisi tulla 76, kun juhannusaattona ei tarvitte töihin. Palkka on yksi könttäsumma eikä tuntipalkka.

Viime viikolla olin ekan päivän töissä ja sitten tiistaista perjantaihin sairaslomalla. Sitten vielä perhana on tulossa yksi lääkäriaika jonka takia menee koko päivä.

Pitääkö mun korvata tunnit, maksetaanko sairasloman ajalta palkka vai vähennetäänkö palkasta jotakin?

Alkuperäinen kirjoittaja hguo:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Mitähän teillä työehtosopimus sanoo? Joissan paikoissahan pitää olla kuukausi töissä ennen kuin on oikeutettu sairaspäivärahaan.

näin meillä ainakin

No tätä mä vähän ajattelinkin, että voi olla jotakin tuollaasta. En mä mistään työehtosopimuksista tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja hguo:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Mitähän teillä työehtosopimus sanoo? Joissan paikoissahan pitää olla kuukausi töissä ennen kuin on oikeutettu sairaspäivärahaan.

näin meillä ainakin

meillä kans ja sitte jos on alle vuoden ollu niin lähtee 1 omavastuu päivä,eli jos on sairaana 3 pvä niin maksetaan 2.

Ei mitään hätää. Ei tarvitte korvata eikä palkasta oteta mitään, kuittaantui sairaslomatodistuksella. Samoin kuin se kun mun pitää lääkäriin.

Vähän kyllä ottaa aivoon kun kuukauden osa-aikaisesta työstä menee poissaoloihin 5 päivää. :snotty: :kieh: :headwall:

Yhteistyössä