Kuiva, pahan kuuloinen, verinen yskä. Välillä helpottaa, välillä iskee taas pahempana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
alan olla huolissaan tuon miehen puolesta.
Ollaan kyllä koko perhe oltu tässä enempi ja vähempi kipeenä tänä talvena, et varmasi joku infektiokierrekin tässä.
Mutta jotenkin minusta tuntuuu et tuo miehen yskä oolis jotain muuta.. sillä on aina ollut sellanen "hevosen yskä" . Noin vajaa 2v sitten oli ekaa kertaa lääkäristä asiasta ja jo silloin sanottiin miehelle et vois olla fiksumpaa lopettaa tupakointi - ei, ei lopettanut.
Nyt noin 1kk sitten oli uudelleen tuon yskän takia lääkärissä, ei pystynyt edes nukkumaan, saatikka kukaan mukaan täällä se yskän vuoksi. Ja nyt tällä viikolla alkanut taas. Ei maininnut minulle mitään verestä.. mutta näin lavuaarissa ja pöntössä verta.. ei ollut limaa siinä seassa vaan ihan verta.. :(
siis kun mies yski tarpeeksi tulee häneltä oksennus myös.

Sen tiedän että jos nyt soitan sille töihin et varaa ajan,ei varaa koska ei "osaa kuulemma sano mikä häntä vaivaa" ja jotenkin muutenkin aina vähättelee kaikkea. Lääkärissäkään ei pidä puoliaan vaan myötäilee vaan lääkäriä vaikka siellä pitää olla erittäin jämpti että saa hoitoa!!

Verta yskän mukana on aina paha juttu ja hälytysmerkki! Varaat vaikka itse sen ajan tosiaan miehelle, tauti voi olla mitä vaan alkaen tuberkuloosista ja tavallisesta keuhkokuumeesta keuhkosyöpään. Tupakoitsija erityisesti, nyt on aika toimia!

Ehdottomasti lääkäriin ja heti. Kuka vaan voi varata sen ajan. Potilaan pitää sitten kyllä itse vaivautua paikalle lääkäriä tapaamaan.
Mun isällä oli tässä talvella just keuhkokuume ja silloin yskösten mukana tuli verta. Alkoi ihan pitkittyneestä yskästä. Keuhkokuumeessa ei välttämättä edes ole kuumetta.

Keuhkosyöpäkin oireilee noin. En tahdo pelotella, mutta kannattaa tuollaiset oireet ottaa vakavasti. Olen nähnyt noita oireita ja sitten onkin syöpä löytynyt. Voi toki olla jotakin muutakin ärsytystä, esim. tulehdusta. Toivottavasti ei mitään vakavaa.

Yhteistyössä