Kuinkas tärkeää muille on että lapsen kummit ovat yhdessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nalleäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taas olen ottanut nimenomaan erikseen kummit, pariskuntia en ole kummeiksi ottanut. Olen nähnyt liian usein sen, kun eronneet parit eivät siedä toisiaan saman katon alla sekuntiakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä taas olen ottanut nimenomaan erikseen kummit, pariskuntia en ole kummeiksi ottanut. Olen nähnyt liian usein sen, kun eronneet parit eivät siedä toisiaan saman katon alla sekuntiakaan.

Aivan sama meillä! Eli ei ole pareja eikä tule.

Meillä on kaksi kummia per lapsi, ja vain yksittäin nimettynä ilman puolisoitaan. Yleensä pariskunnasta toinen on läheisempi, joten, jos kummit ovat pariskunta ja eroavat, toinen ehkä häviää kokonaan elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja nalleäippä:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Meille se on tärkeää, itse en voisi ottaa kummeja "eriparia" :xmas:

kuinka sitten suhtaudut kun kummipari myöhemmin eroaa?

sille ei sitten voi mitään mutten valitsekkaan kummeiksi esim vain muutaman kuukauden yhdessä olleita

Mutta he voivat silti erota. Miten siihen suhtaudut?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

sille ei sitten voi mitään mutten valitsekkaan kummeiksi esim vain muutaman kuukauden yhdessä olleita

eipä sille mitään voi, mutta samanlailla ns eripari kummit voivat ajautua erimielisyyksiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

eipä sille mitään voi, mutta samanlailla ns eripari kummit voivat ajautua erimielisyyksiin...

Hmm..no se ei vaikuta tietenkään lapsen ja kummin väleihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nimenomaan ei.:
Meillä on kaksi kummia per lapsi, ja vain yksittäin nimettynä ilman puolisoitaan. Yleensä pariskunnasta toinen on läheisempi, joten, jos kummit ovat pariskunta ja eroavat, toinen ehkä häviää kokonaan elämästä.

Näin meilläkin. Paitsi että ei oo koskaan aateltu ettei voitas ottaa pariskuntaa. On otettu vaan läheisemmät ja that's it.

Me ollaan valittu ensisijaisesti henkilöt kummin tehtävään, ei automaattisesti pariskuntaa. Keskimmäisen kummit ovat pari, esikon ja kuopuksen eivät. Kaikki hoitavat kummin tehtäviään omalla tyylillään ja käytännössä monesti tuntuu, että esikko ja kuopus saavat kummeiltaan tuplasti huomiota, kun kummit eivät ole sidoksissa toisiinsa.

Meillä kävi niin että kummiksi pyydetty pariskunta erosi pian vauvan syntymän jälkeen, oltiin ehditty jo pyytää eikä tietenkään sitten peruttu. Molemmat ovat meidän kavereita eikä siinä sinänsä mitään, mutta kyllähän se vähän hankaluuksia aiheuttaa kun ero ei ollut aivan sopuisa ja vieläkään ei voi esim. synttäreille pyytää molempia yhtä aikaa. Suosittelen siis harkitsemaan tarkkaan siinä tapauksessa että aiotusta kummipariskunnasta vain toinen on teille läheinen ja toinen tulisi "kylkiäisenä", yhteydenpito etäisempään jää eron tullessa helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No mun likan kummeina on mun sisko ja veli sekä exän sisko. Että ei ne kukaan yhdessä ole pariskuntana. :whistle: :whistle:

kukin tyylillään =)
eihän yksi tapa kaikille sovikkaan

Mulla ajatuksena valita kummin tehtävään henkilö ei pariskunta. Kun ei se pariskunnan toinen osapuoli välttämättä ole sopiva kummiksi.

Mun äiti ja isä ovat eronneet, mutta silti ovat kummeina pysyneet kummipojalleen. Kyse on mun äitin veljenpojasta ja kyllä isä häntä muistaa aina vaikka on jo ripillekin päässyt.

Se on aivan ihmisestä ittestä kiinni haluaako olla tekemisissä oman kummilapsensa kanssa. Jotkut eivät ole tekemisissä vaikka kuinka olisi pariskunta.

Ei ole ollut tärkeää, henkilöistä ollut kyse. Jokaisella kolmesta lapsestamme on aikanaan valittu yksi yksittäinen henkilö sekä sitten pariskunta eli kolme kummia per lapsi. Pariskunnat olivat sellaisia, että yhdessäolovuosia oli takana jo lähemmäs kymmentä. Mutta kas kummaa, kaksi näistä pariskunnista on jo eronnut. Se on elämää. Eikä se ole vaikuttanut heidän kummiuteensa millään lailla, kukaan ei ole kadonnut elämästämme. Toistaiseksi nämä eronneet vierailevat eri aikaan lastemme juhlissa, mutta ei se ole meille ollut mikään ongelma. Eivätköhän sitten rippijuhlissa jo kaikki mahdu yhtaikaa saman katon alle...:D

no ei ole tärkeää, mutta jos on aviopari tai avopari kyseessä, niin kyllä mä molemmat pyydän kummeiksi.sillehän ei kukaan mitään voi jos joskus sitten heille ero tulee. mun ystävä sai lapsen, ja pyys mua ja mun miestä sen kummiksi, mutta sillä ehdolla, että ei sitten erota, no siinä kävi kuitenki niin, että itse erosi miehestäänb, kun tää meidän kummipoika täytti yhden vuoden

Yhteistyössä